Mijn vaste traject.... Heb daar 6,5 jaar gereisd. Ken best veel personeel en vaste reizigers...
JoyCiej007
Geplaatst: 23-02-16 10:58
Volgens het nieuwsbericht dat mijn moeder zojuist las via 'breaking news'-app zouden er 'gelukkig' 'slechts' 5 personen in de trein hebben gezeten op dat moment. Toch zijn er een 10 tot 15 ambulances met spoed naartoe gestuurd.
Wat ik mij afvraag; 5 personen is echt wel heel erg weinig, ook voor die trein.... maar het zou natuurlijk fijn zijn hoe minder hoe beter. dat de machinist is overleden werd al vrij snel officieel bevestigd.
annelieke92
Geplaatst: 23-02-16 10:59
Maureen95 schreef:
Burgemeester Noten zou tegen BNR hebben gezegd dat bij het ongeval twee mensen zijn omgekomen, onder wie de machinist. door Redactie NU.nl 9:55
Zag idd bij de NOS ook al staan dat de burgemeester heeft gezegd dat er 2 mensen zouden zijn omgekomen.. Wat vreselijk en wat moeten die mensen in de trein bang zijn geweest..
Volgens de telegraaf zaten er 14 mensen in, maar ja... telegraaf he
Anoniem
Geplaatst: 23-02-16 11:02
Zo dan hey, heftig...
JoyCiej007
Geplaatst: 23-02-16 11:03
Qimm schreef:
Volgens de telegraaf zaten er 14 mensen in, maar ja... telegraaf he
Ik dacht het, jij zegt het. Als er ook maar een media bron zo enorm sensatiebelust en onbetrouwbaar is, dan is t de telegraaf wel....
MarlindeRooz
Geplaatst: 23-02-16 11:05
1 dode inderdaad.
Als het de trein van Emmen -> Zwolle is dan zat hij tjokvol. Dan kun je er soms al niet eens bij in. Was het de trein van Zwolle -> Dan is het een vrij rustige trein. Dan kan die 5 kloppen.
Wat wel zo is, dat stuk bij die overgang is een lang recht stuk. Dikke kans dat de machinist daarom flink heeft kunnen remmen.
EDIT: ze zeggen dat het de goede kant op was. Dus Zwolle -> Emmen.
Ahah vandaar. Zwolle is inderdaad een enorm groot en druk station, helemaal nu zo in de spitsuren, maar de andere kant op zal vast rustiger zijn. Letterlijk 'een geluk bij een ongeluk'.
Maar dan nog.... enorm heftig hoor.....
EdkingEnzo
Geplaatst: 23-02-16 11:12
Jeetje wat erg. Ik hoop echt dat het meevalt met het aantal gewonden!