Naakte man gewond na zelfmoordpoging in leeuwenverblijf

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fearn

Naakte man gewond na zelfmoordpoging in leeuwenverblijf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-16 13:40

Citaat:
In een dierentuin in Chili is een man zwaargewond geraakt toen hij werd aangevallen door leeuwen. De man was naakt in het leeuwenverblijf van de Santiago Zoo geklommen. In de kleding van de man werd later een zelfmoordbriefje gevonden.

Nadat de man het verblijf in was geklommen, lieten de dieren hem eerst nog met rust, maar toen hij ze begon uit te dagen werd hij toch aangevallen. Verzorgers van de dierentuin schoten twee leeuwen die de man vast hadden dood om het leven van de man te redden.

Aangeslagen

De directeur van de dierentuin zegt zeer aangeslagen te zijn door de dood van de twee leeuwen, maar er was volgens haar geen andere keuze. "De dierentuin heeft een protocol voor dit soort gevallen, omdat de veiligheid van onze bezoekers erg belangrijk is", zei Alejandra Montalva tegen een lokaal televisiestation.

De twee leeuwen verbleven al meer dan twintig jaar in de dierentuin in de Chileense hoofdstad. "We zijn verdrietig, want deze dieren maken deel uit van onze familie", aldus Montalva. Er was volgens de dierentuin niet genoeg tijd om voor verdovingspijlen te zorgen.

Bron: http://nos.nl/artikel/2106488-naakte-ma ... blijf.html

Wat vinden jullie hier nou van? Ik weet niet echt wat ik ervan moet vinden, maar vind het vooral bizar en een erg verdrietige samenloop van omstandigheden. :(

prugelpiet

Re: Naakte man gewond na zelfmoordpoging in leeuwenverblijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 13:43

Schiet ze dan met verdovingsmiddel ipv ze maar gewoon dood te schieten := bizar.

shiroihebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 13:44

Ik snap dat dit een noodgeval was, maar verdoving? Of zou dat niet snel genoeg geholpen hebben? De leeuwen waren hier niet fout...

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 13:47

Wat ik begrepen heb op het nieuws, hebben ze de verdoving geprobeerd, maar lukte dit niet.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 13:48

Verdoving duurt een minuut voordat dat gaat werken, dat kan die man al dood zijn.

Heel triest dit -O-

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 13:49

Arme leeuwen...zij deden hun ding, werden daarin gestoord en uitgedaagd...en nu zijn zij dood. Ik begrijp prima dat je niet zomaar bezoekers aangevallen kunt laten worden, maar was een verdoving niet voldoende geweest? Ik weet niet of ze het hebben geprobeerd of niet, daar zal ik dan even verder naar moeten neuzen in nieuwsberichten hierover.

En dan natuurlijk nog de man, ergens heb ook met hem te doen. Voor je over wilt gaan tot zelfdoding zit je, in mijn ogen, diep in de put :(:) Echter, als je beslist een dergelijke actie te doen...doe het dan ergens waar andere mensen (en in dit geval ook dieren) er geen trauma's (of erger) aan overhouden.

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 13:50

zoals ik begrepen heb hebben de bewakers eerst met verdovingsgeweren geschoten maar hierbij niet de leeuwen maar de man geraakt, daarom "moesten "ze wel met scherp schieten.

Persoonlijk vind ik het heel erg voor de leeuwen.
Bovendien wilde de man een eind aan zijn leven maken, dus dan kan hij het grof vertaald krijgen ook.
Dierenverzorgers hadden geen keuze denk ik.
Ook al zocht de man de dood vrijwillig op, als dierentuin kan je dan niet zeggen; Sorry voor het aanblik, maar meneer wilde het zo.

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 13:51

Ik heb ook begrepen dat ze verdoving wel geprobeerd hebben, alleen ze raakten geloof ik per ongeluk ook nog eens de man zelf. Volgens mij was er echt geen andere weg. Onwijs naar voor alle partijen, de dierentuin, de leeuwen, de man en de bezoekers die het hebben gezien..

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 13:51

Dus de man wil dood, springt het verblijf in, en de leeuwen worden gedood omdat zij doen wat de man voor ogen had?

Bizar....

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 13:53

RaafSmits schreef:
zoals ik begrepen heb hebben de bewakers eerst met verdovingsgeweren geschoten maar hierbij niet de leeuwen maar de man geraakt, daarom "moesten "ze wel met scherp schieten.

