Mogen verstandelijk beperkten kinderen krijgen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Chroosje

Mogen verstandelijk beperkten kinderen krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-16 14:45

Allereerst, als dit niet goed staat mag dit natuurlijk verplaatst worden!

Beste allemaal,

Voor een opdracht voor school (wij noemen dit de meesterproef, het is een soort van klein profielwerkstuk) heb ik een aantal deelvragen bedacht die over dit onderwerp gaan. Een van deze deelvragen is: “Hoe kijkt het volk aan tegen het dilemma: Hebben verstandelijk beperkten het recht om kinderen te krijgen?”.

Deze deelvraag wil ik gaan beantwoorden aan de hand van een enquête onder de bovenbouwleerlingen en docenten van mijn school, omdat ik het moet beperken tot 50 à 60 enquêtes, anders was bokt een goed alternatief geweest.

Ik heb voor deze enquête redenen nodig vóór de stelling, en tégen de stelling. Wie o wie kan mij hierbij helpen?

Ik weet dat hier al meerdere topics over lopen, maar omdat sommige hiervan niet zo recent meer zijn en ik alles verzameld wil hebben, leek het me handig om een apart, nieuw topic te openen. Overigens is het dus niet de bedoeling dat dit een discussietopic wordt, maar dat er gewoon redenen worden gegeven waarom wel en waarom niet.

Alvast bedankt!

Solaria_Liz

Re: Mogen verstandelijk beperkten kinderen krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 14:51

Verstandelijk beperkten is een groot begrip. Heb je het dan ook over mensen met een vorm van autisme ( worden door veel mensen verstandelijk beperkt genoemd) of meer zoals mensen met het down syndroom en dergelijke.

Ik heb een vorm van autisme en ik wil heel graag moeder worden. Ik weet zeker dat ik een hele goede moeder zal zijn. Zou ik dan toch geen kinderen mogen krijgen?

Paisano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 14:52

Moderatoropmerking:
Huiswerktopics zijn niet toegestaan, daarom zet ik hier een slotje op. Maak gebruik van je studieboeken, vraag meer uitleg aan je leraar, vraag advies aan klasgenoten, ouders, of vrienden. Wanneer je het na extra uitleg, eigen onderzoek, enzovoorts nog niet begrijpt, kan je op het subforum [STW] School, studie en werk om advies vragen. Open daar dan een goed onderbouwd topic waarin je duidelijk aangeeft wat je zelf al gedaan hebt en waar je precies op vastloopt, zodat anderen je een zet in de goede richting kunnen geven.