Trump of Clinton

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Hilary Clinton vs. Donald Trump

Clinton
1250 (90%)
Trump
130 (9%)

Totaal aantal stemmen: 1380


Cowboy55
Berichten: 8525
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 14:25

On a more serious note:

https://www.nytimes.com/2017/03/05/us/p ... v=top-news

WASHINGTON — The F.B.I. director, James B. Comey, asked the Justice Department this weekend to publicly reject President Trump’s assertion that President Barack Obama ordered the tapping of Mr. Trump’s phones, senior American officials said on Sunday. Mr. Comey has argued that the highly charged claim is false and must be corrected, they said, but the department has not released any such statement.

Mr. Comey, who made the request on Saturday after Mr. Trump leveled his allegation on Twitter, has been working to get the Justice Department to knock down the claim because it falsely insinuates that the F.B.I. broke the law, the officials said.

A spokesman for the F.B.I. declined to comment. Sarah Isgur Flores, the spokeswoman for the Justice Department, also declined to comment.

Mr. Comey’s request is a remarkable rebuke of a sitting president, putting the nation’s top law enforcement official in the position of questioning Mr. Trump’s truthfulness. The confrontation between the two is the most serious consequence of Mr. Trump’s weekend Twitter outburst, and it underscores the dangers of what the president and his aides have unleashed by accusing the former president of a conspiracy to undermine Mr. Trump’s young administration.

Ik zeg: gewoon blijven spitten in het Rusland-dossier.

secricible

Berichten: 25710
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 15:43

Sta absoluut niet aan dezelfde kant als Geerke (in tegendeel), maar zo'n opmerkingen als die van Cowboy... Serieus, zie je dan echt niet dat dat een pot verwijt de ketel is? Noem je dat geen haat dan?

Cowboy55
Berichten: 8525
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 16:21

secricible schreef:
Sta absoluut niet aan dezelfde kant als Geerke (in tegendeel), maar zo'n opmerkingen als die van Cowboy... Serieus, zie je dan echt niet dat dat een pot verwijt de ketel is? Noem je dat geen haat dan?


Zie mijn 2e meme.
Sarcasme, ja.

Haat? Nog niet misschien.
Maar vandaag de dag is 'haat' ook een huis-tuin-en-keuken woord geworden op de interwebz. 'Haten' is het nieuwe 'niet houden van'.

Cowboy55
Berichten: 8525
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 14:12

http://www.ad.nl/buitenland/trump-bedoe ... ~ade1e422/

'wire tapping' is niet hetzelfde als wire tapping......

Ondertussen voorspelt het CBO (Congressional Budget Office) de gevolgen van het 'verbeteren van Obamacare:

House Republicans’ proposal to rewrite federal health-care law would more than reverse the gains the Affordable Care Act has made in the number of Americans with health insurance, while curbing the federal deficit, according to a widely anticipated forecast by congressional analysts.

The analysis, released late Monday afternoon by the Congressional Budget Office, predicts that 24 million fewer people would have coverage a decade from now than if the Affordable Care Act remains intact, nearly doubling the share of Americans who are uninsured from 10 percent to 19 percent. The office projects the number of uninsured people would jump 14 million after the first year.

Opvallend hierbij is dat de gebieden met de meeste Trump stemmers het hardst geraakt worden.
https://www.washingtonpost.com/news/won ... 9a7e0c1664

Drifter

Berichten: 758
Geregistreerd: 17-11-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 19:55

Gisteren weer zo'n facepalm moment, een dag nadat Merkel in Amerika was heeft Trump maar twee tweetjes achter haar aangestuurd: Dat Duitsland Nato en Amerika nog enorm veel geld schuldig was voor hun "bescherming".
Schrikbarend, die man snapt er geen fluit van, denkt dat Nato de plaatselijke mafia is die langs de buurtwinkels gaat voor beschermingsgeld. |o

Shadow0

Berichten: 43537
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Trump of Clinton

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 20:34

En in de binnenlandse politiek worden ondertussen de zorgverzekering afgebroken, Meals on Wheels dat maaltijden brengt bij ouderen die dat nodig hebben, worden studiebeurzen voor arme jongeren afgeschaft...

