Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
8nnemiek schreef:Het terugsturen van mensen wordt voor zover ik weet alleen gedaan naar de veilige plekken en vluchtelingenkampen rondom het gebied, niet naar het gebied zelf.
Het is de bedoeling dat de mensen pas terug gaan zodra de oorlog voorbij is en het veilig is.
We kunnen in Europa moeilijk een compleet land aan mensen opnemen en voorzien van woningen en uitkeringen, zeker als je ziet hoe enorm hoog de wachtlijsten in nl zijn voor huurwoningen, en wat een enorme schuld de nederlandse overheid heeft, en hoe weinig werk er al voor ons nederlanders te vinden is..
Ik vind het echt geen probleem als de kwetsbare groepen hier een tijdje komen wonen, maar al die jonge mannen kunnen prima daar in de buurt worden opgevangen.
bruintje123 schreef:8nnemiek schreef:Het terugsturen van mensen wordt voor zover ik weet alleen gedaan naar de veilige plekken en vluchtelingenkampen rondom het gebied, niet naar het gebied zelf.
Het is de bedoeling dat de mensen pas terug gaan zodra de oorlog voorbij is en het veilig is.
We kunnen in Europa moeilijk een compleet land aan mensen opnemen en voorzien van woningen en uitkeringen, zeker als je ziet hoe enorm hoog de wachtlijsten in nl zijn voor huurwoningen, en wat een enorme schuld de nederlandse overheid heeft, en hoe weinig werk er al voor ons nederlanders te vinden is..
Ik vind het echt geen probleem als de kwetsbare groepen hier een tijdje komen wonen, maar al die jonge mannen kunnen prima daar in de buurt worden opgevangen.
Precies!
Ik heb nog niemand in mijn omgeving gehoord dat ze mensen naar het gebied zelf terug willen sturen.
Ik heb wel veel mensen in mijn omgeving die vinden dat asiel hier tijdelijk moet zijn of nog beter, veel steun geven aan omringende (moslim) landen zodat ze daar opgevangen kunnen worden ipv in Europa.
Landen die veel beter aansluiten bij hun gewoontes.
Maar nogmals ik ken niemand die zegt stuur maar terug de oorlog in.
Mixje90 schreef:Dat er in veel landen altijd oorlog is onderling heeft ook vaak met de grenzen te maken. Wie hebben deze getrokken?
Verdeel en heers, juist ja.
Wij hebben zeker weten ons aandeel in een deel van de ellende daar. Volgens mij strooien de f16's niet met confetti daar.
Mixje90 schreef:Dat er in veel landen altijd oorlog is onderling heeft ook vaak met de grenzen te maken. Wie hebben deze getrokken?
Verdeel en heers, juist ja.
Wij hebben zeker weten ons aandeel in een deel van de ellende daar. Volgens mij strooien de f16's niet met confetti daar.