Trump of Clinton

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Hilary Clinton vs. Donald Trump

Clinton
1250 (90%)
Trump
130 (9%)

Totaal aantal stemmen: 1380


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 15:10

Wat denk je van etnische profilering? Er zijn duizenden studies te vinden over oa rechters (overgrote deel is wit en mannelijk) die zich makkelijker kunnen identificeren met een witte dader van 16 die gaat joyriden omdat hij zijn zoon erin ziet, maar zien ze een Marokkaanse jongen van 16 zijn ze sneller geneigd om er een voorbeeld van te maken voor de rest van de wereld en dus wel zwaardere straffen uit te delen.

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 15:15

Emmaa_ schreef:
Wat denk je van etnische profilering? Er zijn duizenden studies te vinden over oa rechters (overgrote deel is wit en mannelijk) die zich makkelijker kunnen identificeren met een witte dader van 16 die gaat joyriden omdat hij zijn zoon erin ziet, maar zien ze een Marokkaanse jongen van 16 zijn ze sneller geneigd om er een voorbeeld van te maken voor de rest van de wereld en dus wel zwaardere straffen uit te delen.


Is dit aan mij gericht? De cijfers mbt verdacht worden van criminele activiteiten liegen er niet om, en daar komt geen rechter aan te pas. Dan kan je natuurlijk wel weer beginnen over etnische profilering van politieagenten die bepaalde groepen er sneller uit pikken, etc. etc. maar waarom recht banketstaaf wat krom is? Dat is exact het probleem wat het alleen maar erger maakt. Het is niet racistisch of discriminerend om te erkennen dat er problemen zijn bij bepaalde bevolkingsgroepen - helemaal niet als je in kunt zien dat die problemen vaak bij de autochtone populatie vandaan komen. Dan kun je namelijk een begin maken deze problemen op te lossen.
En nee, ik ben geen Wilders stemmer, ik stem niet eens rechts.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 15:17

Fenrir schreef:
Emmaa_ schreef:
Wat denk je van etnische profilering? Er zijn duizenden studies te vinden over oa rechters (overgrote deel is wit en mannelijk) die zich makkelijker kunnen identificeren met een witte dader van 16 die gaat joyriden omdat hij zijn zoon erin ziet, maar zien ze een Marokkaanse jongen van 16 zijn ze sneller geneigd om er een voorbeeld van te maken voor de rest van de wereld en dus wel zwaardere straffen uit te delen.


Is dit aan mij gericht? De cijfers mbt verdacht worden van criminele activiteiten liegen er ook niet om, en daar komt geen rechter aan te pas. Dan kan je natuurlijk wel weer beginnen over etnische profilering van politieagenten die bepaalde groepen er sneller uit pikken, etc. etc. maar waarom recht banketstaaf wat krom is? Dat is exact het probleem wat het alleen maar erger maakt. Het is niet racistisch of discriminerend om te erkennen dat er problemen zijn bij bepaalde bevolkingsgroepen - helemaal niet als je in kunt zien dat die problemen vaak bij de autochtone populatie vandaan komen. Dan kun je namelijk een begin maken deze problemen op te lossen.
En nee, ik ben geen Wilders stemmer, ik stem niet eens rechts.

Ik snap wat je bedoelt hoor, en ik ben het tot op zekere hoogte met je eens. Ik zie ook dat er een probleem is met minderheden in Nederland, maar ik kijk liever naar de sociale achtergronden die daarbij horen en waarom dat zo gekomen is.

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 15:19

En dat is toch precies wat ik zeg? Punt is alleen dat zodra je deze problemen aankaart (die dus heel goed door sociale achtergrond kunnen komen - ik denk persoonlijk van wel) veel mensen meteen op hun achterste poten staan en hun ogen sluiten voor het probleem. Dat is het gevaar van doorslaan in 'alle het negatieve over minderheden is racistisch, discriminatie, etc. en daar mogen we het niet over hebben want...'
Laatst bijgewerkt door Fenrir op 12-11-16 15:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 15:21

Fenrir schreef:
En dat is toch precies wat ik zeg? Punt is alleen dat zodra je deze problemen aankaart (die dus heel goed door sociale achtergrond kunnen komen - ik denk persoonlijk van wel) veel mensen meteen op hun achterste poten staan en hun ogen sluiten voor het probleem.