Echt heel begaan met de 'gewone Amerikaan.'

(En het afschaffen van die programma's helpt vrijwel niets op het nationale budget. Voor een indidivu maakt het nogal uit of je wel of niet een maaltijd krijgt - maar het valt in het niet bij bijvoorbeeld het defensiebudget. Of zelfs alleen al in het niet bij het budget dat besteed wordt aan het beveiligen van Melania Trump, omdat ze niet in het Witte Huis woont.)

Drifter

Berichten: 758
Geregistreerd: 17-11-14

Re: Trump of Clinton

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 21:03

Precies, dan wel elk weekend naar Mara Largo met airforce one en de secret service, (die overigens daar ruimte huren van de Trump organisatie). En inderdaad het budget voor Melania, waarvan ook weer een deel direct naar Trump zijn bankrekening gaat want de secret service huurt ook in de Trump Tower ruimte.
De republikeinen zijn daar stil over, terwijl ze over Obama en familie bleven roepen dat ze teveel geld uitgaven aan uitstapjes.

Republicare, de "verbeterede" Obamacare, waarvan eigenlijk zowel Rep als Dem het eens zijn dat het een bijzonder slecht plan is tot nu toe. Ongelooflijk.

Oh en het inteligence comittee over het hele Rusland gebeuren gaat volgens mij van de week aan de slag, we zullen zien....

Electra63

Berichten: 17899
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Trump of Clinton

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 10:23

Volgt iemand het nog?

De leugens over het afluisteren van Trump door Obama.
De connectie met Moskou.
Ivana heeft een werkkamer in het Witte Huis en toegang tot vertrouwelijke informatie.

Het blijft maar dorgaan.

Blue_Eyes

Berichten: 20356
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Re: Trump of Clinton

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 11:22

Het blijft maar enger worden... De ergste 'Trumpgekte' lijkt voorbij, omdat we hier onze eigen politiek even aan ons hoofd hebben. Wat me wel opvalt is dat we nu ineens in Nederland ook allerlei gezeik hebben over verkiezingsfraude - eerder was dat volgens mij nooit zo. Gevalletje 'wat Trump kan, kan ik ook'?

Anoniem

Re: Trump of Clinton

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 12:42

De FBI is een onderzoek naar Trump gestart ivm landsverraad. Dat is echt heavy oliebol.

LoveBodin

Berichten: 4371
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 13:04

Emmaa_ schreef:
De FBI is een onderzoek naar Trump gestart ivm landsverraad. Dat is echt heavy oliebol.

Heb je daar een bron van?
Zag al wel dat nog maar 37% van de mensen achter Trump staat...Dat is een all time low zeg maar


Shadow0

Berichten: 43537
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 13:10

Blue_Eyes schreef:
Het blijft maar enger worden... De ergste 'Trumpgekte' lijkt voorbij, omdat we hier onze eigen politiek even aan ons hoofd hebben. Wat me wel opvalt is dat we nu ineens in Nederland ook allerlei gezeik hebben over verkiezingsfraude - eerder was dat volgens mij nooit zo. Gevalletje 'wat Trump kan, kan ik ook'?


Ja. Er zijn nu al meerdere van die dingen gewoon rechtstreeks overgewaaid vanuit de VS. Denk ook aan het belachelijke 'war on christmas' door Rutte hier omhoog gegooid.
Echt mallotig - maar ja, de VS bewijst dat waarheid niet belangrijk is, en het dus aanslaat hoe onzinnig ook, en dat bewijzen we in Nederland ook: er is een deel van de populatie dat dit soort dingen kritiekloos aanneemt, zelfs als het niet eens onze eigen leugens en conspiracies zijn.

Berdien

Berichten: 64564
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 14:31

Emmaa_ schreef:


Interessant artikel, maar hierin wordt niet zo stellig beweerd als wat jij noemde: onderzoek naar Trump ivm landsverraad. Wel een onderzoek naar de invloed van Rusland op de verkiezingen en de rol van het kamp van Trump, maar ik lees (volgens mij) niets over Trump en landsverraad?

