Het moet toch niet gekker worden…

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kinke

Het moet toch niet gekker worden…

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-16 19:14

SandravdB

Re: Het moet toch niet gekker worden…

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 19:18

Die worden denk ik zoals personen hier in de buurt, van de week lag er een postduif waar hoofd langs lag, eraf getrokken dus

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 19:19

Gewoon een verbod om op de kinderboerderij te komen lijkt mij een oplossing?

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 19:21

Jemig niet normaal zeg!
En dan die reactie van die ouders!
Gatverdamme!!!!!
Ik weet gewoon niet wat te zeggen!!!!
Dit is gewoon niet normaal!!!! Bah bah

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 19:21

schandalig. wat voor tokkie volk zijn die ouders wel niet....

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 19:24

Aangifte wegens dierenmishandeling doen.

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 19:26

Die ouders hebben blijkbaar zelf ook geen opvoeding genoten, toch jammer dat die pokkejong dit niet proberen bij een kwaaie zeug met biggen dan leren ze het vanzelf af.

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 19:30

alex66 schreef:
Die ouders hebben blijkbaar zelf ook geen opvoeding genoten, toch jammer dat die pokkejong dit niet proberen bij een kwaaie zeug met biggen dan leren ze het vanzelf af.

Of een ram!!!! Die kunnen ook lekker bokkig zijn!!!

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 19:34

Ongelofelijk asociaal, wat gaan dat soort kinderen doen als ze volwassen zijn, grote griezels!!
Wat denken die ouders wel niet?

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 19:36

Ja ik kan het ook echt niet geloven gewoon!
Het zou toch van de gekke zijn dat er bij een kinderboerderij bijna gewoon zowat beveiliging mensen ofzo moeten staan!!!

aman2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 19:37

Schandalig! Hoe krijg je het in je hoofd := Je gaat toch niet naar de kinderboerderij en je denkt: Goh laat is even op de staart van de pauw gaan staan :?

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 19:41

Als die kinderen blijkbaar van dat soort ouders hebben die dat prima vinden gaan ze uiteraard niet leren dat dat echt niet kan... Lekkere bezoekers hebben ze daar, pasjes systeem invoeren na legitimatie en alle hufters de toegang ontzeggen zou ik zeggen, of legitimeren en zwartlijst.. maar ja, daar zitten ze bij die kinderboerderij met vrijwilligers natuurlijk ook niet op te wachten als extra werk.

dorothea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 19:42

Wat een treurigheid. En kinderen zijn een verlengstuk van hun ouders dus....

dblijham

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 19:42

Een tijdje een kwaaie bok of ram bij de kippen, dan blijven die snertkoters wel weg. Wat een waardeloze ouders, die dit goedkeuren. Sommige mensen zouden geen kinderen mogen hebben.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 19:45

dblijham schreef:
Een tijdje een kwaaie bok of ram bij de kippen, dan blijven die snertkoters wel weg. Wat een waardeloze ouders, die dit goedkeuren. Sommige mensen zouden geen kinderen mogen hebben.

Mee eens! Als men dit soort wangedrag tov van dieren al toe laat??

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 19:47

Om eerlijk te zijn hoop ik dat de kinderen van die lakse ouders als ze ouder zijn hen een keer aanvallen.. Had je maar moeten opvoeden he.. :=

Jellybeans

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 19:48

:oo

Wat sneu voor de kinderboerderij en natuurlijk vooral voor de dieren zelf.
Als ik de kinderboerderij was zou ik ook een hek om het pluimvee heen zetten. :(
Zo jammer dat zulke dingen dan nodig zijn, snap niet hoe die kinderen het over hun hart verkrijgen om zo tegen een dier te doen. :?

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 19:56

Ik zie dat het de kinderboerderij vlak bij mij is... Vond het altijd zo leuk, pluimvee loopt daar inderdaad vrij rond, je kon dan voor 20ct wat voer krijgen, leuk de kippen voeren! Maar als het zo doorgaat kan dat allemaal straks niet meer.... Te gek voor woorden... En dat ouders dan ook zo reageren.. Bespottelijk..

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 11:50

purny schreef:
Aangifte wegens dierenmishandeling doen.

en aangifte verwaarlozing aangezien de ouders kennelijk hun taak als opvoeder negeren. Denk dat bureau jeugdzorg op je dak meer indruk maakt daar dan wat de verzorgers zeggen.

