Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
IsaCalixa schreef:Ik ben het wel met je eensAls ik ooit kinderen zou krijgen zou ik geen foto's van ze op social media plaatsen, niet voordat ze daar zelf goede beslissingen over kunnen maken. Ik zou het zelf ook niet fijn vinden als er bijvoorbeeld ongemakkelijke babyfoto's van me overal op het internet zouden staan
Gelukkig had iedereen in de tijd dat ik nog klein was gewoon, fotoboeken.
xyzutu2 schreef:Even heel vervelend: je mag niet zomaar complete artikelen en blogs kopieeren. Ook als je er slechts fragmenten uit overschrijft, dan moet je er in elk geval een bronvermelding/link bij zetten. De blog hier anoniem doorplaatsen is in strijd met het auteursrecht van de persoon waar je het juist zo mee eens bent.
Verder vind ik de blog zelf wel boeiend. Ik verbaas me ook wel eens over wat mensen allemaal plaatsen. Helemaal bijzonder vind ik het als iemand op facebook post dat hij/zij 2 weken op vakantie gaat. Dan kun je de voordeur net zo goed open laten.
Ierpier schreef:Ik ben een beetje allergisch voor de social media hysterie die tegenwoordig nogal populair schijnt te zijn. Kan nog geen tv aanzetten of word om de oren geslagen met privacyschending in social media en de gevaren van smartphoneverslaving. Ja er zitten gevaren aan social media en je moet er een beetje mee oppassen, maar dat is met alles. Prima dat jij (auteur van blog), blijkbaar hebt besloten om social media af te zweren, maar om daar nou zo'n arrogante, neerbuigende en veroordelende column over te schrijven. Kom op zeg.
Jillsil schreef:xyzutu2 schreef:Even heel vervelend: je mag niet zomaar complete artikelen en blogs kopieeren. Ook als je er slechts fragmenten uit overschrijft, dan moet je er in elk geval een bronvermelding/link bij zetten. De blog hier anoniem doorplaatsen is in strijd met het auteursrecht van de persoon waar je het juist zo mee eens bent.
Verder vind ik de blog zelf wel boeiend. Ik verbaas me ook wel eens over wat mensen allemaal plaatsen. Helemaal bijzonder vind ik het als iemand op facebook post dat hij/zij 2 weken op vakantie gaat. Dan kun je de voordeur net zo goed open laten.
"Roos" vindt het juist goed als die gedeeld wordt. Ze zegt zelfs dat het gedeeld mag worden onderaan haar blog.
Nicolien schreef:Bij mijn weten is het altijd nog aan peuterspeelzalen/scholen en sportverenigingen dat ze toestemming moeten vragen aan ouders, voordat ze "zomaar" foto's posten.
miccamaaike schreef:Mooie blog.
Ik denk dat iedereen vooral de wensen van de ouders moet respecteren en dat het daar nog wel eens mis gaat. De een vindt foto's prima en de ander niet. Allebei prima, zolang iedereen dat maar respecteert en helaas gaat het daar nog wel eens mis dus.
Ik heb op fb wel wat foto's staan van onze zoon, maar geen ladingen. Vind het wel prettig om hem niet op iedereens fb te zien verschijnen. Zo kan ik de foto's in ieder geval zelf verwijderen.
Cerastes schreef:Ik ben ook moeder...ik plaats wel foto's van mn dochtertje hier op bokt samen met dr pony.
Maar heb geen Facebook (nooit gehad ook)en ook geen whattsapp meer (1jaar gehad) en ook geen andere social media...heb 1 maandje instagram gehad maar kreeg er ook kriebels van..
En dan vooral omdat je ze toestemming geeft voor vet veel privé dingen...zoals toegang tot je foto's en zelfs dat ze je mogen afluisteren en je foto's en contacten mogen gebruiken voor weet ik veel wat allemaal..
Ik vind dát vooral het probleem...dat er foto's online komen die ik er zelf ooit bewust op heb gezet ok... maar als ik foto's verstuur naar mn vriend via whattsapp dan kunnen die dus gewoon openbaar online gebruikt worden...én dáár ligt het grootste probleem...vind ik dan.
Ze hebben toegang tot zoveel meer...en je geeft ze gewoon toestemming ervoor!! Dát is gewoon k u t van social media...
Edit:
Als dat anders was geregeld dan was het wel leuk geweest..
Ik vond instagram bijvoorbeeld wel heel erg leuk. En ja whattsapp is super handig vooral omdat vrijwel iedereen het heeft...
En nu spreek ik niemand meer..omdat ik geen whattsapp meer heb..wel jammer maar helaas is het niet anders.