Dag Obama

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Magrathea

Dag Obama

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-17 19:12

Het is bijna zover, Obama gaat het Witte Huis verlaten. Vandaag kwam ik een fotoserie tegen die al een tijdje op het internet circuleert. Het zijn enkele favorieten van de +2 miljoen (!) foto's die Pete Souza, presidentiële fotograaf, heeft gemaakt tijdens het presidentschap van Barack Obama.

Helaas krijg ik ze niet hier gekopieerd omdat ze te groot zijn, maar hier vind je een link met 50 van zijn persoonlijke favorieten. http://imgur.com/gallery/yGRwO

Pfft, ik ben er een beetje verdrietig van. Wat ga ik die man missen -O-

Ashleytjuhh

Re: Dag Obama

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 19:15

Leuke verzameling vond die met die werknemer nog het leukste :))

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 19:25

Ik vind het jammer dat hij niet langer kan blijven, maar het presidentschap van Amerika lijkt me ook iets wat je niet zomaar lang vol kunt houden.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 19:27

Hele mooie serie! Het is zo'n ontzettend charismatische man. Zijn liefde voor zijn vrouw en kinderen vind ik altijd zo mooi aanwezig. Ik ga hem ook missen.

Nu is het voorbereiden op the real housewives- achtige foto's... :(

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-17 19:30

Ashleytjuhh schreef:
Leuke verzameling vond die met die werknemer nog het leukste :))

Ja met die schoonmaker? Die vind ik ook erg leuk.

Moest echt lachen om degene waarbij hij op de weegschaal meeduwt. Zo'n stom grapje maar wel leuk := Ik zie Trump niet dat soort dingen doen... Niet dat ik wil dat hij stomme grapjes gaat maken, maar ik mis bij hem het 'mensenmens'-gehalte zegmaar. Lastig uit te leggen.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 21:07

Wat een geweldige man is het ook! Ik zal hem ook enorm missen als president.
En wat een prachtige foto's zitten er tussen. Applausje voor die fotograaf, prachtig!
Die met de weegschaal vond ik ook geweldig :))

Urbiezira

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 21:11

Ik ga 'm ook missen, man man...moest bij z'n speech in de "nasleep" van 9 november toch ook even een traantje wegpinken...

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 21:14

Ik vind het wel grappig om te zien, dat toen Obama 8 jaar geleden werd gekozen dat mensen er weinig vertrouwen in hadden, maar hem nu toch wel willen ''houden''.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 21:16

Ook ik ga hem missen! Wat een gave man. Hoop dat hij een fijne nieuwe plek ergens krijgt.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 21:17

Ik vond het altijd een feest om naar Obama te luisteren. Die man gaat gemist worden in zijn eigen land maar ook in het buitenland.

Trump is een man waar ik letterlijk voor ga lopen.

picobello

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 21:25

Afscheid nemen van Obama is 1 ding, maar ik zie er erg tegenop de komende 4 jaar tegen die kop van Trump aan te moeten kijken...

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 21:32

Zijn menselijkheid en oprechte betrokkenheid hebben me vaak geraakt. De Correspondent had een iets ruimere selectie van die foto's en daar zag je Obama bv met een peutertje door het kantoor lopen - maar niet alleen maar omdat het er leuk uitziet voor de foto's, maar omdat hij het ook echt leuk lijkt te vinden om met zo'n kleintje bezig te zijn.

En tegelijkertijd heeft hij heel veel indrukwekkende toespraken gegeven waarin hij ook heel duidelijk (en soms heel gevat) goed aangaf wat er aan de hand was (bijvoorbeeld een van de toespraken naar aanleiding van een massale schietpartij. Iets wat hij veel te vaak heeft moeten doen, en waarbij je zag dat het hem ontzettend aan het hart ging, en hoe moedeloos hij soms werd van zijn onmacht daar wat aan te veranderen.)
Bewonderenswaardig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 21:38

Ik weet niet zo veel van politiek maar ik vind het heel fijn dat Obama ook speeches had die voor mij (en dan bedoel ik de jongere generatie) te begrijpen zijn. Zeker Michelle deed dat goed, omdat zij zich ook richtte op de jongere mensen en kinderen.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 21:40

Obama is gewoon een goede kerel, totaal niet arrogant en een warm mens. Ze gaan daar van het ene uiterste naar het andere :(

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 22:23

Fantastische man en zeker ook een leuke vrouw. Heel veel charisma en hele goede speeches.