Ik bedoelde wat ik zei over etnische profilering ook meer als een uitbreiding op wat jij zei dan als er tegenin gaan hoor! Ik ben absoluut voorstander van dit soort dingen aan de kaak stellen.

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Re: Trump of Clinton

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 15:21

Oké, dan begrijpen we elkaar :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 15:25

Shadow0 schreef:
hoop tekst en quotes


1 - Het lijkt erop dat jij hierover beter op de hoogte bent dan ik (wat ik graag toegeef) en kan dan ook niet anders dan je gelijk geven. Het was mij inderdaad wel bekend dat het invoeren van een identificatieplicht een plan was om vooral arme en zwarte stemmers te weren omdat die procentueel minder vaak in het bezit van de geldige papieren zijn. Daar moet ik me dus bij jou aansluiten en toegeven dat mijn argumenten niet correct waren.

2 - Ten eerste had ik het verzoek voor 5 voorbeelden meteen na het plaatsen alweer verwijderd. Als het goed is kan je dat verzoek nu ook niet meer terugvinden. Reden was dat ik al bang was dat er een post met een "lijstje" van een of andere website zou komen en het kost veel te veel tijd om dat punt voor punt door te lopen en te weerleggen.
Ingaan op de vorm ipv inhoud is inderdaad flauw, maar iemand die discrimineert op andere dingen dan ras een racist noemen heeft natuurlijk al geen inhoud vanaf het begin. En zoals ik aangaf zou een lijstje met een sterk punt moeten beginnen, als dat niet het geval is dan haak ik inderdaad snel af. Misschien is dat een zwakte van mij, maar als ik een auteur vanaf de eerste paar zinnen al niet serieus kan nemen dan is het moeilijk nog objectief naar punt 2 t/m 12 te kijken.

4 - ik haalde die andere regimes waar geen vrijheid van meningsuiting is aan om aan te geven dat vrijheid van meningsuiting een fundamenteel onderdeel van een "eerlijke" en democratische maatschappij is. Dat is geen retorische truc. Misschien wijst Trump het regime niet af omdat hij Poetin als een krachtige leider ziet (dat is wat hij letterlijk zei), omdat ze hem (mogelijk) hebben geholpen met het hacken van de server en mogelijk omdat de relatie Rusland-Amerika redelijk onder spanning staat en hij zijn politieke inzichten gebruikte om dat nu al af te koelen ( :+ ).

Ik denk trouwens niet dat Trump de mogelijkheid heeft mensen die kritiek op hem hebben gegeven te vervolgen. Zie mijn referentie naar "freedom of speech". Waarschijnlijk heeft hij met zijn ongelukkige grote mond weer iets geroepen in een opwelling om zijn supporters blij te maken, zoals hij veel vaker heeft gedaan (wat een van de redenen is waarom ik hem niet geschikt vind als president, maar om daar nu over te klagen is een beetje te laat).

elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 15:32

Fenrir en emmaa


er zijn vaak heel veel dingen die meegenomen moeten worden behalve de kale cijfers..
absoluut moet je zaken aan de kaak stellen, en tevens onderzoeken waarom die getallen zo zijn zoals ze zijn. Het is gemakkelijk om de oorzaak ook daadwerkelijk zomaar neer te leggen bij het gezicht van de cijfers..

zoals emma aangeeft, kun je te maken hebben met etnische profilering, maar ook dat 'Nederlanders' veel gemixter wonen en werken qua achtergrond dan bijvoorbeeld andere culturen.. Niet alleen vanwege eigen keuzes.

Als je naar Nederlandse daders kijkt, zullen er ook meer daders in achterstandsgebieden of arme delen van Nederland wonen, dan van het 'gooise ras'.

Mede omdat we niet zo happig zijn op andere culturen toelaten in onze directe vrienden/werkkringen, of slechts mondjesmaat als ze er met kop en schouders bovenuit steken, krijg je dus ook dat minderheidsgroeperingen naar elkaar toe gedreven worden als dat ook nog eens in een armer/achterstandsmillieu is, dan krijg je ook automatisch een olievlek..

nu kun je zeggen, ja maar morakanen zoeken ook marokanen op.. jazeker, je wilt je graag 'thuisvoelen'.. kakkers uit het gooi zoeken ook het liefst andere kakkers uit het gooi en blijven daardoor meer kakker dan iemand uit een rotterdamse wijk ineens 'kakker' zal worden. Maar die keuze wordt mede natuurlijk ook gevoed doordat ze bij 'hun eigen groepje' meer welkom zijn dan in een gemiddelde andere bevolkingsgroep.

