Truck rijdt in op bezoekers Kerstmarkt in Berlijn

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Re: Truck rijdt in op bezoekers Kerstmarkt in Berlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 10:45

Ik dacht dat er vlakbij een weg ligt..en mensen vragen zich niet zo snel iets af, kijk maar als er in een volle winkel mensen gewoon met een tv de deur uit lopen..

De volgende keer bij evenementen verwacht ik wel paniek als iemand te goede trouw zijn vrachtwagen voir laden of lossen langzaam achter publiek laat rijden....dit zit er nu wel in.

Cowboy55
Berichten: 8523
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 10:51

The_Cat schreef:
Hetgeen mij het meeste bezig houdt is eigenlijk hoe die vrachtwagen daar geraakt is zonder dat iemand zich afgevraagd heeft wat die daar deed.

Overduidelijk dat zo'n mastodont toch niet thuis hoort in het stad. Is er dan niemand die op voorhand zich de vraag gesteld heeft van de autoriteiten dat die misschien tegengehouden moest worden? :/

Also, ik ben ook voor standaard spijkermatten op toegangwegen naar zo'n evenementen. Passeer je onwettig de controle punten, poef platte banden


Nou ja, het is hartje stad. Ben net even met Google Earth van de Kantstrasse naar de Gedaechtniskirche 'gewandeld'. Veel grote warenhuizen. Die ga je niet bevoorraden met een bestelbusje.....vrachtauto's zullen daar niet ongebruikelijk zijn.

The_Cat

Berichten: 7294
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 10:52

Indestal schreef:
Ik dacht dat er vlakbij een weg ligt..en mensen vragen zich niet zo snel iets af, kijk maar als er in een volle winkel mensen gewoon met een tv de deur uit lopen..

De volgende keer bij evenementen verwacht ik wel paniek als iemand te goede trouw zijn vrachtwagen voir laden of lossen langzaam achter publiek laat rijden....dit zit er nu wel in.


Bwa, ik vind dit nu een vrachtwagen atypisch voor het stad. Ik vraag me ook altijd af als ik zo'n mastodont bij mij zie passeren (verlaten weg op het platteland). Dan denk ik ook altijd, wat heeft die hier nu weer te zoeken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 10:53

het maakt niet uit welk etiket je aan een gegeven geeft. Het gaat om het gegeven en dat is het feit dat er doelbewust mensen de dood ingejaagd zijn, zoals dit iedere dag gebeurd.
is het gevoel andere als we er een naam aan plakken. Ik zal jullie er een goede benaming voor geven die alle partijen past: narcisme. Iedereen die betrokken is bij het doden van mensen doet dit voor zichzelf. Hetzij voor de eigen eer hetzij gedwongen door afpersing.
Daarnaast spelen wij allemaal oorlogje in het klein zonder te moorden. Denk aan het onderling roddelen, ruzie maken met anderen omdat we het niet eens zijn met elkaar, huichelen, polpulaire groepen hebben die anderen buiten spel zetten, pesten etc.Zolang dit in het normale leven nog door gaat hoe kunnen we dan ooit in vrede leven.
Ik keur dit niet goed, ik leef ook in angst het is zelfs zo erg dat mijn dochtertje zaterdag naar de kerstmarkt in Düsseldorf ging met school en ik al zover ben dat ik kansberekeningen erop los laat om ja te durven zeggen en opgelucht ademhaal dat zij weer veilig thuis is.
Feit waar het hier om draait is simpel. Veel mensen hebben zich verheugd op een gezellige avond. Van die mensen liggen er nu veel in het ziekenhuis en zijn er twaalf doden. 62 slachtoffers die het meegemaakt hebben of niet overleefd. Daarnaast de slachtoffers van de familie die moeten leven met dit gegeven en iedereen die dit heeft zien gebeuren. Hoe vreselijk moet dat zijn om mee verder te leven.
Dit gegeven telt voor iedere aanslag, ieder ongeluk. Is het belangrijk om het te omschrijven waarom dithebeurd ? Om een zinloze discussie te starten over de daders en diegenen die erachter zitten. Nee, we weten het niet en we zullen het nooit echt weten. Belangrijk is om stil te staan bij het feit dat wij mensen nooit in vrede zullen kunnen leven omdat ons eigen belang altijd voorop zal staan.
Discussies over dronken Polen ontstaan alleen maar omdat men een hoop heeft. Een hoop dat het niet iets anders is wat veel erger is. Een dronken Pool kun je kwaad op zijn maar dan pak je je leven weer op en kunt verder gaan zonder er nog bij stil te staan. De natuurlijke bescherming die ieder mens heeft.
Ik schrijf dit niet om wie dan ook te bezeren of omdat ik het niet zie wat er in de wereld gebeurd of niet oordeel. Ik schrijf dit omdat men bereikt wat men wil bereiken discusssies en verdeeldheid tussen de mensheid. Zo te zien lukt dat aardig. En wat hebben wij op bokt hiermee bereikt ? Niets want nu 15 uur later is de wereld niet veranderd. Is dit dan de manier of zouden we eindelijk als mens eens moeten veranderen.

Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 10:54

Och op mijn verlaten platteland durp met amper 400 inwoners razen er hier op de toegangswegen onderling af de snelweg, gauw 80 vrachtwagen combi's met dito oplegger de ganze dag voorbij..mooi sluiproute, maar ook omdat ze niet anders bij de aansluitende dorpen kunnen komen

Esaqar

Berichten: 3179
Geregistreerd: 22-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 10:56

Hoorde vanochtend op de radio dat het waarschijnlijk is gebeurt door een asielzoeker die in Duitsland is aangekomen.
Sorry... maar elke keer dit soort dingen door de 'asielzoekers'... vinden mensen het echt nog raar dat er haat op die mensen komen en dat veel mensen ze niet meer het land in willen hebben...? Ik begrijp het volkomen. De trammelant is begonnen toen zij hier kwamen (de neppe asielzoekers dan éh, ik neem de echte asielzoekers niks kwalijk.)

Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 10:57

Gast4901 helemaal mee eens..

En wat mij stoort is dat in Nederland door een grote groep dingen niet meer bij naam genoemd mogen worden..als tegenpool krijg je dat er mensen die anders heel rustig zijn, het bij naam gaan uitschreeuwen.
Ik ben verbaast wat ik allemaal op facebook lees, allemaal boze mensen die het gevoel hebben gekregen dat ze onzichtbaar gemaakt zijn en worden...

Winged

Berichten: 33089
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 10:57

Indestal schreef:
De volgende keer bij evenementen verwacht ik wel paniek als iemand te goede trouw zijn vrachtwagen voir laden of lossen langzaam achter publiek laat rijden....dit zit er nu wel in.

Laatst in Londen freakte een vriendin van mij compleet... Stonden langs de Theems bij de kerstmarkt daar, was er een vuurwerkshow. Hoorden eerst alleen de knallen en opeens begint iedereen te rennen om naar het vuurwerk te kijken. Zij dacht dat het wat anders was. Ik heb er nooit zo bij stil gestaan :+

Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 10:59

Esaqar schreef:
Hoorde vanochtend op de radio dat het waarschijnlijk is gebeurt door een asielzoeker die in Duitsland is aangekomen.
Sorry... maar elke keer dit soort dingen door de 'asielzoekers'... vinden mensen het echt nog raar dat er haat op die mensen komen en dat veel mensen ze niet meer het land in willen hebben...? Ik begrijp het volkomen. De trammelant is begonnen toen zij hier kwamen (de neppe asielzoekers dan éh, ik neem de echte asielzoekers niks kwalijk.)



Haat is groot hoor, maar het woord asielzoeker is gewoon fout...het zijn oorlogsvluchtelingen en alles wat mee komt is misschien asielzoeker zonder dat ze asiel krijgen en dat vergeten mensen.

Deze mens is gekomen omdat hij een missie had..niet omdat hij asielzoeker was.

Cowboy55
Berichten: 8523
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 10:59

Esaqar schreef:
Hoorde vanochtend op de radio dat het waarschijnlijk is gebeurt door een asielzoeker die in Duitsland is aangekomen.
Sorry... maar elke keer dit soort dingen door de 'asielzoekers'... vinden mensen het echt nog raar dat er haat op die mensen komen en dat veel mensen ze niet meer het land in willen hebben...? Ik begrijp het volkomen. De trammelant is begonnen toen zij hier kwamen (de neppe asielzoekers dan éh, ik neem de echte asielzoekers niks kwalijk.)


Als je een manier weet om de 'neppe' te onderscheiden van de 'echte' kun je heeeeeeel rijk worden.

Opvallend: de 'Welt' bericht dat de Pakistaan al bij de politie bekend was voor kleinere vergrijpen. Dat zou dan a-typisch gedrag voor een terrorist zijn.....