Ik verwacht veel schandalen de komende tijd en ik ben heel benieuwd hoe lang Trump het vol gaat houden. Zeker als hij intern (binnen zijn partij) en in de media de confrontatie blijft zoeken en steeds meer tegenstand zal krijgen.

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 22:31

-O-

Jemig....wat gaat er nu van de wereld worden.....
Met het gerucht wat nou weer in de wereld is, als ik die Trump voor me zie, geloof ik gelijk dat hij die 2 prostituees op dat bed heeft laten plassen.....die man is zo vulgair.

Obama, is zo'n gewone, warme man, zijn afscheidsspeech en zijn woorden voor Michelle, zijn tranen.
Hij is zo gewoon, dat het buitengewoon wordt.

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 22:32

Een prachtig serie van een bewonderingswaardig persoon. Ik heb mij niet echt bezig gehouden met wat hij wel of niet voor elkaar heeft gekregen als president zijnde, maar ik had altijd wel het gevoel dat hij een enorm toegankelijk persoon was.

Dat je in principe even bij hem langs kon gaan om te vragen voor een kopje suiker zeg maar :+ uiteraard totaal niet realistisch gezien de beveiliging rondom het witte huis (ze zien me al aankomen) maar zo'n gevoel gaf hij.

Daarnaast was hij in zijn speeches inspirerend. Zo'n warme en fijne president krijgen ze denk ik niet snel meer. Nu nog maar leren (over)leven met Trump.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 22:39

Obama is een moedige,aimabele en charismatische president. Als eerste gekleurde president was en is hij een teken van hoop voor velen. Helaas had hij het politieke veld niet mee. Hoewel ik erg onder de indruk ben van hem en veel standpunten deel, is hij politiek gezien volgens mij niet de grootste president geweest. (Misschien kijken we daar over enkele jaren anders naar) Hij lijkt meer een spiritueel leider dan een politicus.
De nabije toekomst is zorgwekkend met die malloot die nu de touwtjes in handen krijgt.
Waar ik mij nu wel aan erger, is dat de Obama's nu al campagne voeren voor over vier jaar. Maar goed, dat zal er tegenwoordig wel bij horen.

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 23:17

Nou, het lijkt mij verstandig het vuurtje brandende te houden, nu Michelle zo geliefd is.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-17 10:56

Obama heeft in zijn laatste week nog wel even snel een oceaangebied permanent beschermd tegen olieboringen en geregeld dat het homohuwelijk niet teruggedraaid kan worden :)

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 11:02

Geweldige man, hele mooie foto's

Ik zal hem ook "missen"

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 11:10

Magrathea schreef:
Obama heeft in zijn laatste week nog wel even snel een oceaangebied permanent beschermd tegen olieboringen en geregeld dat het homohuwelijk niet teruggedraaid kan worden :)

wat ik dan weer een slag in zijn gezicht vindt is dat de republikeinen Obamacare al weer afgeschaft hebben. Zal misschien in de praktijk wel niet zo voor direct zijn maar toch. :\ Republikeinen legen de schatkist en maken de rijken nog rijker en de democraten mogen die put dan weer vullen en vice versa. :n

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-17 11:33

petraaken schreef:
Magrathea schreef:

wat ik dan weer een slag in zijn gezicht vindt is dat de republikeinen Obamacare al weer afgeschaft hebben. Zal misschien in de praktijk wel niet zo voor direct zijn maar toch. :\ Republikeinen legen de schatkist en maken de rijken nog rijker en de democraten mogen die put dan weer vullen en vice versa. :n

Jup, dat is triest. Maar het is een opluchting dat Obama heeft gedaan wat hij kon in zijn laatste dagen :)

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 11:45

Ook ik vind het intriest dat hij moet gaan. Wat een charismatische en sympathieke uitstraling heeft die man! Zijn navolger lijkt het tegengestelde te worden. Zucht. -O-

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 14:16

leuke foto's!
Inderdaad jammer, de wereld gaat hem missen :(