En als je in een milieu opgroeit, is het moelijker om eraan te ontkomen.. een wijk van tokkies heeft absoluut een hoger percentage met mensen die opgepakt zijn wegens vandalisme dan de kakkers uit het gooi.. Maar die kakkers uit het gooi tellen wel mee als in de telling van 'autochtone nederlanders' als het neerkomt op totale criminaliteitscijfers.

beetje omslachtig omschreven, maar ik hoop dat de strekking een beetje overkomt.

Jannepauli

Berichten: 10818
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 15:39

Heeft iemand gisteravond de uitzending van Pauw gezien - en schitterend, maar ook tenenkrommend en beschamend voorbeeld van de kloof tussen de 'gewone man|vrouw' en de politiek bij monde van Pechtold. Het wordt niet beter dan dat. Binnenkort ook in ons NL-theater.

En als je je nieuws niet van Twitter of Facebook haalt: lees eens een krant. De Standaard publiceert een groot interview met Geert Mak ( néé, da's niet meneer Wilders) over de verkiezing van Trump.
‘Het is een drama’, zegt historicus en Amerika-kenner Geert Mak over de verkiezing van Trump. En voor wie dat niet wil horen heeft hij ook een boodschap: ‘Je moet je kop niet onder een emmer van domheid verschuilen.’

FiveSports

Berichten: 1871
Geregistreerd: 17-07-11
Woonplaats: 't gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 15:40

Fenrir schreef:
En waarom scoren Marokkanen dan zoveel hoger (net als Antillianen overigens), zelfs als de criminaliteitscijfers gecorrigeerd zijn ivm achterstandspositie?
En al zou het door de sociale klasse komen (wat ik ook al zeg, dat zou zeker kunnen) dan hebben we toch niet ineens geen 'Marokkanenprobleem' meer? De cijfers worden er namelijk niet lager van. Wél zou dat betekenen dat de oorzaak misschien gezocht moet worden in een bepaalde hoek, die van het sociale milieu waar deze (vaak jongeren) opgroeien. Ofwel: ik zeg dus helemaal niet dat het de schuld zou zijn van bepaalde groepen dat zij hoog scoren wat betreft criminaliteit, alleen dat het juist meer problemen oplevert als wij onze kop in het zand steken en ontkennen dat er problemen zijn (vaak omdat er meteen geroepen wordt dat het racistisch of discriminatie is).


Als je het een Marokkanenprobleem noemt, zeg je dus dat het feit dat ze Marokkaans zijn er wel degelijk invloed op heeft. Dat het soort van in de genen zit oid. Stel je zou ze allemaal wegsturen en er blijft een even grote groep mensen in dezelfde sociale klasse dan zou het opgelost zijn als je het op jouw manier benaderd en zou al die criminaliteit niet meer plaatsvinden. Geloof je dat nou echt?

Plus daarbij, hoe kom je erbij dat ze dan nog steeds hoger scoren, aub bewijs hiervoor?

En als je niet denkt dat het om het feit gaat dat het vaak Marokkanen betreft, wat wil je dan bereiken met het wel een Marokkanen probleem noemen? Dan ben je gewoon bewust gevaarlijke woorden aan het gebruiken op een hele verkeerde manier vind ik.

Als je een oplossing wil voor een probleem moet je de oorzaak aanpakken en dat is de achterstand in de achterstandswijken, niet dat ze getint zijn en donkere krullen hebben of een bontjas dragen.

FiveSports

Berichten: 1871
Geregistreerd: 17-07-11
Woonplaats: 't gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 15:43

Jannepauli schreef:
Heeft iemand gisteravond de uitzending van Pauw gezien - en schitterend, maar ook tenenkrommend en beschamend voorbeeld van de kloof tussen de 'gewone man|vrouw' en de politiek bij monde van Pechtold. Het wordt niet beter dan dat. Binnenkort ook in ons NL-theater.

