Studenten geweerd uit spits, OV

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

magda_90

Studenten geweerd uit spits, OV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-16 11:09

Vandaag in de Metro:

Afbeelding

Mijn mond valt open van verbazing, wat is dit nu weer voor een actie?!

MyHorseGirl

Re: Studenten geweerd uit spits, OV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 11:11

Nou, ik las het vanochtend inderdaad met verbazing!!!! Ik vind het echt ronduit belachelijk. Ik moet elke dag reizen in de spits om naar stage te gaan, moet ik dan ook geweerd worden? Ik denk niet dat dit de juiste oplossing zal zijn.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 11:13

Huh... De studenten?? Die over het algemeen geen auto kunnen bekostigen en ook geen flexibele schooltijden hebben? Hoe moet je dan op tijd op je colleges/stage komen :=

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-16 11:14

Volgens NS moeten scholen daarom maar hun tijden aanpassen.

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 11:14

Te belachelijk voor woorden!
Maar dit wordt dus echt doorgevoerd? Dat kan toch niet, mocht dat zo blijken wordt t echt tijd om voor onzelf op te komen.

Gracezellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 11:14

Ik vraag me wel af hoe ze dat dan willen gaan doen? Maken ze studenten ov dan ongeldig of 40% korting ipv gratis?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 11:15

Serious?? Ik was al tegen de 24-uursmaatschappij maar het wordt steeds gekker...

Marjo

Ja ik snap er ook vrij weinig van en ben dan ook blij dat ik volgend jaar ga afstuderen en gelukkig alleen nog stage etc. heb.

Wat een idiote actie. Veel studenten werken tegenwoordig 's avonds en op tijd thuis zijn voor het eten zit er ook al vaak niet in...

Misschien moet de NS gewoon eens nadenken over extra materiaal??

verootjoo

Gracezellaa schreef:
Ik vraag me wel af hoe ze dat dan willen gaan doen? Maken ze studenten ov dan ongeldig of 40% korting ipv gratis?

Nee, ze willen dus blijkbaar de uni's en hogescholen buiten spitstijden laten lesgeven, in de avonduren enzo :\

MyHorseGirl

Hee, maar ter compensatie krijgen we wel een kopje koffie aangeboden.... :=

Debbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 11:16

Ik vind het echt helemaal nergens op slaan. Ik heb nu soms al les tot 18.00 uur en als ik geluk heb ben ik dan om half 8 thuis, maar ik hoef maar 1 aansluiting te missen en het wordt al een uur of anderhalf later voordat ik thuis ben. En voor alle mensen die in de horeca werken is het natuurlijk al helemaal niet te doen, wanneer moeten zij gaan werken voor hun centen?

Daarnaast merk ik zelf, wanneer ik in de spits reis, dat er voornamelijk mensen die uit hun werk komen in de trein zitten en dat de studenten zeker in de minderheid zijn.

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 11:17

Ik vind het te bizar voor woorden. Het OV is juist voor iedereen en nu moeten studenten ineens gaan inleveren op juist de flexibiliteit die het ov biedt. Elke dag ineens tot 19.00 op school zitten. Alsof er ook maar iemand het leuk vindt tot 19.00 te moeten werken en dan nog naar huis te moeten reizen. Zet liever geld in voor meer treinen in de spits, of langere treinen.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 11:18

Ik denk overigens dat het aantal reizende studenten hierdoor alleen maar groter word. Veel studenten kunnen dan gewoon niet meer het huis uit aangezien dat onbetaalbaar word. Zeker in steden als Amsterdam ofzo. Dus zullen meer studenten thuis blijven wonen. Ook heb je dan misschien nog een schappelijke tijd voor het eten. Als je pas half 9 of later thuis bent en je moet dan nog koken...

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 11:30

Ik vind het ook heel raar dat het er zomaar door is gedrukt. Ze blijven de spelregels veranderen terwijl het spelletje al bezig is...
Net zoals met het leenstelsel... Ze pakken de studenten nu overal op. Dat betekend wel dat studeren steeds meer een elite sport zal gaan worden, en je daardoor een groter verschil gaat krijgen tussen arm en rijk.

