Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
benangelique schreef:Ik ben heel zwart wit. Zij zijn net zo mens als jij en ik en horen zich dus gewoon aan regels en wetten te houden. Doen ze dat niet, behoren ze ook de sanctie te krijgen die daarvoor staat
benangelique schreef:Dit is voor ons makkelijk praten omdat Nederland geen zwaar gecorrumpeerd land is of een land waar bijvoorbeeld homoseksualiteit strafbaar is en wij dus geen diplomaten zomaar op zouden laten pakken als we in conflict zijn met een ander land. Het wegvallen van diplomatieke immuniteit zou onze diplomaten in andere landen echter de mogelijkheid ontnemen hun werk goed en in vrijheid te kunnen uitoefenen, aangezien lang niet iedere regering het even nauw neemt met mensenrechten en wetten en regels die ervoor zouden moeten zorgen dat mensen, als ze opgepakt worden, een eerlijk proces krijgen. Je wilt niet dat een ander land jouw diplomaten zomaar opsluit met een of ander knullig excuus om jou als regering onder druk te kunnen zetten om bepaalde dingen gedaan te krijgen. Mijns inziens wegen die verkeersboetes niet op tegen het risico dat je neemt als je diplomatieke immuniteit afschaft, een initiatief als dit is dan de meest veilige optie.Ik ben heel zwart wit. Zij zijn net zo mens als jij en ik en horen zich dus gewoon aan regels en wetten te houden. Doen ze dat niet, behoren ze ook de sanctie te krijgen die daarvoor staat
Palmera schreef:Hoe zou het dan zitten met een dronken diplomaat die iemand aanrijdt? Mag dat dan ook maar gewoon?