Bron: https://www.welt.de/politik/deutschland ... kunft.html

Esaqar

Berichten: 3179
Geregistreerd: 22-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 11:02

Indestal schreef:
Esaqar schreef:
Hoorde vanochtend op de radio dat het waarschijnlijk is gebeurt door een asielzoeker die in Duitsland is aangekomen.
Sorry... maar elke keer dit soort dingen door de 'asielzoekers'... vinden mensen het echt nog raar dat er haat op die mensen komen en dat veel mensen ze niet meer het land in willen hebben...? Ik begrijp het volkomen. De trammelant is begonnen toen zij hier kwamen (de neppe asielzoekers dan éh, ik neem de echte asielzoekers niks kwalijk.)



Haat is groot hoor, maar het woord asielzoeker is gewoon fout...het zijn oorlogsvluchtelingen en alles wat mee komt is misschien asielzoeker zonder dat ze asiel krijgen en dat vergeten mensen.

Deze mens is gekomen omdat hij een missie had..niet omdat hij asielzoeker was.

Oorlogsvluchteling is inderdaad het goede woord.
Maar je hoort er zo veel over... en het is allemaal zo krom.
Hier staat sinds kort een AZC en binnen 2 weken was de eerste steekpartij al geweest in het AZC zelf. :')

PlantsTho
Berichten: 817
Geregistreerd: 30-09-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 11:02

Esaqar schreef:
Hoorde vanochtend op de radio dat het waarschijnlijk is gebeurt door een asielzoeker die in Duitsland is aangekomen.
Sorry... maar elke keer dit soort dingen door de 'asielzoekers'... vinden mensen het echt nog raar dat er haat op die mensen komen en dat veel mensen ze niet meer het land in willen hebben...? Ik begrijp het volkomen. De trammelant is begonnen toen zij hier kwamen (de neppe asielzoekers dan éh, ik neem de echte asielzoekers niks kwalijk.)

Elke keer door asielzoekers?

Charlie Hebdo -> Franse staatsburgers
Aanslagen in Parijs -> Belgische en Franse staatsburgers
Aanslagen in België - > Belgisch staatsburgers
Nice -> Frans staatsburger

Dus ja, ik vind die haat vrij raar ja.

Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 11:03

Hoezo atypisch gedrag? De meeste IS gangers zijn boefjes en hopen als martelaar te sterven om van hun zonden verlost te worden en in het paradijs te komen.

Deze terrorist, want dat is hij, zal foute dingen hebben gedaan om in zijn levensvoorziening te voldoen of gewoon lastig gedrag, immers hij kwam niet om als gezellige nieuwe burger zich als goed mens in te burgeren...deze man had haat in zijn hart en dacht dat zijn God hem dankbaar zou zijn voor zijn haat die hij in daadkracht omzette..

Esaqar

Berichten: 3179
Geregistreerd: 22-05-13

Re: Truck rijdt in op bezoekers Kerstmarkt in Berlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 11:09

@PlantsTho, ik bedoel wat @Indestal ook zegt... de IS gangers komen helaas ook mee en zijn onherkenbaar.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 11:12

Hier in mijn straat, in een boerengat, staat elke ochtend zo'n mastodont. Ofwel levering voor het Kruidvat, ofwel levering voor de bakkerij ernaast. Er zit een stuk industriegebied vlak buiten het dorp en de omliggende straten zijn ideale sluipwegen naar de grotere wegen en de ring rond de stad.
Mezelf de vraag stellen "wat doet die hier?". Ja, met regelmaat. Maar er echt nog van opkijken? Nee.
Tegelijk kunnen mensen dat ook van mij denken, wanneer ik met jeep en paardentrailer door de smalle straten rij en de combi aan ons lokale stationnetje parkeer. Voor mij persoonlijk is dat gewoon uit gemakzucht: dan hoef ik de ochtend erna niet eerst 10km om te rijden om de trailer op te pikken, ik kan van huis uit recht naar stal/weide en dat scheelt me toch 45min reistijd. Voor mijn buurtbewoners echter is het een rariteit, omdat in hun ogen mijn combi daar niks te zoeken heeft.
Vanuit dat standpunt is het voor mij best logisch dat niemand zich vragen heeft gesteld dat daar zo'n oplegger rond aan het rijden was.

Waarom moet het bij een asielzoeker direct uit geloof zijn? Waarom is het niet mogelijk dat iemand zo'n daad doet uit andere overwegingen? Wie weet wou hij absoluut niet terug maar is zijn verzoek afgewezen en werd hij het land uit gezet. Dan is dit een wanhoopsdaad onder het mom van "liever hier levenslang de gevangenis in dan terug naar die hel".

