Paarden moeten doodgemaakt worden om kleurverschil

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shenavallie

Paarden moeten doodgemaakt worden om kleurverschil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-16 23:07

Wellicht heeft een ieder het al gelezen, maar voor degenen die dat nog niet heeft gedaan: het beheer van de Oostvaardersplassen wil een tweetal paarden af laten maken, omdat ze qua kleur verschillen van de wildkleur die de Konikspaarden normaliter hebben. De één heeft een wit vlekje, de ander heeft een bruine vacht. Actiegroepen die de paarden naar een 300 hectare groot grondgebied in Spanje willen brengen (en daarvoor al een inzamelingsactie zijn gestart) krijgen nul op rekest: de dieren mogen niet vervoerd worden. Het plan is om de dieren na het afmaken te slachten voor menselijke consumptie.

Wat vindt Bokt hiervan?

JudithGigi

Re: Paarden moeten doodgemaakt worden om kleurverschil

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 23:08

Hier loopt al een topic over :)

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 23:08

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 23:09

Bokt heeft hier al een flinke discussie over in net nieuwsdeel van het forum :-)

Persoonlijk zou ik er graag een biefstukje van lusten! Gezonder scharrelvlees is er niet te vinden.

Happy16

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 23:09

Hier is al een topic over.

En ik vind het goed, er komen er anders teveel. Je moet toch ergens op selecteren en als die kleur niet bij het ras hoort is het logisch dat ze voor die dieren gekozen hebben :)

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-16 23:10

Ik heb gezocht via de zoekfunctie op Konikspaarden, maar vond alleen oude topics. Vandaar dat ik een nieuwe gestart had. Ik zal de link van Chiave gebruiken. Dank jullie wel! ;)

Rivjenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 23:11

Deze paarden lopen niet in de Oostvaardersplassen

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 23:13

Nope, deze zijn van Free Nature :')

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 23:16

Kwamen de paarden er in de Oostvaardersplassen er maar zo makkelijk vanaf, zij mogen gewoon doodhongeren onder het mom van natuur...

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-16 23:18

Excuus, ik heb de verkeerde naam gebruikt! :o

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 23:21

Wat er gebeurt in de Oostvaardersplassen is schandalig. Er wordt wel moord en brand geschreeuwd over het dier wat achter een auto aan gesleept is (wat ook heel erg is), maar die beestjes op de OVP helpen.. ho maar.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 23:33

Shenavallie schreef:
Wellicht heeft een ieder het al gelezen, maar voor degenen die dat nog niet heeft gedaan: het beheer van de Oostvaardersplassen wil een tweetal paarden af laten maken, omdat ze qua kleur verschillen van de wildkleur die de Konikspaarden normaliter hebben. De één heeft een wit vlekje, de ander heeft een bruine vacht. Actiegroepen die de paarden naar een 300 hectare groot grondgebied in Spanje willen brengen (en daarvoor al een inzamelingsactie zijn gestart) krijgen nul op rekest: de dieren mogen niet vervoerd worden. Het plan is om de dieren na het afmaken te slachten voor menselijke consumptie.

Wat vindt Bokt hiervan?

Het gaat niet alleen om deze 2 paarden; elk jaar wordt de aanwas (ca 30%) weer afgeroomd (dus volwassen dieren gaan naar de slacht).
Dat gaat al jaren zo, alleen dit jaar zijn er 2 door de media er uit gepikt en nu is het voor die zielig.
De andere 20? die geslacht gaan worden zijn niet zielig...

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 00:58

Die worden niet gered vanwege een kleurverschil :')

BMHP

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 01:05

Brainless schreef:
Shenavallie schreef:

Wat vindt Bokt hiervan?

Het gaat niet alleen om deze 2 paarden; elk jaar wordt de aanwas (ca 30%) weer afgeroomd (dus volwassen dieren gaan naar de slacht).
Dat gaat al jaren zo, alleen dit jaar zijn er 2 door de media er uit gepikt en nu is het voor die zielig.
De andere 20? die geslacht gaan worden zijn niet zielig...

Het is pure discriminatie op basis van huidskleur.

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 21:12

Omdat hier al een topic over loopt op VN, plaats ik hier een slotje.