En wat als je dan die man raakt :+

In het artikel in de OP staat:

Citaat:
Er was volgens de dierentuin niet genoeg tijd om voor verdovingspijlen te zorgen.

Ik vraag me dan af waarom ze die niet op voorraad hebben liggen voor noodsituaties. Maar zo te lezen kan het ook zijn dat ze het wel geprobeerd hebben maar het niet gelukt is met verdoven? Trieste situatie, zowel voor de dieren als de man.

Cayenne schreef:
Dus de man wil dood, springt het verblijf in, en de leeuwen worden gedood omdat zij doen wat de man voor ogen had?

Bizar....

Hoezo bizar? Ten eerste ga je natuurlijk niet iemand laten verscheuren in je dierentuin, ten tweede kunnen die dierverzorgers toch ook niet ruiken dat die man zelfmoord wilde plegen. Er is later een briefje gevonden in zijn kleding.
Sneu voor alle partijen dit.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 13:54

Cayenne schreef:

Bizar....

Ja, dat weten ze vanaf de zijlijn natuurlijk ook niet, maar wel precies wat ik ook dacht. _O-

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 13:55

Even het scenario wanneer er wél met verdoving werd geschoten. Hoe lang duurt zo'n proces? Ik neem aan dat niet alle leeuwen binnen 5 minuten plat liggen (verdoving pakken, klaarmaken, geweer laden, beest 1 schieten, klaarmaken, beest 2 etc. en dan nog laten inwerken..). Stel je even voor hoe verscheurd meneer er inmiddels bij zou liggen, alle kinderen die met hun papa's en mama's aan de rand van het verblijf toekijken...

Ik begrijp de maatregel wel, hoewel het eeuwig zonde is van de twee leeuwen die ten koste zijn gegaan van meneer zijn wens om te sterven.

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 13:57

Fenrir schreef:
Hoezo bizar? Ten eerste ga je natuurlijk niet iemand laten verscheuren in je dierentuin, ten tweede kunnen die dierverzorgers toch ook niet ruiken dat die man zelfmoord wilde plegen. Er is later een briefje gevonden in zijn kleding.

Nou ja, eigenlijk is het wel bizar als je erover nadenkt. De dierentuin heeft volgens mij zo goed mogelijk gehandeld, ze hadden echt niks anders kunnen doen. Alleen als je erover nadenkt.. die dieren deden precies wat ze 'moesten' doen, zelfs nadat ze hem eerst genegeerd hadden. En ze zijn nu zelf doodgeschoten.. Echt inderdaad onwijs sneu voor alle partijen, wat je zegt.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 13:58

Echt sneu voor alle omstanders. De dierentuin moet hun geliefde leeuwen doden om iemand te redden die juist dood wil die nu nnog leeft tegen zijn wil in. ;( dat is echt ellendig. Het is dat ze geen keuze hadden maar kan me voorstellen dat ze nu ook denken hadden we maar niet geschoten.

gerpiegorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 13:58

Ik had het al gelezen op Facebook, heel erg triest :(

Hoe komt een naakte man ín het verblijf?
Om naar een dierentuin te gaan in het zicht van tientallen kinderen en volwassenen om zelfmoord te plegen is echt verschrikkelijk egoïstisch van die man... Sneu voor de leeuwen dat zij de dupe moeten zijn van zo'n gestoorde kerel :o

Maar ze hadden wel verdoving, helaas schoten ze op die kerel zelf en er was blijkbaar niet genoeg tijd om de andere 2 leeuwen ook te verdoven (?), maar hadden ze op zn minst het publiek niet even weg kunnen sturen? Leuk al die ramptoeristen :=

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 14:00

gerpiegorp schreef:
Ik had het al gelezen op Facebook, heel erg triest :(

Hoe komt een naakte man ín het verblijf?
Om naar een dierentuin te gaan in het zicht van tientallen kinderen en volwassenen om zelfmoord te plegen is echt verschrikkelijk egoïstisch van die man... Sneu voor de leeuwen dat zij de dupe moeten zijn van zo'n gestoorde kerel :o

Maar ze hadden wel verdoving, helaas schoten ze op die kerel zelf en er was blijkbaar niet genoeg tijd om de andere 2 leeuwen ook te verdoven (?), maar hadden ze op zn minst het publiek niet even weg kunnen sturen? Leuk al die ramptoeristen :=

Daar trek je wel een hele grote conclusie.. er zaten ook ouders met kinderen tussen, die ongetwijfeld in shock zijn/waren. Ik durf te wedden dat geen één 'ramptoerist' van het scenario genoten heeft. Je weet dan gewoon niet wat je moet doen, als je zo in shock bent. Helpen lukt niet, en weglopen voelt dan ook niet oké.

