Ongevallen en vluchtstrookrijders..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Ongevallen en vluchtstrookrijders..

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 19:28

En nu ga ik het niet hebben over een automobilist die over de vluchtstrook reed en daarna de vangrail indook.. Maar over een berichtje op Facebook van Politie Gouda:

Citaat:
Beste gebruikers van de A12,

Vandaag heeft er een grote aanrijding plaatsgevonden op de A12 Links ter hoogte van de afslag Gouda. Door deze aanrijding ontstond een flinke file tot aan Nieuwerbrug aan den Rijn.

Daarbij hebben wij het geduld van de weggebruikers leren kennen. Wij hadden een hoop collega's van de politie, berger en de ambulance nodig. Helaas moesten wij een aantal politie collega's missen omdat deze het verkeer op de vluchtstrook moesten regelen. Mensen reden massaal over de vluchtstrook, tegen het verkeer in en hierbij ontstonden zelfs wat opstootjes. Doordat wij dit gedrag moesten reguleren hadden wij minder collega's voor de aanrijding en duurde dit nog langer. Daarnaast konden de hulpdiensten niet over de vluchtstrook om bij het ongeval te komen. Met alle gevolgen van dien.

Hierbij hebben wij helaas 44 bekeuringen moeten schrijven. Wij willen iedereen bedanken voor hun geduld en ook de bestuurders die zich netjes aan de regels hebben gehouden. De overige bestuurders kunnen binnen een aantal weken een bekeuring thuis verwachten. De officier van justitie bepaalt de hoogte van de boete.

Ik hoop dat wij bij de volgende aanrijding ons op de slachtoffers kunnen richten.

Met vriendelijke groet,

Politie Gouda
‪#‎aanrijding‬ ‪#‎A12‬ ‪#‎politie‬ ‪#‎geduld‬ ^CD

Afbeelding
(Foto Politie Gouda - Facebookpagina)

Nu ben ik benieuwd wat jullie hiervan vinden? Schrikken jullie ook van het aantal uitgeschreven bonnen?
44 Boetes omdat er mensen zijn die geen geduld hebben of respect voor een situatie..

Wat jullie?
x

benangelique

Re: Ongevallen en vluchtstrookrijders..

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 19:31

Ik vind t ronduit asociaal van de automobilisten en hoop dat de boetes echt heel hoog zijn.
Je zal daar maar als gewonde liggen en extra lang op hulp moeten wachten vanwege minkukels met haast.
Natuurlijk is file super vervelend, maar dat hoort erbij als je op de weg zit

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 19:32

Ik zag het op Facebook en ik snap het niet. Altijd die haast van mensen... Waarom onveilige situaties creëren? Het is voor iedereen vervelend, maar het is niet anders.

Maar net zoals hulpverleners die in elkaar geslagen worden en belemmerd worden tijdens het werk. Mensen zijn soms echt verschrikkelijk irritant!

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 19:33

File is vervelend, maar door ongeduld van je mede-mens langer liggen wachten op noodzakelijke medische hulp vind ik veel vervelender.

Ik hoop inderdaad ook dat de boetes enorm hoog zullen zijn. Zulk soort mensen zijn zeer asociaal in mijn ogen en mogen daar dan ook flink voor gestraft worden.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 19:34

Bizar.... Als het aan mij zou liggen had ik het rijbewijs afgenomen... Egocentrische personen zeg

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 19:34

benangelique schreef:
Ik vind t ronduit asociaal van de automobilisten en hoop dat de boetes echt heel hoog zijn.
Je zal daar maar als gewonde liggen en extra lang op hulp moeten wachten vanwege minkukels met haast.
Natuurlijk is file super vervelend, maar dat hoort erbij als je op de weg zit

Precies mijn gedachte.
Gewoon ronduit belachelijk!

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 19:37

Hadden er wat mij betreft meer mogen zijn. Mensen hebben zich maar te gedragen. Dan maar later thuis/op het werk of waar dan ook. In dergelijke gevallen is het overmacht en is daar echt wel begrip voor. Hoop dat het hoge boetes zijn zodat ze zich de volgende keer wel bedenken om zich als een fatsoenlijke automobilist te gedragen..

Dreamy

Ik las het bericht ook al op FB en kan er met mijn hoofd niet bij dat mensen zo asociaal zijn..
Dat die mensen maar een torenhoge boete (zelfs tijdelijke rijontzegging zou ik geen moeite mee hebben) mogen krijgen en het liefst nog een of ander iets waardoor ze inzien & beseffen dat door mensen zoals zij dodelijke slachtoffers kunnen vallen.

