Trump of Clinton

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Hilary Clinton vs. Donald Trump

Clinton
1250 (90%)
Trump
130 (9%)

Totaal aantal stemmen: 1380


bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 17:25

Met je eens Shadow
Maar welke partij doet dat wel?
Geen een.
Dus dan moet je maar kiezen uit wat er wel aanwezig is.

En ja dan zegt Wilders meer wat me aanspreekt dan PvdA.
En ja het klopt, ik ben geen voorstander van alles maar binnen laten. Iedereen die niet wil werken maar een uitkering geven.
Mensen mogen het discriminatie noemen ik noem het niet voor sinterklaas spelen met de centjes waar andere zo hard voor gewerkt hebben maar er niets voor terug zien.

En niet willende 20e generatie Nederlanders daar mag van mij bijstand ook bij stoppen bij werkweigering.
En voordat de hele oostblok hier werkte was er genoeg ongeschoold werk voor deze groep.
Dus zeg niet, er is geen werk. Nee nu niet meer, maar ook dat heeft de regering laten gebeuren.

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Re: Trump of Clinton

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 17:29

Hannanas, ik zie zeker voordelen ja. Natuurlijk ben ik het niet eens met het gehele verdrag dat is onmogelijk.

bruintje123, heb jij daar cijfers van? Heel veel mensen roepen dat er mensen uit het buitenland hier komen wonen voor gratis geld. Maar ik heb nog nooit een onderbouwing gezien dat dit ook daadwerkelijk zo is.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Trump of Clinton

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 17:47

Die zijn al erg vaak gegeven. ook door mij in eerdere topics, dus zoek maar ergens op mijn berichten.
Kijk maar naar hoeveel allochtonen er in de bijstand zitten tegenover autochtonen.
Ik blijf het niet opzoeken terwijl het al lang breed bekend is maar teveel mensen het gewoon niet willen zien.

FiveSports

Berichten: 1871
Geregistreerd: 17-07-11
Woonplaats: 't gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 17:58

bruintje123 schreef:
Die zijn al erg vaak gegeven. ook door mij in eerdere topics, dus zoek maar ergens op mijn berichten.
Kijk maar naar hoeveel allochtonen er in de bijstand zitten tegenover autochtonen.
Ik blijf het niet opzoeken terwijl het al lang breed bekend is maar teveel mensen het gewoon niet willen zien.


Wel grappig dat je dat toch blijft herhalen en ik het erop vind lijken dat je niet na wil denken.
Allochtonen zijn ook oververtegenwoordigd in de criminaliteit, maar de manier waarop jij het brengt is alsof het aan de allochtonen ligt. Terwijl er ook al is bewezen dat als je kijkt naar de klasse waarin mensen leven dat er geen verschil is tussen allochtonen en autochtonen, dan is het zelfs zo dat asielzoekers minder scoren dan autochtonen.
Waarom wil je daar nou nooit op ingaan?

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 18:03

Omdat je met aannames komt over mij die niet kloppen bijvoorbeeld?
Dat er dan geen discussie meer is.
Als ik ga zeggen dat ik het erop vind lijken dat jij je kop 10 meter in het zand hebt zitten ben je ook niet meer in voor uitleg of wel?
Maar van mij verwacht je dat wel.

Ik denk juist te veel na over onze toekomst, veiligheid (beroeps probleempje) en ben een realist.
En dat is wat vele liever niet zijn lijkt wel.

FiveSports

Berichten: 1871
Geregistreerd: 17-07-11
Woonplaats: 't gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 18:05

bruintje123 schreef:
Omdat je met aannames komt over mij die niet kloppen bijvoorbeeld?
Dat er dan geen discussie meer is.
Als ik ga zeggen dat ik het erop vind lijken dat jij je kop 10 meter in het zand hebt zitten ben je ook niet meer in voor uitleg of wel?
Maar van mij verwacht je dat wel.

Ik denk juist te veel na over onze toekomst, veiligheid (beroeps probleempje) en ben een realist.
En dat is wat vele liever niet zijn lijkt wel.


Ik blijf gewoon reageren hoor, al was je een neonazi, pb staat altijd open :)
Jammer dat je t weer ontwijkt.

