Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
KoudbloedKim schreef:Denk dat als het om testvluchten zou gaan, ze dat wel van tevoren aankondigen toch?
Tenminste, dat zou ik wel zo netjes vinden.
Murosch schreef:We werden hier in het noorden net rond 15.38 opgeschrikt door een paar hele harde knallen. Ik zat op mijn werk en binnen no time stonden alle collega's buiten omdat we op z'n minst verwacht hadden dat er een gasexplosie was geweest of een aardbeving. Nadat we niks konden vinden toch maar weer naar binnen en daar hoorden we al snel wat er aan de hand was.
Op dit moment zijn er een paar JSF gevechtsvliegtuigen in Nederland met als basis Leeuwarden en 2 daarvan waren op vlucht en zijn door de geluidsbarrière gevlogen. Deze zogenaamde sonic boom veroorzaakte een enorme knal die in Groningen, Drenthe en Friesland duidelijk hoorbaar was.
Zijn er van jullie nog meer die het hebben gehoord? En wat deed je toen het gebeurde?
Citaat:QRA @VlbVolkel is gestart. Nadere informatie volgt later. Mogelijk heeft u hier overlast van ondervonden.
Citaat:Vliegbasis Volkel
@VlbVolkel
Om misverstanden en onjuiste informatie te voorkomen, de knallen werden NIET veroorzaakt door de F-35. Het betreft de QRA van Volkel.
Citaat:RTV Noord @rtvnoord 16 min.16 minuten geleden
Spoedklus F16's zorgde voor de harde knallen in #Groningen. Defensie komt met toelichting.