Anoniem

Ook ik schrok natuurlijk van het hoge aantal boetes. Wat dus bewijst dat er veel mensen zijn met haast. Ik heb het topic gestart om idd meningen te horen, maar stiekem ook om dit onder de aandacht te brengen.. Want zoals ik uit jullie verontwaardigde berichten lees zijn jullie het er ook mee eens dat het egocentrische klojo's zijn om de hulpverleners te blocken en gevaarlijke situaties te creëren!

Ricie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 19:40

Idioot is het, hulpverleners en andere weggebruikers (en uiteraard jezelf) in gevaar brengen. Veel beseffen niet wat ze doen denk ik. Tevens ook een erge belemmering voor hulpdiensten.

Zelf ben ik er geweest als persfotograaf. Weet wat voor choas het was. En heb echt zo iets van heb geduld. Wacht gewoon en laat iedereen zn werk doen. Als niemand dit doet. Komt iedereen in de file gewoon veilig thuis en komen de slachtoffers van een ongeluk er ook het beste uit omdat ze sneller geholpen worden.

miramii

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 19:43

Ik vind het echt niet normaal. Wat als ze er zelf hadden gelegen? Je medemens ligt daar in levensgevaar, maar dat maakt dan allemaal niet uit, want WAT ALS je niet op tijd thuis bent voor het eten.

Overigens zijn er ook vaak zat helden die voor de helft op de vluchtstrook gaan staan, om dit soort acties tegen te houden en ruimte te maken voor hulpverleners.

Met betrekking tot de hoeveelheid boetes: voor de meeste mensen geld, als er één schaap over de dam is..
Laatst bijgewerkt door miramii op 01-02-16 19:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Zeepsop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 19:45

Ik vind het ronduit triest. Heel nederland heeft haast tegenwoordig. Maakt het uiteindelijk dan echt zoveel uit dat je wat later op je bestemming bent? Er zijn veel ergere dingen op deze wereld.

Mensen hebben geen begrip meer voor elkaar... :n

meintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 19:47

Joaltijd schreef:
Want zoals ik uit jullie verontwaardigde berichten lees zijn jullie het er ook mee eens dat het egocentrische klojo's zijn om de hulpverleners te blocken en gevaarlijke situaties te creëren!

Ik denk niet dat hier iemand zich zal komen melden die zegt:'ja, dat doe ik ook altijd.'

Ik kan alleen maar hoofdschuddend naar dat soort gedrag kijken (en blij zijn dat ik niet de oorzaak van die file ben.) T is triest... :n

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 19:48

Honestly, zolang ik rijdend met de trailer op een rotonde wordt ingehaald door iemand die 'm links neemt ipv rechts, verbaas ik me nergens meer over. Maar het blijft te triest voor woorden.

Zeepsop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 19:50

Hilary schreef:
Honestly, zolang ik rijdend met de trailer op een rotonde wordt ingehaald door iemand die 'm links neemt ipv rechts, verbaas ik me nergens meer over. Maar het blijft te triest voor woorden.

Dat is ook gestoord. 8)7

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 19:51

meintje schreef:
Joaltijd schreef:
Want zoals ik uit jullie verontwaardigde berichten lees zijn jullie het er ook mee eens dat het egocentrische klojo's zijn om de hulpverleners te blocken en gevaarlijke situaties te creëren!

Ik denk niet dat hier iemand zich zal komen melden die zegt:'ja, dat doe ik ook altijd.'

Ik kan alleen maar hoofdschuddend naar dat soort gedrag kijken (en blij zijn dat ik niet de oorzaak van die file ben.) T is triest... :n

Tuurlijk zal dat niet gebeuren.
Ik weet ook wel dat de medemens niet 'achterlijk' is :P

Maar als je het onder de aandacht brengt, zal er dan niet meer respect komen voor hulpverlening met betrekking tot ongevallen? Als is er maar 1 persoon die netter gaat reageren.. Dan heb ik mijn doel gehaald :D

Lepeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 19:52

Walgelijk.
Ik merk op wel meer gebieden dat een groot deel van de mensen geen zin meer heeft om rekening te houden met anderen. Alleen maar aan zichzelf denken. Ik vraag me bij sommige mensen in het verkeer echt af of ze dan werkelijk nooit nagedacht hebben over de consequenties van hun debiele gedrag.

Van mij mogen ze ook het rijbewijs afpakken. Het gebeurt vaak genoeg dat iemand met pech doodgereden wordt op de vluchtstrook. Als mensen te dom zijn om te bedenken dat het een slecht idee is, moeten ze het maar op de harde manier leren.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 19:52

miramii schreef:
Overigens zijn er ook vaak zat helden die voor de helft op de vluchtstrook gaan staan, om dit soort acties tegen te houden en ruimte te maken voor hulpverleners. Sommigen vinden het 'irritant', ik vind het meer 'briljant'.

