Pasgeboren babys in China, hoe dood?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

420BlazeIt

Pasgeboren babys in China, hoe dood?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-16 13:35

Sorry voor de verlepte titel.

Maar las net dat pasgeboren baby's in China doodgemaakt worden dmv jodium of ontsmettingsalcohol in het bloed te spuiten. Ik schrok daar nogal van, ben er vervolgens op gaan googelen maar kan er echt helemaal niks over vinden. Iemand die hier verstand van heeft? Is dit wel een humane dood voor de baby, ondanks dat het al verrekte onzin is dat ze onschuldig leven doodmaken ... :n

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Pasgeboren babys in China, hoe dood?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 13:37

Is het geen fabeltje? :wow:

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 13:38

Waar heb je dit gelezen? Is de informatiebron waar je dit vandaan hebt betrouwbaar? Of verspreid het ook grote onzin zoals velen?

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 13:40

Als ik dit soort verhalen lees, ongeacht of ze waar zijn, denk ik altijd houd dan in godsnaam je knieën tegen elkaar :+

Maar dit lijkt me sterk dat het gebeurt

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-16 13:40

Ik vind het ook niet echt geloofwaardig, maar kwam uit een zeer uitgebreid en informatief uitreksel van iemand die bets veel verstand van zake heeft, dus dacht ik ga eens googelen maar kan er niks over vinden, of ze willen het verbergen voor ons.

Citaat/link kan ik helaas niet geven is in strijd met de Boktregels.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 13:42

Waar komt je vraag vandaan?

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 13:42

Mijn schoonzusje is Chinees (inmiddels 3 jaar in Nederland) en haar ouders hebben 4 kinderen. Haar vader en moeder kregen eerst 3 dochters voor de zo gewilde zoon arriveerde. Mijn schoonzusje heeft daarom jaren bij haar oom en tante gewoond omdat er een geboortebeperking van maximaal 1 kind was ingesteld.

Ik heb hier weleens met haar over gepraat, maar ze heeft het nooit over dit soort enge praktijken gehad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 13:43

Vroeger waren er tehuizen waar deze kindjes in een bed werden gelegd en simpelweg geen voeding meer kregen.
Deze kindjes werden dus uitgehongerd.
Of dit nu nog zo is, weet ik niet.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 13:44

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 13:45

Anoeska27 schreef:
Volgens mij was dit alleen aan de orde toen er nog eenkindpolitiek was. Volgens mij is dat inmiddels afgeschaft. Maar je kan er best wel wat over vinden via Google, zoals:
http://www.volkskrant.nl/buitenland/de- ... ~a3275356/

:j Er is nu een tweekindpolitiek in China.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 13:47

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 13:50

KoudbloedKim schreef:
Klopt. :j

Dit is ook een goede docu, er zijn er meerdere erg goede gemaakt.
http://truevisiontv.com/films/details/5 ... ying-rooms

Je link doet het niet ;)

Ik heb er inderdaad ook eens een docu over gezien, Oprah Winfrey had er een (of twee) aflevering(en) over. Je kan hem slecht terug vinden op internet.
Ik heb die jaren geleden eens gezien, ik heb er enorm last van gehad zo heftig vond ik hem. Ik denk er nog steeds met regelmaat aan, de beelden waren vreselijk triest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 13:52

Ja klopt, die staan daar ook bij. :j
Bij mij doet de link het wel gewoon.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 13:57

Ik weet wel dat er vroeger 'sterfhuizen' waren voor met name meisjes. Mensen die een zoon wilden en brachten hun pasgeboren dochter naar zo'n kindertehuis, waar de meeste kinderen de hongerdood stierven.
EDIT: Ik zal dezelfde docu wel hebben gezien.

Tegenwoordig wordt het krijgen van een meisje niet meer als erg ervaren omdat meisjes economisch net zo waardevol zijn, en bovendien is de éénkindpolitiek verruimd.

Je kunt ook geen kinderen uit China meer adopteren, tenzij ze een (kleine) handicap hebben.

Ik denk dus dat het tegenwoordig wel meevalt met dat 'kinderen doodmaken'. Het zou best kunnen dat het in het verleden gebeurde. En je kunt je ook afvragen wat erger is; actief doodgemaakt worden of de hongerdood sterven. Nog en optie is geheim kind worden en illegaal en dus rechtenloos door het leven gaan. Ook niet ideaal zeg maar...