Hoe dan ook blijft het wel een verschrikkelijk gebeuren.

Cowboy55
Berichten: 8523
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 11:19

Indestal schreef:
Hoezo atypisch gedrag? De meeste IS gangers zijn boefjes en hopen als martelaar te sterven om van hun zonden verlost te worden en in het paradijs te komen.

Deze terrorist, want dat is hij, zal foute dingen hebben gedaan om in zijn levensvoorziening te voldoen of gewoon lastig gedrag, immers hij kwam niet om als gezellige nieuwe burger zich als goed mens in te burgeren...deze man had haat in zijn hart en dacht dat zijn God hem dankbaar zou zijn voor zijn haat die hij in daadkracht omzette..


De gemiddelde terrorist wil niet opvallen totdat hij zijn 'grote ding' kan doen. Daarom zijn ze ook zo lastig te traceren. Ze zitten als regel verstopt in de menigte totdat ze 'toeslaan'. Daarom is een groot deel van de mensen per definitie bang voor elke vorm van asielzoeker, toch? Ze zien er onschuldig uit totdat ze dat niet meer zijn? Deze man was al eerder opgevallen. Niet zo handig voor een terrorist.
Laatst bijgewerkt door Cowboy55 op 20-12-16 11:22, in het totaal 2 keer bewerkt

PlantsTho
Berichten: 817
Geregistreerd: 30-09-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 11:19

Esaqar schreef:
@PlantsTho, ik bedoel wat @Indestal ook zegt... de IS gangers komen helaas ook mee en zijn onherkenbaar.

Dan schrijf je in ieder geval niet wat je bedoelt ;).

Azmay
Berichten: 18005
Geregistreerd: 01-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 11:22

Verschrikkelijk.
Helaas sterven er in oorlogsgebieden veel onschuldige mensen en denken sommigen dan weer dat ze op hun beurt ergens anders ravage aan kunnen gaan richten. Dat zijn geen vluchtelingen meer maar terroristen en hebben niets met vluchten te maken.

Zon terrein "veilig" maken gaat gewoon niet, de zolgende keer is het een drone, of wat dan ook. Ik leef persoonlijk niet in angst, dat gun ik ze ook niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 11:27

Ik lees dit topic nu al sinds gisteren met oplopende verbazing...

Stel je eens voor dat er in Nederland oorlog uitbreekt, een soortgelijk iets als de IS komt aan de macht en je bent je leven niet zeker.
Je wordt gescheiden van je familie en als je in je eigen land blijft, in Nederland, ga je zeker dood.
Je laat alles achter, want je wil blijven leven en bent welkom in bijv. Frankrijk.
Samen met duizenden andere Nederlanders die allemaal net als jou in doodsangst verkeren, pak je die kans en ga je naar Frankrijk.
Onder die duizenden Nederlanders zitten uiteraard ook enkele niet zo fijne mensen, mensen met een psychische stoornis of mensen met andere denkwijzes of mensen waar gewoon een draadje los zit.
Deze niet zo fijne mensen vermoorden iemand in Frankrijk en weer een ander pleegt een aanslag waarbij meerdere mensen om het leven komen.
En íédere keer dat jij in Frankrijk over straat loopt, stoot men elkaar aan en zegt men:"Kijk, daar heb je er weer zo één, zo'n Nederlander, zal ook wel een moordenaar zijn, kom, we lopen snel door".
Nou, echt heel tof. :o Daar voel je je echt beter door na alle ellende en angst die je al hebt meegemaakt.

Ontopic: Vreselijk wat er gebeurd is! Ongeacht de omstandigheden.
Ik wens alle nabestaanden ontzettend veel sterkte toe.

Anoniem

Re: Truck rijdt in op bezoekers Kerstmarkt in Berlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 11:34

ONTOPIC please. Open aub een nieuw topic..

xniieeenke

Berichten: 4605
Geregistreerd: 22-03-15
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 11:36

KoudbloedKim schreef:
Ik lees dit topic nu al sinds gisteren met oplopende verbazing...