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 12:03

Walgelijk... die zou je een flinke draai om hun oren moeten geven en niet zachtzinnig de kinderboerderij uit moeten bonjouren. Maar dát mag dan weer niet. Onschuldige dieren mishandelen is prima, maar een kind een corrigerende tik geven niet.

Walgelijk gewoon. Walgelijke ouders ook.

josien_m_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 12:13

Jeugdzorg als straf inzetten om ouders angst aan te jagen???
Juist door deze incidenten wordt zichtbaar dat kinderboerderijen een functie kunnen hebben. Ontwikkel lespakketten, ga samenwerken met de basisscholen, geef kinderen onderricht zodat ze kunnen leren hoe je respectvol met dieren én mensen omgaat! Dat lijkt me een beter voorbeeld dan zelf ook agressief en onderdrukkend gedrag uit te oefenen over deze kinderen en hun ouders.

Wat niet wegneemt dat de dieren uiteraard goede bescherming verdienen in deze omstandigheden!

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 12:24

Als noch de ouders noch de kinderen naar de verzorgers willen luisteren? Je kan een kinderboerderij enkel zo'n les/leerfunctie geven als er genoeg kennis is onder de vrijwilligers. Die moeten dan dus al een basis als leraar hebben naast de rest en genoeg aanzien, zodat de kinderen hun mening willen respecteren en er naar handelen. Dat alles is nu afwezig en gaat op korte termijn niet veranderen.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 12:29

josien_m_ schreef:
Jeugdzorg als straf inzetten om ouders angst aan te jagen???
Juist door deze incidenten wordt zichtbaar dat kinderboerderijen een functie kunnen hebben. Ontwikkel lespakketten, ga samenwerken met de basisscholen, geef kinderen onderricht zodat ze kunnen leren hoe je respectvol met dieren én mensen omgaat! Dat lijkt me een beter voorbeeld dan zelf ook agressief en onderdrukkend gedrag uit te oefenen over deze kinderen en hun ouders.

Wat niet wegneemt dat de dieren uiteraard goede bescherming verdienen in deze omstandigheden!

Dat vind ik bijv. zo leuk aan de baan die ik als herder heb.
Je kunt de kinderen iets meegeven waar ze de rest van hun leven iets aan hebben, hoop je dan toch.
De kans dieren van heel dicht bij mee te maken, van mij mogen ze als ik met de kudde ergens sta gerust de schapen en lammeren komen aaien, mits ze de dieren rustig benaderen.
Ook daar zitten heel, heel af en toe wel eens kinderen bij die het niet helemaal begrijpen.

Maar dat maak ik dan gelukkig maar een of twee keer op een heel jaar mee, dat een klein kindje naar een lam mept bijvoorbeeld. Dan leg je waar de ouders bij zijn uit dat dat not done is.

Tot nog toe maar een keer echt meegemaakt dat de ouders ietwat verongelijkt reageerden in de trant van "dat hadden we hem heus wel uitgelegd hoor" .
Tja, kindje had inmiddels al twee keer uitgehaald, de eerste kans heb je gemist, en bij de tweede keer grijp ik dan wel in :+ Kindje stond er heel bedremmeld bij te kijken dat iets niet mocht, en je merkte aan de ouders dat ze dat niet zinde...

Nu heb ik wel het grote voordeel als er iets escaleren moest, dat ik een parkwachter kan bellen voor assistentie, en dat mensen als het nodig moest zijn van het park af geëscorteerd kunnen worden.

Maar dat hebben we gelukkig nog nooit aan de hand gehad.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 12:32

Zo pardon? Ouders die zeggen dat je dan dieren niet moet laten loslopen? Zijn ze toen ze klein waren van de tafel gevallen ofzo? Doe even normaal hoor. Als zulk volk zich mag voortplanten zouden we dat snel moeten laten castreren. Lekker voorbeeld voor je kids ben je dan.

josien_m_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 12:34

Courses schreef:
Zo pardon? Ouders die zeggen dat je dan dieren niet moet laten loslopen? Zijn ze toen ze klein waren van de tafel gevallen ofzo? Doe even normaal hoor. Als zulk volk zich mag voortplanten zouden we dat snel moeten laten castreren. Lekker voorbeeld voor je kids ben je dan.

En welk voorbeeld geef jij met deze uitspraken?