2 jarige komt om het leven in hete auto, USA

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lusitana

2 jarige komt om het leven in hete auto, USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-16 12:50

Het "forgotten baby syndrome" heeft het vijfde slachtoffer geëist dit jaar in Texas. Over de hele VS is het de 21ste...
Kind was in de hete auto achtergelaten terwijl de ouders een kerkdienst bijwoonden.

Vorig jaar waren het er 11 die in een hete auto omkwamen...

Nu schijnt het "normaal" te zijn dat je een kind vergeet, en ik weet dat kinderen gemakkelijk in slaap vallen in de auto, dus "lekker makkelijk" maar persoonlijk vind ik het slecht ouderschap. Zeker na echt wel ontzettend veel waarschuwingen dat het te heet wordt in auto´s.

Laat de ouders maar de rest van hun leven last hebben van hun geweten om hun fout. Kan er niet mee zitten. Heb ook geen medelijden.

http://abcnews.go.com/US/year-boys-hot- ... d=40861241

Forgotten baby syndrome heeft te maken met het feit dat gewoontepatronen het overnemen van normaal denken en dat gebeurt over het algemeen door stress en slaapgebrek.

Deze cijfers zijn van eerder dit jaar toen het nog op 16 stond.
Afbeelding

Afbeelding

Chocopasta

Re: 2 jarige komt om het leven in hete auto, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 12:52

Ik lees dit terwijl mijn baby naast me ligt te slapen. Word zo verdrietig van dit nieuws...

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 12:55

Ik kan me dat echt niet voorstellen :n Mijn 2jarige komt enorm bezweet uit haar autostoeltje als we met dit weer met de ramen open over de snelweg zijn gereden. Hoe kun je zo'n kind nu achterlaten in ergere omstandigheden, laat staan vergeten?

amy_leftover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 12:55

Tja ik kan maar niet begrijpen dat je vergeet dat je kind (of huisdier) in de auto zit :n
Waar zit je dan in hemelsnaam met je gedachten?!

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 12:58

Mijn kleintjes worden al groter, maar ik kan me er niets bij voorstellen. En ja, ook ik was enorm moe en aardig gestresst. Juist ook door alle waarschuwingen ben je daar toch enorm op gespitst? Ik laat mijn kinderen geen minuut alleen in de auto, levensgevaarlijk. In de zomer stijgt de temperatuur zo snel en in de winter daalt ie snel...

Aan de ene kant heb ik ook geen medelijden met ouders, aan de andere kant zitten ze hun straf wel uit zo. Je kunt mijn inziens niet erger gestraft worden dan het verlies van je kind...

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 19:06

Forgotten baby syndrome heeft te maken met het feit dat gewoontepatronen het overnemen van normaal denken en dat gebeurt over het algemeen door stress en slaapgebrek.

Juist. Exact dit. Zo compleet uitgeput zijn dat je niet helder meer denkt. Dat je naar je werk rijdt, daar parkeert en je vervolgens afvraagt hoe je daar in hemelsnaam naar toe gereden bent....

Ik begrijp niet dat je je kind vergeet, zeker niet in dit specifieke geval waarbij beide ouders het kind vergeten zijn. Maar k begrijp wel dat het kan gebeuren, wanneer een ouder totaal uitgeput wordt geleefd

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 19:55

Verschrikkelijk dat dit weer moet gebeuren! Daarnaast niet alleen levensgevaarlijk voor de eventuele kinderen maar ook voor medeweggebruikers wanneer je onder deze omstandigheden de weg op gaat. Dat doe je toch niet? Ik begrijp dat absoluut niet :n

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 20:15

Verschrikkelijk!
Arm kindje ;(

Maar heb ook te doen met degene die het op zijn of haar geweten heeft.
Niemand doet zoiets bewust, dan zou het moord zijn...

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 23:11

Is t jou nog nooit gebeurt Carol dat je achteraf dacht 'hm, blijkbaar was ik niet bepaald veilig bezig'?
Mij wel, meerdere keren zelfs. En dan had ik t pas door als ik op de plek van bestemming was

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-16 23:22

Shirley schreef:
Verschrikkelijk!
Arm kindje ;(

Maar heb ook te doen met degene die het op zijn of haar geweten heeft.
Niemand doet zoiets bewust, dan zou het moord zijn...