Ayasha
Blogger

Berichten: 58018
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 18:08

Amandavd schreef:
Ayasha schreef:
Dat Rusland zo positief is over 'm is vreemd genoeg geen geruststelling voor mij.


Jij snapt hem.

Ik denk er het mijne van en dat is weinig positief. En gezien de algehele sfeer die hier vandaag over de mensen hing en het feit dat de belgische politiekers het voor een keer met elkaar eens leken te zijn heb ik het ide dat ik daarin niet alleen ben. Ik hoop, eerlijk gezegd, dat hij niet lang genoeg in't huisje zit dat we het resultaat van zijn presidentsschap zullen mee maken.

Smee__

Berichten: 9274
Geregistreerd: 25-05-07

Re: Trump of Clinton

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 18:38

Dadelijk de concession speech van Hillary! Nu Kaine aan het woord.

Aria_zz

Berichten: 5515
Geregistreerd: 01-08-08
Woonplaats: Oostenrijk.

Re: Trump of Clinton

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 18:42

Ik ben er alvast redelijk misselijk van. Het past in het straatje van wat ik zie gebeuren en waar ik bang van ben. Had niet werkelijk gedacht dat het zou gebeuren. Ik kijk niet uit naar hoe de dingen zullen gaan. Lets hope for the best.

Pivione
Berichten: 386
Geregistreerd: 20-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 18:47

Enige wat ik erover te zeggen heb.


Pray for USA. |o

Ayasha
Blogger

Berichten: 58018
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Trump of Clinton

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 18:49

Pray for the world. USA heeft z'n keuze gemaakt en leeft er maar mee. Tis de rest van de wereld die het er ongewilt mee te doen heeft. :=

UhNee
Berichten: 2393
Geregistreerd: 23-04-12

Re: Trump of Clinton

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 18:52

Poeh die speech van Hillary, doet me toch wat ofzo.

Marjo

Berichten: 37292
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 18:52

Afbeelding
:')

Vero

Berichten: 9778
Geregistreerd: 11-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 18:52

Wat had ze gezegd dan? Heb het niet kunnen zien.

Janneke2

Berichten: 22849
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 18:54

Cer schreef:
Janneke2 schreef:
...ik bedoelde belasting op kapitaal.
Gewoon economisch feit: geld fokt veel harder geld dan arbeid.
Rente is een systeem dat de rijken rijker maakt en de armen arm houdt.

Nou de middenklasser wordt ook arm van belasting hoor, maar dat terzijde..

Ik ben middenklasser en krijg doorgaans geld terug, dus het gaat niet voor iedereen op.

Citaat:
Citaat:
Aangezien ik liever in een min of meer egalitaire maatschappij leef, heeft belasting op kapitaal zin. De rijke eet er geen boterham minder om en arbeid wordt er lonender van.

Niet perse, want als je werkt en een middenklasser bent, val je overal net buiten (dat gaf iemand anders hier ook al aan denk ik). Als je niet werkt, kan je er beter vanaf komen dan iemand van die middenklasse.
(denk aan huren vs kopen bijv)

Wie tien huizen bezit en er 9 verhuurt, hoeft niet te werken. En krijg je net zo min als ik, werkende, geen toeslagen- want dat is nergens voor nodig.
Ik heb het hier nadrukkelijk over arbeidsloos rentenieren - niet over mensen die in de bijstand net de eindjes aan elkaar geknoopt krijgen.

Citaat:
Citaat:
Kapitaal is ruimer dan een erfenis. Vastgoed bijvoorbeeld (het huis waar jij zelf in woont heeft andere regels dan huizen die je bezit)
aandelen (...dan ben je nog mededrager van het ondernemersrisico - tamelijk eerlijk spul dus...)
en obligaties en spaarrekeningen.

Kapitaal is wellicht ruimer dan een erfenis en spaargeld, maar dat valt er wel onder.. net zoals belasting op schenkingen.. Je mag gewoon simpelweg niet zelf bepalen wat je met je eigen geld doet waar je hard voor gewerkt hebt (die lonende arbeid van hierboven)...

Ach, er zijn wel meer situaties waarin je niet alles mag doen.
Ook al is een dier je bezit waar je duur voor hebt betaald- mishandeling kan verbeurdverklaring geven.

