Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
KoudbloedKim schreef:Ondanks dat ik respect heb voor de keuze van de man en het echt onwijs jammer vind dat hij dit als enige uitweg zag, vind ik de manier waarop echt heel erg.
Hij is nu van de pijn en ellende af, maar zadelt wel meerdere kinderen op met een levenslang trauma.
Sterkte voor alle betrokkenen.
KoudbloedKim schreef:Ondanks dat ik respect heb voor de keuze van de man en het echt onwijs jammer vind dat hij dit als enige uitweg zag, vind ik de manier waarop echt heel erg.
Hij is nu van de pijn en ellende af, maar zadelt wel meerdere kinderen op met een levenslang trauma.
Danique schreef:Jeetje wat naar. Ik vind alleen de woordkeuze in 'leerlingen opvangen' een beetje ongelukkig gekozen
Femek2902 schreef:Ergens vind ik het belachelijk dat mensen het ook nog voor die leraar opnemen.
Iemand die zelfmoord pleegt is niet per definitie zover heen dat hij niet meer kan nadenken over de gevolgen van zijn/haar zelfmoord. Sterker nog volgens mij denken de meeste mensen die zelfmoord plegen heel goed na over de plek van de zelfmoord.
En ik denk dat dat zeker het geval is bij deze man. Waarom zou je anders om 10.15 sochtends van een schoolgebouw afspringen. Dat is nou niet echt de meest voor de hand liggende plek om zelfmoord te plegen.
Ondanks dat ik het oprecht heel erg vind dat deze man geen andere uitweg zag dan zelfmoord plegen, heb ik er geen goed woord voor over op de manier waarop hij dat heeft gedaan. Noem me kortzichtig of iets, maar ik vind dat je het niet, gewoon niet, kan maken om voor allemaal leerlingen van een schoolgebouw af te springen. Zeker niet als docent!!
Het zal je leraar maar zijn geweest, dan heb je echt een trauma voor de rest van je leven. Die arme leerlingen die het gezien hebben.