17% doet het dus wel bewust om van een kind af te komen. Reden waarom dergelijke gevallen altijd aan een diep politieonderzoek worden ontworpen.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 23:37

benangelique schreef:
Is t jou nog nooit gebeurt Carol dat je achteraf dacht 'hm, blijkbaar was ik niet bepaald veilig bezig'?
Mij wel, meerdere keren zelfs. En dan had ik t pas door als ik op de plek van bestemming was

Carola :)
1 keer omdat ik erg moe was en naar huis moest toen ik zwanger was van de eerste. Daar ben ik zo van geschrokken dat ik het nooit meer heb gedaan. Zulke risico's wil ik niet lopen en is in mijn ogen ook onnodig.

Gwahir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 23:39

Lusitana schreef:
17% doet het dus wel bewust om van een kind af te komen. Reden waarom dergelijke gevallen altijd aan een diep politieonderzoek worden ontworpen.

Bij "left intentionally" wordt bedoeld dat je bijvoorbeeld even boodschappen gaat doen en je kinderen in de auto laat. Deden mij ouders vroeger ook bij ons, zeker als wij niet mee wilden de winkel in. Gelukkig zijn de temperaturen hier niet zoals in texas. "Om van een kind af te komen" klinkt wel heel cru. Ja, deze ouders maakten waarschijnlijk een vreselijke inschattingsfout, maar ik geloof niet dat iemand die zich bewust is van het gevaar dit met opzet toch doet. Ik heb wel degelijk medelijden. Het verlies van je kind. Ik wens het mijn ergste vijand nog niet toe.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-16 10:45

Ja, zo had ik het niet gelezen, je hebt gelijk, thanks, maar dat vind ik ook kwalijk.

Blijft dat er wel degelijk kinderen zo vermoord worden, reden waarom het altijd aan onderzoek onderhevig is.

Ik heb geen medelijden, het is een verdriet dat een gevolg is van hun daad en dus terecht.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-16 11:08

Een opvallend feit is dat waar de meeste kinderen mkomen in een auto, nou net de staten zijn waar de mensen zitten die prat gaan op "family values" en geloof en ondertussen te stom zijn om normaal voor zichzelf te denken en homofobisch zijn en gekleurden discrimineren. Om maar te zwijgen over graag wapens in huis hebben, waar de andere ongelukken mee gebeuren waar kinderen veel te vaak aan dood gaan.

In Europa (want zo´n grote lap moet je wel nemen als je wilt vergelijken met de VS) heb je af en toe 1 zo´n dood. Sommige jaren niet een. In de VS veel te veel in 1 jaar. Ze hebben er ook wetten op aangepast.

Overigens wil ik ook dit wel plaatsen, maar de meeste kinderen die overlijden in de VS zijn tussen de 4 maanden en een jaar, of 2 jaar en dus geen pasgeboren babies "die nog niet in je systeem zitten".

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 11:14

Nou nou, wat een vooroordelen. ..je zou bijna blij zijn dat ze hun eigen broedsel uitroeien, zoals jij die mensen omschrijft :n

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 11:37

Voelt het nou fijn, om zo naar en veroordelend te doen over andere mensen? Hoe de omstandigheden ook waren, je hebt het over mensen die iets afschuwelijks mee hebben gemaakt. Een kind verliezen door je eigen fout of nalatigheid, kan het nog verdrietiger? En het zijn helemaal geen domme mensen. Het overkomt psychologen, universiteir docenten, NASA-wetenschappers. Slimme, geschoolde mensen. Liefhebbende, zorgzame, betrokken ouders. Mensen die een vreselijke fout maken.

Ik heb daar intens medelijden mee. Net als met ouders wiens kind vreselijke brandwonden oploopt van hete thee, of wiens kind weken in het ziekenhuis ligt na een ernstige vergiftiging, of wiens kind in een onbewaakt moment voor een auto rent en zwaargewond raakt. Ongelukkigen gebeuren. Ze hadden altijd voorkomen kunnen worden - maar we zijn allemaal mensen, en mensen maken fouten.

