Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
MarJon schreef:Maar ik vraag me af, correct me if I'm wrong. Dat jochie is nu 6 en hij gaat naar het gymnasium, daar zal hij op z'n laatst klaar mee zijn als hij 12 is. Hij wil arts (of astronaut..) worden, dus zal Geneeskunde studeren. Maar komt hij dan niet ontzettend in de knoei? Ik zie namelijk een ziekenhuis nog geen jochie van 15/16 als co aannemen.
rider schreef:Arm kind. Wat een zelfingenomen vader - de pers uitnodigen voor je 'wonderkind'. Het jochie zelf lijkt bepaald niet blij met die camera op z'n snufferd.
En wat een ontzettend domme onderwijsinstantie die dit gefaciliteerd heeft. Kind uitdagen met meer tempo door de stof, prima. Maar breng balans aan, laat hem lekker dingetjes onderzoeken/maken, extra boeken lezen, werkstukjes doen. Zodat hij zich kan ontplooien maar wel omringd blijft door leeftijdsgenoten. Dat arme kind zal met 6 nooit kunnen aarden op een middelbare school. Doet me een beetje denken aan dat boek van Tea Beckman, ' Wij zijn Wonderkinderen'. Dat illustreerde mooi de eenzaamheid en het sociale trauma van kinderen die op veel te jonge leeftijd op het voortgezet onderwijs belandden.
Vervolgens komt hij met 12 op de universiteit. En is hij nog steeds superslim, maar sociaal volkomen gehandicapt geraakt. En met 12 jaar gaat hij ook geen aansluiting vinden bij studenten...
Doubtless schreef:Ik vind het gek om te lezen dat sommige bokkers van mening zijn dat zo'n kind op de basisschool moet blijven, met 'extra uitdaging'. Dit kind gaat geen uitdaging noch aansluiting vinden op de basisschool. Zo'n kind intellectueel tegenhouden gaat hem echt niet helpen bij zijn sociale ontwikkeling, gezien hij al weinig overeenkomst heeft met zijn leeftijdgenoten.
rider schreef:Arm kind. Wat een zelfingenomen vader - de pers uitnodigen voor je 'wonderkind'. Het jochie zelf lijkt bepaald niet blij met die camera op z'n snufferd.
En wat een ontzettend domme onderwijsinstantie die dit gefaciliteerd heeft. Kind uitdagen met meer tempo door de stof, prima. Maar breng balans aan, laat hem lekker dingetjes onderzoeken/maken, extra boeken lezen, werkstukjes doen. Zodat hij zich kan ontplooien maar wel omringd blijft door leeftijdsgenoten. Dat arme kind zal met 6 nooit kunnen aarden op een middelbare school. Doet me een beetje denken aan dat boek van Tea Beckman, ' Wij zijn Wonderkinderen'. Dat illustreerde mooi de eenzaamheid en het sociale trauma van kinderen die op veel te jonge leeftijd op het voortgezet onderwijs belandden.
Vervolgens komt hij met 12 op de universiteit. En is hij nog steeds superslim, maar sociaal volkomen gehandicapt geraakt. En met 12 jaar gaat hij ook geen aansluiting vinden bij studenten...
Joolien schreef:Ik irriteer me nog het meeste aan de leraar die zegt 'hij is beter dan mij'.