Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
beatje schreef:Is dat wel altijd waar Mir ? Geen idee ik zeg maar wat ik zo af en toe mee krijg ik weet dat er in nederland nogal eens wat tbs'ers losgelaten worden en alsnog moorden terwijl ikdan zou denken dat is toch ook levenslang.
En Finley dat terroristen niet vrijkomen klopt toch ook niet anders hadden de broers geen aanslag kunnen plagen nu die ene broer was veroordeeld ,vervroegd vrijgelaten hield zich niet aan de voorwaarden die hij had gekregen,maar daar werd vervolgens niks misdaan.
Eigenlijk als ik alles zo lees dan weet ik een titel voor een nieuw topic;
MISDAAD LOONT !
Je vreet wat uit, eigenlijk de meest vreselijke dingen soms maar eigenlijk krijg je een soort betaalde hotel vakantie van een jaar dan loop je op straat en kan je op nieuw beginnen.
Het was in nederland toch waar de moordenaar van een kind zo rijk uit de gevangenis kwam? zoiets kan ik me ook nog herinneren.
Dani schreef:En hotelvakantie? Nou, niet echt hoor. Bedenk maar eens goed wat het betekent als je geen vrijheid en geen privacy hebt.
Je favoriete televisieprogramma? Kan prima eigen cel eigen tv, zelf gezien in een gevangenis.
Lekker de radio hard aan? Nee niet mogelijk
Even op bokt? Niet mogelijk
Lekker wandelen in de zon? Kan wel alleen rond bepaalde tijden. Wederom zelf gezien.
Naar de sportschool? Is gewoon aanwezig wederom zelf gezien en word ook gebruik van gemaakt.
Op vakantie? Nee niet mogelijk
Bellen met een vriendin? Ja dat kan en anders kun je altijd nog schrijven.
Uit eten? Nee kan niet maar je kunt er wel voor kiezen om zelf te koken.
DearLove schreef:Dani schreef:En hotelvakantie? Nou, niet echt hoor. Bedenk maar eens goed wat het betekent als je geen vrijheid en geen privacy hebt.
Je favoriete televisieprogramma? Kan prima eigen cel eigen tv, zelf gezien in een gevangenis.
Lekker de radio hard aan? Nee niet mogelijk
Even op bokt? Niet mogelijk
Lekker wandelen in de zon? Kan wel alleen rond bepaalde tijden. Wederom zelf gezien.
Naar de sportschool? Is gewoon aanwezig wederom zelf gezien en word ook gebruik van gemaakt.
Op vakantie? Nee niet mogelijk
Bellen met een vriendin? Ja dat kan en anders kun je altijd nog schrijven.
Uit eten? Nee kan niet maar je kunt er wel voor kiezen om zelf te koken.
Ik heb even jouw lijstje ingevuld ej hierbij is zichtbaar nog veel mogelijk. Ik weet dat niet elke gevangenis dit heeft maar enkelen sowieso wel want dit heb ik zelf mogen zien. Daarbij kunnen ze zelfs nog beschikken over een xbox etc.
Tieneke schreef:Een overzicht van de Wet Lejeune in België: https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Wet-Lejeune
Ts, die broers waren niet veroordeeld voor terrorisme.
beatje schreef:Dus ik vind opgesloten in een hotel niet zo'n zware straf hoor.In rijkevorsel is er zelfs nog een zwembad bij.
beatje schreef:Alleen in mijn ogen en dat blijkt denk ik toch ook wel omdat er een deel toch altijd weer terug keren voeren ze de straffen niet genoeg door.
beatje schreef:Tieneke schreef:Een overzicht van de Wet Lejeune in België: https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Wet-Lejeune
Ts, die broers waren niet veroordeeld voor terrorisme.
Nou wet Lejeune je kan er maar trots opwezen. Als die niet bestaan had hadden An en Eefje en Julie en Mellissa nog geleefd.
Je word uiteindelijk niet veroordeeld tot gevangenis straf als je je dikke teen in de dorpsvijver steekt.
Dus ik vind opgesloten in een hotel niet zo'n zware straf hoor.In rijkevorsel is er zelfs nog een zwembad bij.
Als ik dan in de wet Lejeune leest dat levens lang eigenlijk 10 jaar is en dat bij recidive je er 14 jaar moet zitten.
nee dan denk ik levenslang is levens lang.