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 14:02

Fenrir schreef:
RaafSmits schreef:

En wat als je dan die man raakt :+

In het artikel in de OP staat:

Citaat:
Er was volgens de dierentuin niet genoeg tijd om voor verdovingspijlen te zorgen.

Ik vraag me dan af waarom ze die niet op voorraad hebben liggen voor noodsituaties. Maar zo te lezen kan het ook zijn dat ze het wel geprobeerd hebben maar het niet gelukt is met verdoven? Trieste situatie, zowel voor de dieren als de man.

Cayenne schreef:

Bizar....

Als ze de man hadden geraakt was dat "noodweer "geweest.
Je moet iets.
Kan slechts tegen de toeschouwers/pers en politie zeggen; We hebben hem maar laten opeten door de leeuwen, om het risico van aanschieten/ doodschieten van de man te vermijden

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 14:10

Triestig. Zou heel veel willen zeggen wat ik maar niet ga doen.

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 14:14

tjonge... waar gaat het toch heen..

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 14:15

Ik vind het heel, heel erg, er zijn gelijksoortige situaties bekent, helaas ;(

Maar die man had gewoon niet in het verblijf moeten kunnen komen :x

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 14:15

Héél erg dubbel dit... de man wil dood, maar blijft (ws) in leven, de leeuwen wilden leven maar worden gedood.
Ik begrijp de actie van de dierentuin, maar ben het er niet mee eens.

Hoe dan ook hoop ik dat de geredde man nu behandeling krijgt en weer de zin van het leven in gaat zien, zodat de dood van de 2 leeuwen in ieder geval niet helemaal voor niets was.

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 14:17

prugelpiet schreef:
Schiet ze dan met verdovingsmiddel ipv ze maar gewoon dood te schieten := bizar.

Hebben ze gedaan maar ze schoten in de man zijn nek ipv de leeuw.

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 14:19

Ik vind het vreselijk, het verlies van de overgebleven leeuwen, het onmogelijke dat de verzorgers hun 'eigen' dieren hebben moeten afschieten, de mensen die hier een trauma aan over houden, de ellende die familie en vrienden van de man hierdoor krijgen...

Al met al ongelofelijk egoïstisch van de man, hoezeer ik ook met hem meeleef vanwege zijn zelfmoord wensen

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 14:20

Vreselijk,ook voor de toeschouwers ook een nachtmerrie (en je kan ook moeilijk een man laten verscheuren onder het oog van toeschouwers, bovendien wisten zij toen nog niet dat hij zelfmoord wou plegen. Als iemand in het water springt en dreigt te verzuipen, ga je ook niet eerst vragen of dat de bedoeling is en je rustig toe kunt kijken).

Ik denk maar zo, als het je kind, man of vader is wil je ook hulp voor hem en op die manier laten sterven is ook niet oké. Kat in nauw maakt rare sprongen en dat kan ook voor deze man gelden. Hopelijk heeft hulp nog zin voor die man.

En voor de dierentuin, dit zou niet moeten kunnen gebeuren. Hopelijk trekken ze hier een wijze les uit, voorkomen dat mensen bij dieren kunnen komen is het allerbeste. T is jammer dat ze hun protocol hebben moeten inzetten :(:)

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 16:38

Het afscheidsbriefje werd later teruggevonden. Dus ik denk inderdaad dat op het moment van het doodschieten van de leeuwen de verzorgers niet wisten dat het om een zelfmoordpoging ging. En dan nog... als ze het wel wisten: wegkijken en de man laten verscheuren? Daar zou ik ook mijn ethische vraagtekens bij hebben.
Het zou fijn geweest zijn als er een oplossing was, waarbij alle partijen ongeschonden uit de situatie kwamen, maar ja, ik kan me voorstellen dat je op zo een moment niet eerst rustig de tijd neemt om alle opties met eventuele voor- en nadelen te overlopen.