Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Mars schreef:Staat me iets van bij... Pas was dit ook in het nieuws, een vrouw had ook van alles ingezameld voor deze kinderen en naar de school gebracht. Enkele maanden later bleek dat alle gedoneerde spulletjes gewoon doodleuk doorverkocht waren en er was niks meer van terug te vinden. Zal eens verzinnen waar ik dat ook weer gezien heb.
Sammie schreef:janderegelaa schreef:Dat zijn nou kinderen die we gewoon hierheen moeten halen. Ze kunnen niet fatsoenlijk buiten lopen zonder de kans te lopen in stukjes gehakt te worden.
Dan verandert er vrij weinig aan de situatie.. Onderwijs in het albinisme geven lijkt mij een stuk logischer.
Sammie schreef:In Europa zijn we ook van de heksenverbranding af gekomen
Liesje1611 schreef:Ik ben het toch wel eens met Sammie, die opvanghuizen voor die kinderen zijn natuurlijk harstikke goed maar het belangrijkste is dat deze kinderen over een x aantal jaar niet eens meer HOEVEN onder te duiken.
Voorlichting is het aller belangrijkste, zowel hier als in landen waarin kindhuwelijken orde van de dag zijn.. Ja het is daar een cultuurding, maar voornamelijk onwetendheid. Leer de mensen dat het anders kan, en wat deze albinokinderen betreft leer de mensen dat ze net als ieder ander zijn.
Natuurlijk gaat die verandering niet van vandaag op morgen.. Maar dat er tijd overheen gaat betekent toch niet dat we het er maar bij moeten laten zitten? Kop in het zand en "het verandert toch nooit"?
Liesje1611 schreef:Ik ben het toch wel eens met Sammie, die opvanghuizen voor die kinderen zijn natuurlijk harstikke goed maar het belangrijkste is dat deze kinderen over een x aantal jaar niet eens meer HOEVEN onder te duiken.
Voorlichting is het aller belangrijkste, zowel hier als in landen waarin kindhuwelijken orde van de dag zijn.. Ja het is daar een cultuurding, maar voornamelijk onwetendheid. Leer de mensen dat het anders kan, en wat deze albinokinderen betreft leer de mensen dat ze net als ieder ander zijn.
Natuurlijk gaat die verandering niet van vandaag op morgen.. Maar dat er tijd overheen gaat betekent toch niet dat we het er maar bij moeten laten zitten? Kop in het zand en "het verandert toch nooit"?
verootjoo schreef:Liesje1611 schreef:Ik ben het toch wel eens met Sammie, die opvanghuizen voor die kinderen zijn natuurlijk harstikke goed maar het belangrijkste is dat deze kinderen over een x aantal jaar niet eens meer HOEVEN onder te duiken.
En wie gaat die voorlichting dan geven?? Want denk maar niet dat ze daar zitten te wachten op een stel blanke liefdadigheidswerkers die hen de les gaat lezen.
Het probleem met zulk soort dingen, net als bv de ebola crisis is juist dat de mensen daar veel meer vertrouwen op wat er door vertrouwde mensen aan hun wordt verteld ipv dat wij ons ermee gaan bemoeien. Zij zijn jarenlang onderdrukt geweest door blanken en dat zit nog erg diep. Als er blanken daar voorlichting gaan geven wordt dit echt niet in dank afgenomen, laat staan dat er wat met de info gedaan wordt.