Stel je eens voor dat er in Nederland oorlog uitbreekt, een soortgelijk iets als de IS komt aan de macht en je bent je leven niet zeker.
Je wordt gescheiden van je familie en als je in je eigen land blijft, in Nederland, ga je zeker dood.
Je laat alles achter, want je wil blijven leven en bent welkom in bijv. Frankrijk.
Samen met duizenden andere Nederlanders die allemaal net als jou in doodsangst verkeren, pak je die kans en ga je naar Frankrijk.
Onder die duizenden Nederlanders zitten uiteraard ook enkele niet zo fijne mensen, mensen met een psychische stoornis of mensen met andere denkwijzes of mensen waar gewoon een draadje los zit.
Deze niet zo fijne mensen vermoorden iemand in Frankrijk en weer een ander pleegt een aanslag waarbij meerdere mensen om het leven komen.
En íédere keer dat jij in Frankrijk over straat loopt, stoot men elkaar aan en zegt men:"Kijk, daar heb je er weer zo één, zo'n Nederlander, zal ook wel een moordenaar zijn, kom, we lopen snel door".
Nou, echt heel tof. :o Daar voel je je echt beter door na alle ellende en angst die je al hebt meegemaakt.

Ontopic: Vreselijk wat er gebeurd is! Ongeacht de omstandigheden.
Ik wens alle nabestaanden ontzettend veel sterkte toe.

Wat heb je dit goed verwoord _/-\o_

Esaqar hoe kan je zo denken, er zijn tienduizenden, al dan niet honderdduizenden mensen die vrezen voor hun dood, er net aan ontsnapt zijn of al dood zijn. Mensen die hun familie compleet verloren zijn en heel graag zelf nog blijven leven. Ga je die mensen ook allemaal weigeren 'omdat er terroristen zijn' of 'omdat ze allemaal terrorist zijn'? Ziekelijk.

Cowboy55
Berichten: 8523
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 11:37

Inmiddels bericht 'Die Welt' dat de Poolse man die in de vrachtauto gevonden werd is doodgeschoten. Hij was met grote waarschijnlijkheid degene die normaal het voertuig bestuurde maar is volgens de Duitse Politie NIET degene geweest die tijdens de rit over de Kerstmarkt achter het stuur zat. Hij was waarschijnlijk het eerste slachtoffer. Tot zover dus de aanname 'dat het wel weer een dronken Pool geweest zal zijn'.

Inmiddels heeft een 'Speziales EinsatzKommando' (anti terrorisme groep/bijzondere bijstandseenheid) van de Politie een inval gepleegd in het asielzoekerscentrum op het vliegveld Tempelhof. Klaarblijkelijk zijn meerdere mensen ondervraagd maar is niemand gearresteerd.

Laurapalmer

Berichten: 527
Geregistreerd: 26-11-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 11:38

Wat ik wel heel typisch vind is dat een pool compleet afgebrand word.maar nu we weten dat het een pakistaan is iedereen de berichten nuanceerd en roept "oh als maar niet de vluchtelingen de schuld krijgen"

Ik lees de krant iedere dag,en elke dag opnieuw staan er toentallen berichten in over wat voor ellende het migratie proces heeft gebracht.het openstellen van duitsland blijkbaar zonder screening heeft niets goeds gebracht!

Szan

Berichten: 6647
Geregistreerd: 29-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 11:43

Laurapalmer schreef:
Wat ik wel heel typisch vind is dat een pool compleet afgebrand word.maar nu we weten dat het een pakistaan is iedereen de berichten nuanceerd en roept "oh als maar niet de vluchtelingen de schuld krijgen"

Onzin. De bokker die als eerste iets zei over dronken Polen, kreeg (terecht) ook een flinke bak kritiek over zich heen in dit topic.

Kalab

Berichten: 175
Geregistreerd: 15-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 11:44

Laurapalmer schreef:
Wat ik wel heel typisch vind is dat een pool compleet afgebrand word.maar nu we weten dat het een pakistaan is iedereen de berichten nuanceerd en roept "oh als maar niet de vluchtelingen de schuld krijgen"

Ik lees de krant iedere dag,en elke dag opnieuw staan er toentallen berichten in over wat voor ellende het migratie proces heeft gebracht.het openstellen van duitsland blijkbaar zonder screening heeft niets goeds gebracht!


Op degene die zei "dat zal wel weer een dronken Pool zijn" werd ook gereageerd hoor. ;)

Daarnaast zijn er in dit topic helaas mensen die vluchtelingen de schuld geven of zelfs de moslims. Ik denk dus dat jij alleen leest wat je wil lezen.
Laatst bijgewerkt door Kalab op 20-12-16 11:46, in het totaal 1 keer bewerkt