Enne: wie op wegen rijdt met straatverlichting- ook uit belastinggeld betaald.

UhNee
Berichten: 2393
Geregistreerd: 23-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 18:54

BeSen schreef:
Wat had ze gezegd dan? Heb het niet kunnen zien.


Nu live op nos. Ze spreekt onder andere jonge vrouwen aan, over het glazen plafond.

Oh, net afgelopen zie ik :+

Ayasha
Blogger

Berichten: 58018
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 18:55

Janneke: Nou dan doe je het beter dan ik. Ik mag elk jaar bij betalen ondanks de uitkering. Toen ik nog werkte en een pak meer verdiende kreeg ik elk jaar bijna 1000 euro terug. :')

Janneke2

Berichten: 22849
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 18:57

Citaat:
Clinton heeft zowaar 0.1% meer stemmen als trump, dat moet toch een kleine oppepper zijn dat eigenlijk een kleine meerderheid trump niet wou



Dat districtenstelsel ook.... |o

Grapjasjes12

Berichten: 18642
Geregistreerd: 01-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 19:03

bruintje123 schreef:
Die zijn al erg vaak gegeven. ook door mij in eerdere topics, dus zoek maar ergens op mijn berichten.
Kijk maar naar hoeveel allochtonen er in de bijstand zitten tegenover autochtonen.
Ik blijf het niet opzoeken terwijl het al lang breed bekend is maar teveel mensen het gewoon niet willen zien.


Dat vind ik toch knap dan. Mijn nota bene Amerikaanse ex-man mocht in al die acht jaar dat we getrouwd waren geen uitkering. En hij was ook nog arbeidsongeschikt.
Dan ben ik toch echt benieuwd hoe anderen dat wel voor elkaar krijgen. Mijn ervaring is dat de regels enorm streng zijn.

Janneke2

Berichten: 22849
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 19:03

AlwaysH schreef:
Ik hoop dat 'ie nog binnen een week wordt vermoordt. |o


...ik ben pacifist.
Graag of kiesmannen die 'een keertje gek doen', of een impeachment.
...of misschien loopt hij zelf hard weg als blijkt dat het serieus hard werk is.

Google meldde dat de zoekterm 'impeachment' erg populair is. :D

Janneke2

Berichten: 22849
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 19:08

bruintje123 schreef:
Die zijn al erg vaak gegeven. ook door mij in eerdere topics, dus zoek maar ergens op mijn berichten.
Kijk maar naar hoeveel allochtonen er in de bijstand zitten tegenover autochtonen.
Ik blijf het niet opzoeken terwijl het al lang breed bekend is maar teveel mensen het gewoon niet willen zien.

Ach - in die andere topics wordt het net zo goed weerlegd.

Het fabeltje is idd wel bekend, ja.
Jammer dat je er mensen mee blijft kwetsen, ook als je met de feiten wordt geconfronteerd.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 19:10

phormicola schreef:
bruintje123 schreef:
Die zijn al erg vaak gegeven. ook door mij in eerdere topics, dus zoek maar ergens op mijn berichten.
Kijk maar naar hoeveel allochtonen er in de bijstand zitten tegenover autochtonen.
Ik blijf het niet opzoeken terwijl het al lang breed bekend is maar teveel mensen het gewoon niet willen zien.


Dat vind ik toch knap dan. Mijn nota bene Amerikaanse ex-man mocht in al die acht jaar dat we getrouwd waren geen uitkering. En hij was ook nog arbeidsongeschikt.
Dan ben ik toch echt benieuwd hoe anderen dat wel voor elkaar krijgen. Mijn ervaring is dat de regels enorm streng zijn.

Ja klopt er zit veel verschil in wie je bent en of je in aanmerking komt. De regels zijn niet gelijk.
Vandaar ook de kans op veel Wilders stemmers.

Urbanus

Berichten: 44956
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Trump of Clinton

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 19:15

Kan die Wilders-discussie terug naar de zandbak?

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Trump of Clinton

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 19:22

Ik dacht naar de ballenbak :P

Van mij wel, is hier offtopic... of ook weer niet.

Urbanus

Berichten: 44956
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Trump of Clinton

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 19:23

Jawel.