Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Solleke_Noah schreef:Artikel niet gelezen (al zal ik als hondenbezitter waarschijnlijk eerder kant van de hond kiezen.....) maar vind het wel raar dat je zegt het normaal te vinden dat iemand agressief wordt naar een dier dat geen flauw benul heeft wat hij verkeerd doet (of überhaupt wat hij doet)
Ik ben geen fan van kinderen, die lopen ook vaak voor je voeten of vallen je lastig. Die ga ik ook geen trap of klap verkopen als ze toch in mijn buurt komen. Gewelddadig of agressief gedrag lijkt me onnodig, zelfs als je bang bent.
Solleke_Noah schreef:Ik ben geen fan van kinderen, die lopen ook vaak voor je voeten of vallen je lastig. Die ga ik ook geen trap of klap verkopen als ze toch in mijn buurt komen. Gewelddadig of agressief gedrag lijkt me onnodig, zelfs als je bang bent.
kim_hester schreef:Hond ziet het als een spelletje en denkt; leuk!! Rennen, spelen!
Dat je als jogger daar agressief van wordt is not done.
Ga je een paard dan ook een mep verkopen als jij er langs rijdt en t paard meeloopt?
Nee, honden horen niet los op niet losloopgebieden, zelf doe ik het ook wel hoor, maar wanneer er een fietser, hardloper of ruiter aan komt, moet ze gewoon aan de lijn.
Ik heb het soort hond, dat wanneer ze wel wat doet, ik meteen in de krant kom
Even to the Point, agressie naar dieren vindt ik onbeschoft, een dier kan er niks aan doen, en als iemand mijn hond zou trappen, slaan of wat ook, heeft diegene wel een groot probleem...
En ja, uiteraard worden er weer kinderen bij gehaald, kinderen zijn ook opdringerig, lopen toch ook los in de supermarkt en schreeuwen, gillen en janken ook die hele winkel door?
Daar zou eens een verbod op moeten komen...
Heb dan wel eens de neiging gehad om m'n been ff opzij te zetten wanneer er weer zo'n vervelend rotkind aan komt rennen, moeders loopt 3 gangpaden terug nog, bloedirritant!
Vindt daarnaast dat joggers ook vrij weinig rekening houden met honden hoor, ook aan bijvoorbeeld een flexi lijn, een iets onoplettende baas, kan die hond ook vrolijk tegen je op springen..
Uiteraard niet de bedoeling, maar om zo'n hond dan een rotschop te geven kan ik met m'n kop ook weer niet bij...
kim_hester schreef:Even to the Point, agressie naar dieren vindt ik onbeschoft, een dier kan er niks aan doen, en als iemand mijn hond zou trappen, slaan of wat ook, heeft diegene wel een groot probleem...
En ja, uiteraard worden er weer kinderen bij gehaald, kinderen zijn ook opdringerig, lopen toch ook los in de supermarkt en schreeuwen, gillen en janken ook die hele winkel door?
Heb dan wel eens de neiging gehad om m'n been ff opzij te zetten wanneer er weer zo'n vervelend rotkind aan komt rennen, moeders loopt 3 gangpaden terug nog, bloedirritant!
...
Duke schreef:kim_hester schreef:Even to the Point, agressie naar dieren vindt ik onbeschoft, een dier kan er niks aan doen, en als iemand mijn hond zou trappen, slaan of wat ook, heeft diegene wel een groot probleem...
...
Apart... je hebt wel de neiging een kind onderuit te halen, maar als iemand dat naar een hond heeft, is dat onbeschoft...
Ik heb de neiging een rothond een trap te verkopen als die onbeschoft aan komt rennen en loop te blaffen naar me. Bloedirritant.
Of mag ik niet dezelfde woorden gebruiken als het ineens om een hond gaat?
Duke schreef:@Nikilover: gaat mij even over het taalgebruik. Vind het namelijk soms echt belachelijk hoe respectloos er over kinderen wordt gepraat, maar dieren heilig zijn.
nikilover schreef:Ah oke, ja dat snap ik dan weer wel.
Al vind ik vervelende honden/kinderen geen probleem,
maar het moet inderdaad, beide kanten op, niet te ver gaan.
Maar dat iemand dat denkt, dat moeten ze helemaal zelf weten.
Misschien in dit topic even anders verwoorden, dat wel.. Maar ik kan me anderzijds ook goed voorstellen dat je je gedachten op papier zet, zoals je ze op dat moment voelt.
In mijn ogen maakt het niet uit of het om een hond of een kind gaat.
Duke schreef:kim_hester schreef:Even to the Point, agressie naar dieren vindt ik onbeschoft, een dier kan er niks aan doen, en als iemand mijn hond zou trappen, slaan of wat ook, heeft diegene wel een groot probleem...
...
Apart... je hebt wel de neiging een kind onderuit te halen, maar als iemand dat naar een hond heeft, is dat onbeschoft...
Ik heb de neiging een rothond een trap te verkopen als die onbeschoft aan komt rennen en loop te blaffen naar me. Bloedirritant.
Of mag ik niet dezelfde woorden gebruiken als het ineens om een hond gaat?