Dat zijn geen helden, maar idioten die het recht in eigen hand nemen en daarmee de situatie net zo gevaarlijk maken. Behulpzaam zijn ze ook niet voor de hulpverleners, want ze maken het verkeer alleen maar onvoorspelbaarder. Je hebt gewoon niks op de vluchtstrook te zoeken, ook niet voor de helft.

Ook ik vind het bizar, maar in de auto is het geduld bij de meesten nou eenmaal ver te zoeken. Net als op internet ben je lekker anoniem, dus wie doet je wat. Wat mij betreft mogen het ook hoge boetes zijn.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 19:55

Volgens mij hebben die mensen 3 uur stil gestaan . dus geheel onbegrijpelijk vind ik het ook niet.
Gaat er 1, dan zullen er meer volgen...zeker wanneer die mensen die staan te wachten totaal niks voorbij zien komen aan hulpdiensten.

Ik was er niet bij, maar hoorde de op de radio van bdie mensen die zo lang stil stonden... Heeft imo dan wel 2 kanten dat verhaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 19:57

Zaterdagochtend en ontzettend veel haast.. t gaat er bij mij niet in. Het is meer de in de zin van niet urenlang stil willen staan geweest.

Ik ken de plek waar het ongeluk gebeurde.. en het verbaasde me eigenlijk dat het niet eerder gebeurde.. hoe raar mensen daar rijden omdat het het begin van een weefvak is :=

Ik heb zelf ook niet altijd even veel geduld in het verkeer, maar bewust gevaarlijke situaties creeren en opzoeken zou ik echt nooit maar dan ook nooit doen. Mijn leven is me dierbaar, maar ook mijn geld :+

miramii

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 19:58

@Lalidan op het moment dat er idioten over de vluchtstrook rijden en daarmee hulpverleners, slachtoffers en anderen in gevaar brengen, vind ik dat wel een goede actie. Op die manier houd je het gevaar eerder tegen en kan je ruimte maken voor hulpverleners. Als er niets aan de hand is uiteraard niet.

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 19:58

Tja hier in het Noorden weinig files, maar vandaag op de N33 wel een ongeluk mét file. Het viel mijn op hoe attent iedereen reageerde. Linkerbaan hield uiterst links, rechts idem (zodat hulpdiensten vrije doorgang hadden). Daarna keurig invoegen naar de baan waar we geleid werden. Zonder drammen 1 voor 1 in voegen. Misschien omdat het hier niet vaak stilstaat, maar ik had respect voor het rijgedrag van de mede-weggebruikers _/-\o_

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 20:00

miramii schreef:
Ik vind het echt niet normaal. Wat als ze er zelf hadden gelegen? Je medemens ligt daar in levensgevaar, maar dat maakt dan allemaal niet uit, want WAT ALS je niet op tijd thuis bent voor het eten.

Overigens zijn er ook vaak zat helden die voor de helft op de vluchtstrook gaan staan, om dit soort acties tegen te houden en ruimte te maken voor hulpverleners. Sommigen vinden het 'irritant', ik vind het meer 'briljant'.

Met betrekking tot de hoeveelheid boetes: voor de meeste mensen geld, als er één schaap over de dam is..

Briljant?
Fijn als je parner die naast je zit dringent naar het ziekenhuis moet en zo'n "held" vind dat hij of zij moet ingrijpen omdat hij zich niet aan de regeltjes houd.
Levensgevaarlijk dat soort domme akties

miramii

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 20:05

Zelfs in zo'n geval is het gevaarlijk om gebruik te maken van de vluchtstrook. Niemand verwacht je daar en mensen achten zichzelf daarop veilig. Nogmaals: in het geval dat zoveel mensen besluiten het heft in eigen hand te nemen.. als er maar één auto op de hele vluchtstrook rijd, zullen niet veel mensen denken dat dat voor niets is. Als er 40 auto's over de vluchtstrook scheuren, is dat wel een ander verhaal. Echt niet dat al die 40 bestuurders met haast naar het ziekenhuis moesten.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 20:09

miramii schreef:
@Lalidan op het moment dat er idioten over de vluchtstrook rijden en daarmee hulpverleners, slachtoffers en anderen in gevaar brengen, vind ik dat wel een goede actie. Op die manier houd je het gevaar eerder tegen en kan je ruimte maken voor hulpverleners. Als er niets aan de hand is uiteraard niet.

Nee, dat is het niet. Je brengt daarmee zelf andere namelijk ook in gevaar. En als je ze tegenhoudt, staat het stil en kan de hulpverlening er ook niet meer langs. Je houdt er echt geen gevaar mee tegen, maar voegt wel meer gevaar toe. En dat lijkt me niet de bedoeling.