Moet dat nou op zo'n manier gebracht worden? Het ging overigens over toeristen die met wilde dieren op de foto gaan enz. En hoe het deze dieren vaak vergaat.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
ellepel schreef:Tja,wie kijkt er nou smorgens ook naar het journaal?
Fortitude schreef:Nou vanochtend had ik het inderdaad ook even zwaar met mijn ontbijt. Die potvis is al niet zo fris maar bij die leeuw pleurde ik bijna van de bank. Ik had echt zoiets van joh hallo, zo zonder waarschuwing of wat dan ook. Het viel inderdaad wel mee maar dan nog.
Ik heb me ook 'schuldig' gemaakt aan leeuwen aaien, maar wel bij een park dat de dieren niet voor de jacht gebruikt en waar heel goed opgelet wordt dat de dieren wel happy blijven. Ok, ook niet ideaal natuurlijk, maar goed. De dieren zagen er goed en vrolijk uit, hadden veel ruimte en speelmogelijkheden. Er werd ook letterlijk voor ons uitgezocht welke we mochten aaien, ze houden alles bij. Hebben de dieren er geen zin in of zitten ze aan de max die het park heeft opgesteld dan is het jammer voor de bezoekers.
Niet alles is per definitie zulke dierenmishandeling als ze zeggen, dat is eigenlijk het punt dat ik wilde maken.
Ineke2 schreef:Even nuanceren. Het gaat hier om leeuwen die gefokt worden voor de toeristen. De toeristen vinden het ozo leuk om welpjes te kunnen aaien. Dáár kun je als toerist zeker nee tegen zeggen...
Dat schattige welpje word namelijk groot en als het dan te gevaarlijk word, worden ze voor de jacht gebruikt en dus afgeschoten en dan huilen we er met zijn allen om. Zo zie je maar hoe hypocriet de meeste mensen zijn.
Zo schokkend vind ik de beelden trouwens niet. Je ziet geen bloed of iets dergelijks en het is 2/3 seconden.