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 13:57

Ging dat niet vooral over kinderen met een beperking die in China (en dan met name in de weeshuizen) niet als volwaardig worden gezien?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 13:58

Nee hoor, ook compleet gezonde kinderen en zoals LindyH al zegt, vaak meisjes. :j

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 14:01

Lees het boek moeder van de rekening maar eens.. dat is geschreven Door een jonge vrouw in China die in de tijd van Mao als verpleegkundige moet werken in het een kind beleid. Dit is een waargebeurd verhaal. Niet iets waar je even Door heen vliegt maar wel een bijzonder verhaal.

Wilde zwanen wordt dit ook in beschreven maar van wat verder weg.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 14:03

Cayenne schreef:
Ging dat niet vooral over kinderen met een beperking die in China (en dan met name in de weeshuizen) niet als volwaardig worden gezien?

Dat wat ik ooit gezien had ging inderdaad over gehandicapte kinderen.
Vast geboden op een po stoel.
En later ter dood in een kamer.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 14:05

bruintje123 schreef:
Cayenne schreef:

Dat wat ik ooit gezien had ging inderdaad over gehandicapte kinderen.
Vast geboden op een po stoel.
En later ter dood in een kamer.

Ja, die docu bedoelde ik inderdaad. Je zag die arme kids helemaal wegteren %)

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 14:07

Zo'n docu heb ik gezien over Bulgaarse of Roemeense weeshuizen. Zo in en in triest.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 14:11

Ze zijn aardig gek in China, dus het kan best dat het waar is. Ik heb er zelf ook nooit iets over gehoord, maar wel over sterfhuizen e.d. Ik kan er met m'n hoofd niet bij hoor ...

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 14:15

xCarpediem schreef:
Ze zijn aardig gek in China, dus het kan best dat het waar is. Ik heb er zelf ook nooit iets over gehoord, maar wel over sterfhuizen e.d. Ik kan er met m'n hoofd niet bij hoor ...

tja,in Europa worden ook regelmatig baby's doodgemaakt.Gisteren was er nog een jongetje gevonden ergens.Of dat met jodium gedaan is weet ik niet. ;)

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 14:16

Ik kan me nog een scene herinneren uit die 'Dying Rooms' docu waarin ze zo'n meisje dat meer dood dan levend was vroegen hoe ze heette. 'Geen naam' antwoorde ze. Zo heetten de meeste meisjes daar.

Dat vond ik zo hartverscheurend. Dat je dus vanaf de eerste seconde zo ongewenst was dat niemand de moeite heeft genomen je een naam te geven. Plus dat ze inmiddels toch wel weer zo oud was geworden dat ze dat kon zeggen.

Volgens mij ging dat echt niet per se om gehandicapte kinderen, hoewel die er ongetwijfeld tussen hebben gezeten.

Je hebt inderdaad ook een bekende docu over een Bulgaars tehuis. Die is recenter. Daarin zijn de kinderen wel allemaal gehandicapt en overlijden ook vaak.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 14:18

geerke schreef:
xCarpediem schreef:

tja,in Europa worden ook regelmatig baby's doodgemaakt.Gisteren was er nog een jongetje gevonden ergens.Of dat met jodium gedaan is weet ik niet. ;)

Dat gebeurt zeker, ook daar kan ik met m'n hoofd niet bij. Omdat dit topic over China gaat, reageerde ik alleen over China. Ik snap niet dat ouders het kunnen, maar in China is het normaal volgens mij.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 14:19

[/quote]

tja,in Europa worden ook regelmatig baby's doodgemaakt.Gisteren was er nog een jongetje gevonden ergens.Of dat met jodium gedaan is weet ik niet. ;)[/quote]

Dat gebeurt zeker, ook daar kan ik met m'n hoofd niet bij. Omdat dit topic over China gaat, reageerde ik alleen over China. Ik snap niet dat ouders het kunnen, maar in China is het normaal volgens mij.[/quote]

hiermee zeg je dat iedere chinees zijn kind vermoord?Dat is nogal wat :7