Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Aartje schreef:Ik woon gelukkig nog net aan de 'goede kant' (leerdam) maar ik rijd dus dagelijks over de A27 en je wordt bij Nieuwegein al gewaarschuwd dat het afgesloten is voor bussen en vrachtwagens. Maar het lijkt wel of al die vrachtwagens vergeten zijn wat die borden langs de weg betekenen... En ze luisteren duidelijk niet naar de radio, want ook daarop wordt het al dagenlang vermeld! Heel apart dat het dan toch zo spaak loopt.
LadyMadonna schreef:Dat van die borden valt wel mee karuna... Ze zouden het beste verkeersregelaars/politie bij knooppunt hooipolder zetten. Dan kunnen ze vanaf daar via de a59 gelijk richting de A16 of de A2
Skip_Bo schreef:Één groot drama is het, niet te geloven. Ze hadden veel eerder iets aan de brug moeten doen en aan een deel van de A27, 3 baans maken zou al een hele hoop schelen. Voor de truckers is dit gewoon waardeloos, de A27 is 1 van de hoofdwegen en de doorgaande route naar België, nu moeten ze omrijden wat al een hoop tijd kost en daarnaast word het op die routes ook steeds drukker en ontstaan daar nu ook files. Zelf denk ik dat de oplossing is om zo snel mogelijk een plan te maken hoe ze dit gelijk in één keer goed aan kunnen pakken en op kunnen lossen, de brug moet echt zo snel mogelijk weer open voor vrachtverkeer. Daarnaast worden de binnendoor routes er ook niet veel beter op op deze manier, dat zware vrachtverkeer is ook niet optimaal voor wegen die er niet voor gemaakt zijn.
Aartje: Niet om het gedrag van de chauffeur goed te praten, maar wanneer je netjes 80 rijd, rij je vaak voor de vrachtwagen 70/75. Vrachtwagens worden jaarlijks geijkt en de snelheid wijkt dus bijna niet af van de snelheid die ze daadwerkelijk rijden, onze personenauto's hebben dat niet en wijken dus wel af.Rij maar eens strak achter een vrachtwagen, als je dan 80/85 rijd loopt hij vaak nog op je uit.
Babsiej schreef:Vervelend ja... Maar er zijn wel meer van dat soort plekken.
Tunnel op de A9 is al 5 maanden dicht, dagelijks staan er enorme files door, veel ongelukken met meerdere keren in de week zeker een uur vertraging.
Smorgens eerder vertrekken en savonds meer tijd inplannen. Snap ook wel dat dit heel erg rot is, zeker voor vrachtwagens, die moeten 39!! km omrijden stond van de week in de krant.