Callisto04 schreef:Dat van moeite doen, ok mensen doen mss soms te weinig moeite voor elkaar, zeker als ze lang samen zijn, maar dat geldt even zeer voor mannen (liever wat meer met de vrienden op café ipv gezellig met het vrouwtje, ...) dus dat is wat mij betreft ook onzin dat hij dat bij de vrouw legt. Wat me meer tegen de borst stoot is dat hij zegt dat de man de belangrijke beslissingen moet nemen "Bij hem thuis in Oost-Oekraïne nam vader ook de leiding, had het laatste woord bij grote beslissingen en zorgde voor vrouw en kinderen. ,,In het Oekraïne van nu is dat nog steeds zo. Vrouwen verwachten dat mannen de sterkste zijn en ik vind dat mooi..." "
Puur seksisme als je het mij vraagt. De hakken, autorijden, bierflessen, geschoren vanonder (die man heeft wat meegemaakt zeg!) etc zijn alleen maar uitingen daarvan.
Citeer je hem nu letterlijk? Want dan zegt hij dat hij het mooi vindt... Dan is het toch zijn mening?
Ik zie wat hij zegt niet zo zeer als opdringen aan de Nederlandse vrouwen, dus ook niet als sexisme... Maar dat is voor iedereen natuurlijk anders te interpreteren. Wat betreft dat scheren heb ik dat stukje een beetje gemist denk ik?