Neemt niet weg dat het met de dag gekker wordt, en met de dag pijnlijker om aan te zien. De hele soap rondom Merkel... Iemand ook de speech van de prime minister (geloof ik) van Ierland gezien? Gezicht van Trump sprak boekdelen :=

Cowboy55
Berichten: 8525
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 15:02

Berdien schreef:
Emmaa_ schreef:


Interessant artikel, maar hierin wordt niet zo stellig beweerd als wat jij noemde: onderzoek naar Trump ivm landsverraad. Wel een onderzoek naar de invloed van Rusland op de verkiezingen en de rol van het kamp van Trump, maar ik lees (volgens mij) niets over Trump en landsverraad?

<KNIP>


Het onderzoek is niet naar landverraad, maar het onderzoek kan wel leiden tot de conclusie dat landverraad (of hoogverraad) is gepleegd. De intelligence community sluit niks uit:

On Wednesday, former NSA intelligence analyst John Schindler provided some insight into the reaction of national security officials.

“Now we go nuclear,” he wrote on Twitter. “[Intelligence community] war going to new levels. Just got an [email from] senior [intelligence community] friend, it began: ‘He will die in jail.'”

“US intelligence is not the problem here,” Schindler added in another tweet. “The President’s collusion with Russian intelligence is. Many details, but the essence is simple.”

Cowboy55
Berichten: 8525
Geregistreerd: 11-10-05

Re: Trump of Clinton

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 15:54


Babeth

Berichten: 9333
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Jupiter, FL, USA

Re: Trump of Clinton

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 21:20

Ik vind dat er gevaarlijke ontwikkelingen gaande zijn. Ik vraag me af hoe het allemaal verder gaat ontwikkelen.

Electra63

Berichten: 17899
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Trump of Clinton

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 22:07


NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Trump of Clinton

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 22:12

Verstandig,...eigen kiezers zouden enorm gedupeerd worden.

Shadow0

Berichten: 43537
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Trump of Clinton

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 22:48

Een eerste overwinning - fijn voor de talloze kiezers die anders zonder zorgverzekering zouden komen te zitten! (Verzet helpt, want zonder de enorme druk van de mensen zou dit er doorheen gejast zijn.)

Foaly

Berichten: 4968
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Trump of Clinton

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 20:01

:)ddd You don't have the votes
You don't have the votes
Haha ahahahah
You're gonna need congressional approval and you don't have the votes :)ddd

:D

Toch wel knap dat de Republikeinen letterlijk zeven jaar de tijd hebben gehad om een alternatief te bedenken en dat het dan toch niet lukt :=

Cowboy55
Berichten: 8525
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 08:05


Foaly

Berichten: 4968
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Trump of Clinton

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 18:39


Shadow0

Berichten: 43537
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Trump of Clinton

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 18:44

Hij heeft geloof ik ook werkelijk niet het flauwste benul hoe dat eigenlijk werkt met zo'n democratie enzo, en met senatoren en afgevaardigden die hun eigen stem bepalen. Niet alleen dat hij tegen is en dat hij een dictator wil zijn, maar vooral ook dat hij echt echt echt niet weet hoe het werkt.

Foaly

Berichten: 4968
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Trump of Clinton

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 22:41

Dat idee heb ik ook Shadow :j Hij heeft zich gericht op het winnen van de presidentsverkiezingen, en niet op wat het daadwerkelijk betekent om president te zijn. Dat dat bijvoorbeeld betekent dat je die holle frases die je zo hard liep te roepen niet waar kunt maken. En ja, dan ga je dus keihard op je snuffferd :=

En voor iemand die al 70 jaar lang gewend is alleen maar 'ja en amen' te horen, moet het nog een extra shock zijn dat mensen blijkbaar tégen je voorstel kunnen stemmen en dat je voorstel het dan dus niet haalt :oo