Maar altijd leuk, dat de NS studenten de schild geeft. Zo gaat het altijd. Terwijl elk jaar het complete treinverkeer stil ligt als er meer dan 3 sneeuwvlokken vallen. Maar dat is natuurlijk ook de schuld van de studeren/ klanten?

Jammer dat je het niet van en grond zal krijgen, maar een landelijke boycot richting NS zou leuk zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 11:32

Dit krijg je ervan als je het OV zoals bussen en treinen particulier maakt ipv geregeld door de overheid.. 8)7

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 11:32

Ik vraag me eigenlijk af wat de andere vervoerders hiervan vinden?? Aangezien een hoop dorpen 's avonds niet meer te bereiken zijn met het OV. Hier in de omgeving rijden sommige bussen na 6 uur al niet meer namelijk...

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 11:33

Wat een bullshit. Dat scholen zich willen aanpassen is al stom maar dan moeten alle stage bedrijven dat ook?

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 11:34

Als student ben je wel echt de banketstaaf laatste jaar zeg... gaat ns meebetalen aan mijn studie... 3000 euro per jaar ongeveer... duren mijn lessen langer, kan ik niet meer werken ernaast...

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 11:41

Marjoow schreef:
Ik vraag me eigenlijk af wat de andere vervoerders hiervan vinden?? Aangezien een hoop dorpen 's avonds niet meer te bereiken zijn met het OV. Hier in de omgeving rijden sommige bussen na 6 uur al niet meer namelijk...

Ja, hier worden ook die bussen afgeschaft :') lekker dan, verplicht op kamers die ook al niet t vinden zijn? Oh nee, dat kan je niet betalen als je geen tijd hebt om te werken doordat je savonds naar school moet :+

Echt, wat een top idee...

Theeglas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 11:44

Oke, ik ben het er niet mee-eens. Maar dat je niet kunt werken omdat je savonds naar school moet, vind ik dan ook weer een beetje onzin. Je kunt ook overdag werken.
Sterker nog; voor de studenten die al aan de slag zijn (ik) is het juist fijn dat je jouw studie makkelijker naast je baan(tje) kunt volgen.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 11:46

Theeglas schreef:
Oke, ik ben het er niet mee-eens. Maar dat je niet kunt werken omdat je savonds naar school moet, vind ik dan ook weer een beetje onzin. Je kunt ook overdag werken.
Sterker nog; voor de studenten die al aan de slag zijn (ik) is het juist fijn dat je jouw studie makkelijker naast je baan(tje) kunt volgen.

Als ik tot 7/8 op uni zit, ben ik voor elk horeca gelegenheid te laat om avond shift te draaien. En meeste zijn vanaf 12 pas open en dan moet ik er al zijn. Dan nog geen eens reistijd meegerekend van uni naar huis

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 11:48

Jeetje misschien kan ik beter helemaal niet meer beginnen aan een studie :')

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 11:49

Ben net afgestudeerd dus voor mij geldt het niet meer, maar ik kan me de ophef wel voorstellen.
Zelf zou ik er niet zoveel tegen hebben om de collegetijden wat te veranderen, maar ik lees hier alweer een hoop argumenten waarbij dat niet wenselijk is.
Maar tijdens mijn studie had ik al weinig college op spitstijden en ook regelmatig 's avonds of tot half 7 college. Als dat in je rooster zit heb je er maar mee te dealen.

Studenten weren uit de spits zal niet kunnen. Inderdaad in verband met stages etc. Je kunt door andere collegetijden het aantal studenten in de spits misschien wel verminderen, maar of dit nou de oplossing is?
Het is in ieder geval makkelijker dan alle werkgevers dwingen flexibele werktijden te hanteren...

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 11:50

Gaan we terug naar 1940/1945 praktijken waarbij een bepaalde doelgroep niet vrijwillig met het OV mocht of hun eigen coupe hadden...

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 11:51

Theeglas schreef:

Hoe wil je overdag werken als je dan ook studie hebt? Ervoor kan ook niet echt want eer de winkel open is moet je alweer naar je studie.

-

Apart hoe NS er een zooi van maakt door oude treinen weg te doen terwijl er geen nieuwe zijn en om dan maar tot een oplossing te komen bepalen ze even dat studenten 'minderwaardig' zijn en wel later kunnen.