Noord Korea kernproef ( waterstofbom)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ineke2

Noord Korea kernproef ( waterstofbom)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-16 08:06

Het schijnt dat Noord Korea een kernproef gedaan heeft, namelijk een waterstofbom.

Als dat werkelijk succesvol gelukt is zoals Noord Korea op het nieuws meld is dat wel een zeer zorgelijke ontwikkeling.

Wat vinden jullie hiervan?

blokje

Re: Noord Korea kernproef ( waterstofbom)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 08:14

Noort korea is een gevaarlijk en gevoelloos hard land.
Enge regering daar

Caesar

Re: Noord Korea kernproef ( waterstofbom)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 08:20

Tja... wat denken we nou eigenlijk? Dat ze daar niet bezig zijn om de boel eens goed om te gooien? Die komen een keer hoor, en dan kunnen wij met ons grote mond binnen de EU en allerlei verdragen, heel hard rennen.

Tegen die tijd zie ik het wel. Vind het een zorgelijke ontwikkeling maar wat is, dat is. En het is er (nog) niet dus buiten wat uiten van zorg, maak ik me er niet te druk om.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-16 08:22

Ja dat vind ik ook... Ze zeggen dat ze niet van plan zijn om de bom te gebruiken mits de soevereiniteit van het land niet aangetast word. Tja... Ik vind ze altijd maar oorlogsgezind daar...

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 12:42

Om een oorlog te voeren heb je bondgenoten nodig, net na de Korea oorlog had N Korea de USSR en China want die waren ook communistisch.
De USSR is uit elkaar gevallen en China is alleen op papier nog rood en volledig afhankelijk van export, met andere woorden de bontgenoten van N Korea hebben geen belang bij een oorlog in die regio.
Ik zie het dus niet zo snel gebeuren dat er daar met waterstof bommen wordt gestrooid.
Komt nog bij dat het bewind daar met een hele grote schep zout moet worden genomen als het om de waarheid gaat ;)