Je schrijft trouwens 'blijft dat er wel degelijk kinderen zo vermoord worden' - kan je dat ook aantonen of is dat gewoon je eigen vermoeden? En eigenlijk heb ik dezelfde vraag voor je stelling dat dit in Europa 'af en toe' gebeurt. Gok je dat zelf, of heb je daar bronnen van? Ik denk namelijk niet dat wij het hier in de krant lezen als er in Roemenië een kind overlijdt.

Misschien vind iemand dit artikel interessant: https://www.washingtonpost.com/lifestyl ... story.html Het gaat hierover, en heeft een Pulitzer Prize gewonnen. Lang artikel en in het Engels maar wel de moeite waard.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 11:44

Ik snap het echt niet. In elk geval in NL, waar dit ook gebeurd, lees en hoor je overal die waarschuwingen over hete auto's. Toch worden er nog regelmatig dieren en kinder gered, en soms is het te laat. Ongelooflijk. 8)7

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-16 12:43

Dat heb ik uit bronnen hoor. Als je gewoon googled op baby hete auto krijg je de nieuwsberichten die Nederland en België hebben bereikt en dan zie je dat er grote intervallen zijn tussen de berichten.
Maar ik heb verder gezocht en kom grotere getallen tegen, maar toch nog veel minder, en vooral ook veel minder met dodelijke afloop. Het lijkt er dus op dat er in Europa sneller wordt ingegrepen. Dat zou te maken kunnen hebben met minder geisoleerd parkeren, en doorzichtige ramen (in de VS zijn best veel grotere auto´s -SUV´s- waarvan veel met donkere ramen,).

http://www.childsafetyeurope.org/public ... n-cars.pdf

Dat er ook wel eens babies zo vermoord worden blijkt uit veroordelingen. (Er worden ook wel kinderen in en auto het water in gereden, mensen zijn tot rare dingen in staat). Mijn reactie was op "zoiets doe je niet expres" . Er zijn gewoon mensen die zoiets wel expres doen, hoe ongelooflijk het ook lijkt.
Maar ik ga er vanuit dat het in de meeste gevallen om vergeten gaat.

Overigens krijgt bijna de helft (49%) sowieso een proces aan de broek en 81% daarvan een veroordeling.

En ja, ik heb vooroordelen over bepaalde mensen in bepaalde staten. Als je op Trump gaat stemmen ben je in mijn ogen niet goed bij je hoofd.
Ik zeg niet dat alle mensen in zo´n staat op een bepaalde manier functioneren, maar de mensen met de waarden en normen die ik veroordeel zitten wel vaak in die staten. Ik heb het nooit over dom gehad, maar over "te stom om normaal voor zichzelf te denken". Dat heeft niet met IQ te maken, ik bedoel als in oa leven naar de bijbel en op laten hitsen door senators en predikers op TV. Maar ik zal het erbuiten laten.
Blijft dat de meeste doden concentreren zich in de oostkant, terwijl het ook heet zat wordt in de zuidwestkant...
En daar heb ik ook wel een bron van.
Afbeelding

Als je het bekijkt sinds ze het optekenen (1989) tot 2014 dan zie je ook 43 gevallen in Calfornia, maar dat haalt het niet bij 95 % in Texas en 68% in Florida. Nevada en Utah, toch best hete staten, scoren laag.
Kan temaken hebben met bevolkingsdichtheid natuurlijk. Maar California is dichterbevolkt dan Texas bv.
Afbeelding

Texas krijgt er dan in 2016 tot nu toe nog 5 bij en California 0...
In 2015 waren het er 5 in Texas, 4 in Florida en 1 in California...

Hierkrijg je alle namen en leeftijden op rij en kun je doorklikken naar voorgaande jaren, allemaal keurig in beeld gebracht, en de namen en leeftijden er weer bij.