En als je je nieuws niet van Twitter of Facebook haalt: lees eens een krant. De Standaard publiceert een groot interview met Geert Mak ( néé, da's niet meneer Wilders) over de verkiezing van Trump.
‘Het is een drama’, zegt historicus en Amerika-kenner Geert Mak over de verkiezing van Trump. En voor wie dat niet wil horen heeft hij ook een boodschap: ‘Je moet je kop niet onder een emmer van domheid verschuilen.’


De mevrouw uit dit artikel was er ook als "gewone vrouw". zie jij dat ook als " gewone " vrouw aka "bezorgde burger".
https://www.powned.tv/artikel/pegida-da ... le-moslims

Shadow0

Berichten: 43532
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 15:49

Wat ik vooral heel onoprecht vind van de discussie over criminaliteit is dat daadwerkelijke verbeteringen vaak niet worden geaccepteerd. Een aantal belangrijke zaken om criminaliteit te verminderen zijn bv scholing, werk en een emotioneel veilige omgeving. Als je doel echt is om criminaliteit te verminderen, is het onlogisch om dat af te wijzen. Bovendien is het stukken goedkoper dan handelen achteraf met opsporing en politie. (Dat is duur, en inefficient, plus dat de slachtoffers er dan al zijn. Voorkomen is voor alles en iedereen stukken nuttiger.)

Maar er is een enorme onwil om dat te doen. Waarom? Die onwil kan ik niet anders uitleggen dan dat het eigenlijk niet gaat om het verminderen van de problemen en criminaliteit, maar om iets anders.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 15:51

Mensen, mensen, het gaat hier wel over Trump en Clinton, niet over de Nederlandse politiek.

Een verwijzing maken naar de situatie in Nederland is okay, maar een hele discussie voeren over specifieke dingen in Nederland die niet in de USA spelen en die niets met de Amerikaanse verkiezing te maken hebben hoort hier niet echt thuis.

Blue_Eyes

Berichten: 20355
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 15:51

Indestal schreef:
Weer zo belerend stukje met arrogant neersabelend woordgebruik, zucht....

Als je geen echte argumenten meer hebt, ga je maar met modder gooien?

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 16:29

Mixje90 schreef:
Fenrir schreef:
En waarom scoren Marokkanen dan zoveel hoger (net als Antillianen overigens), zelfs als de criminaliteitscijfers gecorrigeerd zijn ivm achterstandspositie?
En al zou het door de sociale klasse komen (wat ik ook al zeg, dat zou zeker kunnen) dan hebben we toch niet ineens geen 'Marokkanenprobleem' meer? De cijfers worden er namelijk niet lager van. Wél zou dat betekenen dat de oorzaak misschien gezocht moet worden in een bepaalde hoek, die van het sociale milieu waar deze (vaak jongeren) opgroeien. Ofwel: ik zeg dus helemaal niet dat het de schuld zou zijn van bepaalde groepen dat zij hoog scoren wat betreft criminaliteit, alleen dat het juist meer problemen oplevert als wij onze kop in het zand steken en ontkennen dat er problemen zijn (vaak omdat er meteen geroepen wordt dat het racistisch of discriminatie is).


Als je het een Marokkanenprobleem noemt, zeg je dus dat het feit dat ze Marokkaans zijn er wel degelijk invloed op heeft. Dat het soort van in de genen zit oid. Stel je zou ze allemaal wegsturen en er blijft een even grote groep mensen in dezelfde sociale klasse dan zou het opgelost zijn als je het op jouw manier benaderd en zou al die criminaliteit niet meer plaatsvinden. Geloof je dat nou echt?

Plus daarbij, hoe kom je erbij dat ze dan nog steeds hoger scoren, aub bewijs hiervoor?

En als je niet denkt dat het om het feit gaat dat het vaak Marokkanen betreft, wat wil je dan bereiken met het wel een Marokkanen probleem noemen? Dan ben je gewoon bewust gevaarlijke woorden aan het gebruiken op een hele verkeerde manier vind ik.

Als je een oplossing wil voor een probleem moet je de oorzaak aanpakken en dat is de achterstand in de achterstandswijken, niet dat ze getint zijn en donkere krullen hebben of een bontjas dragen.