Los van dit alles, wil ik wel zeggen dat ik probéér neutraal te zijn en grotere plaatjes te zien, reden waarom ik heb opgezocht hoe het in Europa zit en het verhaal van een moeder óók gewoon plaats.

Ik vind persoonlijk dat er een verschil is in het verliezen van een kind en het verliezen van een kind waar je zelf toch, hoe je het wend of keert, schuld aan hebt. Het hád voorkomen kunnen worden. Ik geef daarmee aan hoe ik ertegenover sta, anderen staan er anders tegenover. Allemaal prima.
Wellicht sta ik er morgen weer anders tegenover. Ik ben niet zo vast in mijn meningen, ze worden gevormd naar info en omstandigheden.

Hoe dan ook, het blijft een zorgelijk fenomeen, met name in de zomer, om je kind in de auto te vergeten of opzettelijk achter te laten.

Overigens wil ik ook wel melden dat vroeger wel babies werden gesnatched uit kinderwagens of met kinderwagen en al omdat men kinderwagens niet meenam de winkel in of onderaan de roltrap lieten staan als de baby toch lag te slapen.
Het "even alleen laten" van babies is van alle tijden.
Laatst bijgewerkt door Lusitana op 28-07-16 13:01, in het totaal 1 keer bewerkt

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 12:59

Lusitana schreef:
Het "forgotten baby syndrome" heeft het vijfde slachtoffer geëist dit jaar in Texas. Over de hele VS is het de 21ste...
Kind was in de hete auto achtergelaten terwijl de ouders een kerkdienst bijwoonden.

Vorig jaar waren het er 11 die in een hete auto omkwamen...

Nu schijnt het "normaal" te zijn dat je een kind vergeet, en ik weet dat kinderen gemakkelijk in slaap vallen in de auto, dus "lekker makkelijk" maar persoonlijk vind ik het slecht ouderschap. Zeker na echt wel ontzettend veel waarschuwingen dat het te heet wordt in auto´s.

Laat de ouders maar de rest van hun leven last hebben van hun geweten om hun fout. Kan er niet mee zitten. Heb ook geen medelijden.

http://abcnews.go.com/US/year-boys-hot- ... d=40861241

Deze cijfers zijn van eerder dit jaar toen het nog op 16 stond.
[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Wat een harteloze reactie, bah. Niemand doet zoiets met opzet, hoe erg het ook is.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-16 13:16

DatBenIkNou schreef:
Wat een harteloze reactie, bah. Niemand doet zoiets met opzet, hoe erg het ook is.

En als het de kinderoppas was ipv de ouder?
Of iemand die niet met opzet je paard om laat komen van de dorst? Medelijden met de dader?

Als je vindt dat je vergeven kunt worden om je daad, heb je er ook geen last van. Dan lijkt mij medelijden overbodig.
Als je niet het jezelf kunt vergeven, heb je daar wel last van, maar medelijden zal daarmee niet helpen.

Maar als iemand medelijden heeft met mensen hun kinderen (en honden) dood laten gaan in auto´s omdat ze het niet expres doen, vind ik dat best. Ik begrijp het ook prima. Maar ik zit anders in elkaar.
We hoeven helemaal niet hetzelfde te denken over dingen. Alles is hier gewoon voeding voor discussie.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 13:26

DatBenIkNou schreef:

Niet expres, maar je kan het voorkomen als je er met je kop bij blijft. Ik bereid mijn reisjes met de hond voor (voor vertrek zet ik de deuren en kofferbak van de auto open zodat hij afkoelt). Dan direct rijden.
Moet ik nog iets kopen? Dan een winkel dat hij mee mag, of ik heb iemand bij me die de hond buiten de winkel in de schaduw vast houdt.

Dat je te druk bent dat je vergeet dat je je kind of hond bij je hebt... Ik kn er echt niet bij.
Net zoals wat je vaak leest: "we dachten dat het wel kon met de raampjes op een kier"
Rot op! Echt waar! Er wordt zoveel gewaarschuwd. Dat het nog steeds gebeurd...
Laatst las ik dit over een hond, en die mensen kregen een waarschuwing... Nee! Een flinke straf!
Internet staat er vol mee, en ik snap echt niet dat het elke zomer weer gebeurd.

Ik hoop voor elke autoeigenaar dat ik nooit langs een auto loop met een hond of kind er in op een warme dag....

Ik vind het met geen enkel excuus goed te praten. Behalve misschien wanneer je het kind net ingeladen hebt op een verlaten plek en je precies op dat moment zelf een hartaanval krijgt...

Edit:
http://m.telegraaf.nl/buitenland/articl ... door-hitte
"Oh oliebol! Ik had twee kinderen! Dat is waar ook!"

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 14:14

Dubbelpost
Laatst bijgewerkt door DatBenIkNou op 28-07-16 14:41, in het totaal 1 keer bewerkt

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 14:15

Je weet niets van deze mensen en hun leven, geestestoestand en wat de omstandigheden waren. Natuurlijk is het vreselijk en dom! Maar om dan te zeggen ' geen medelijden, last ze rest van leven maar lijden' gaat mij echt te ver bij forgotten baby syndrom. Iets anders is het als je bewust je hond achterlaat zoals ik zelf meegemaakt heb. Meneer was bij mc Donalds binnen aan het eten en had zijn dalmatier in de auto achtergelaten met 30 graden buiten. Raam piepklein kiertje open en hond daar met zijn neus tegen aan. Ik ging naar binnen en riep van wie die hond was? Man werd zeer boos: dat deed hij altijd, dus waar bemoeide ik me mee? Gukkig kreeg ik bijval en wilde hij liever niet dat zijn ruit ingeslagen werd dus ging naar buiten. Kijk, dát is eenheel andere situatie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 14:26

Ik voelde me laatst al schuldig toen ik even naar de apotheek moest om wat op te halen.. kleine lag te slapen achterin en ik wilde haar niet wakker maken.. ik heb de auto half op de stoep gezet bij de apotheek, alle ramen open, knipperlichten aan en ben heel hard gehold. Ik wilde haar niet wakker maken namelijk. Was met een minuutje of drie weer terug maar ik doe het gewoon echt liever niet. Nu kon het niet anders.. apotheek ging sluiten én ik moest de medicatie hebben.

Ik ga zelf niet met de auto op pad als ik moe ben, ik wil niet mijn eigen leven, dat van mijn kind én van mijn medeweggebruikers op het spel zetten. Boodschappen etc doe ik lopend. Als ik te moe ben rijdt mijn man of we pakken het OV.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-16 11:13

DatBenIkNou schreef:
Je weet niets van deze mensen en hun leven, geestestoestand en wat de omstandigheden waren. Natuurlijk is het vreselijk en dom! Maar om dan te zeggen ' geen medelijden, last ze rest van leven maar lijden' gaat mij echt te ver bij forgotten baby syndrom.

Ik heb gezegd dat ze dan maar de rest van hun leven last mogen hebben van hun geweten.
Daar hebben we een geweten voor. Om te weten wat goed is en fout. Dat je niet twee keer eenzelfde fout maakt als het zwaar op je geweten drukt.

Het is geen fout is de categorie "oeps, volgende keer beter". Het is een levensingrijpende fout waarbij iemand om het leven is gekomen. Daar mag je van mij best last van hebben. Zou erg zijn als je dat niet had, want dan ben je een gewetenloze psychopaat. Niet de beste mensen voor de samenleving.

Of je medelijden hebt met iemand is aan jouzelf te bepalen. Dat kan een ander niet voor je doen en jij kunt ook niet voor mij bepalen met wie ik wel en niet medelijden zou moeten hebben, dat mag ik zelf doen, en daar zitten verder ook geen consequenties aan vast. Het slachtoffer hoeft niet eens te weten of je medelijden hebt of niet. Zeker als het gaat om mensen uit het nieuws die je niet eens kent.
Je bent voor mij geen beter mens als je maar met iedereen medelijden hebt. Je bent voor mij een beter mens als je klaar staat voor de mensen waar je om geeft, als dat nodig is.
Gezien deze mensen "van de kerk" waren, zullen ze een hele club hebben die voor ze klaar staat.