Dat is jouw conclusie. Ik zou zeggen lees mijn posts nog eens door, want volgens mij heb je ze niet begrepen. Ik gebruikte de term, overigens bewust tussen aanhalingstekens, omdat het een term is die je regelmatig voorbij ziet komen in de media. Edit: jij bewijst overigens wel voor een groot deel juist wat ik aan probeerde te halen :D
Laatst bijgewerkt door Fenrir op 12-11-16 16:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Jannepauli

Berichten: 10818
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 16:29

Mixje90 schreef:
Jannepauli schreef:
Heeft iemand gisteravond de uitzending van Pauw gezien - en schitterend, maar ook tenenkrommend en beschamend voorbeeld van de kloof tussen de 'gewone man|vrouw' en de politiek bij monde van Pechtold. Het wordt niet beter dan dat. Binnenkort ook in ons NL-theater.

En als je je nieuws niet van Twitter of Facebook haalt: lees eens een krant. De Standaard publiceert een groot interview met Geert Mak ( néé, da's niet meneer Wilders) over de verkiezing van Trump.
‘Het is een drama’, zegt historicus en Amerika-kenner Geert Mak over de verkiezing van Trump. En voor wie dat niet wil horen heeft hij ook een boodschap: ‘Je moet je kop niet onder een emmer van domheid verschuilen.’


De mevrouw uit dit artikel was er ook als "gewone vrouw". zie jij dat ook als " gewone " vrouw aka "bezorgde burger".
https://www.powned.tv/artikel/pegida-da ... le-moslims


Verklaar je nader?

Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Re: Trump of Clinton

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 16:33

Ach Fenir, bewijs, bewijs, bewijs, bewijs! >;)
Laten we eens omdraaien, bewijs maar dat het NIET waar is!

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 16:38


FiveSports

Berichten: 1871
Geregistreerd: 17-07-11
Woonplaats: 't gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 17:00

Indestal schreef:
Ach Fenir, bewijs, bewijs, bewijs, bewijs! >;)
Laten we eens omdraaien, bewijs maar dat het NIET waar is!


Citaat:
En nu was de conclusie er: afkomst en criminaliteit hebben niets met elkaar te maken. Niks, nada, noppes. De jeugdcriminaliteit, zo schreven de onderzoekers, moet juist verklaard worden door te kijken naar de buurt waarin jongeren wonen en de vrienden die ze maken. In achterstandswijken zijn autochtone jongeren even vaak crimineel als allochtone.

https://decorrespondent.nl/3892/hier-ee ... 8-02fede6d

Shadow0

Berichten: 43532
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 17:05

Indestal schreef:
Laten we eens omdraaien, bewijs maar dat het NIET waar is!


Laten we dat niet omdraaien, omdat we in een rechtstaat leven waar je onschuldig bent tot het tegendeel bewezen is.

We moeten dus ook niet beginnen met het beschuldigen van groepen mensen.

FiveSports

Berichten: 1871
Geregistreerd: 17-07-11
Woonplaats: 't gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 17:06

Fenrir schreef:
Er is best wel veel over te vinden via een snelle Google search. Oa; http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/binnenla ... marokkanen
http://www.volkskrant.nl/politiek/-maro ... ~a3423709/
http://www.trouw.nl/tr/nl/4492/Nederlan ... epen.dhtml

Etc.

Maar goed, Mixje90 trekt sowieso compleet verkeerde conclusies uit mijn posts dus ik kan haar aanraden ze nog eens te lezen :j


Ik zal later nogmaals lezen wat je allemaal geschreven, wie weet lees ik het inderdaad verkeerd. Maar je links zeggen ook niets wat ik ontken(2 gelezen).

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 17:06

Je hebt het nog steeds niet begrepen zo te lezen, of wil het niet begrijpen... ik ga geen moeite meer doen iig, lees vooral wat je wil lezen in mijn posts :)
Edit: sorry, jouw laatste post nog niet gezien

Tytonidae
Berichten: 949
Geregistreerd: 24-05-13

Re: Trump of Clinton

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 17:15

Kunnen we misschien weer on topic gaan nu? :)

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Re: Trump of Clinton

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 17:19


Cowboy55
Berichten: 8515
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 17:27