Afluisteren smartphone gyroscoop

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cambiar

Afluisteren smartphone gyroscoop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-15 20:51

Ik wou even jullie mening weten.
Mij viel op dat ik reclame of pop ups op mijn smartphone kreeg over zaken waarover ik GEPRAAT heb ZONDER ACTIVITEIT op mijn smartphone.
Ik heb een Samsung.
Vandaag bevestigde een pop up mijn vermoeden. Ik maakte geen actief gebruik van mijn sf.
Ik zocht het even op en warempel. ....tot mijn allergrootste ergernis kan dit eventueel kloppen.
Word wakker! Wij worden gewoon simpelweg afgeluisterd. Terug naar de prehistorie. Ik schaf me terug een Dino nokia aan!
http://www.want.nl/stanford-university- ... luisteren/
Of jullie dit leuk vinden of niet, ik wil dat dit geweten is. Blijkbaar ergert zich daar niemand aan en kan niet geloven dat er niemand is die dit al opgevallen is! De wolven in het grote bos houden hun niets vermoedende schaapjes nauwlettend in het oog haha. Meeeeeeh :-)
Laatst bijgewerkt door Cambiar op 17-12-15 20:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Kabouter123

Re: Afluisteren smartphone gyroscoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 20:54

Oh bah, is dit echt waar?? Dat gaat erg ver...

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 20:57

Dit begon mij ook op te vallen!
Met mijn samsung tablet.
Neeeeh, dat ik. Zal toch niet.......

Ik had het thuis een paar keer over een conrad, den jongetje.
Krijg ik opeens op mijn tablet, op bokt, steeds conrad advertenties.

Edit: ik lees dat het om smartphones gaat.

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-15 21:01

Kabouter123 schreef:

Ja kaboutertje, er figureren nu eenmaal veel creaturen in het grote bos. Naast kaboutertjes en ander lieflijke figuranten, overschaduwen sluwerds het vrolijke gebeuren in het bos. Geld-en andere wolven slaan je doen en laten gretig na om er binnenkort hun buit mee binnen te halen. Spannend he? Ik probeer die slechteriken alvast zoveel mogelijk spaken in de wielen te steken en zorgen dat die lieve brave niets vermoedende schaapjes toch eens hun hoofd opheffen van hetgeen ze voorgeschoteld krijgen en even verder kijken dan hun snuitje lang is haha

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-15 21:03

Boras schreef:
Dit begon mij ook op te vallen!
Met mijn samsung tablet.
Neeeeh, dat ik. Zal toch niet.......

Ik had het thuis een paar keer over een conrad, den jongetje.
Krijg ik opeens op mijn tablet, op bokt, steeds conrad advertenties.

Edit: ik lees dat het om smartphones gaat.

Goed opgemerkt Boras.
Ik ook veromd Samsung afluister object

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 21:05

Nou ik heb er geen last van op mijn samsung. :j

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 21:05

T zal mij niets verbazen, t is en blijft Google he? Die alles van ons wil weten.
Benieuwd of dit ook bij Iphone wordt ontdekt...

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 21:07

Cambiar schreef:
Kabouter123 schreef:

Ja kaboutertje, er figureren nu eenmaal veel creaturen in het grote bos. Naast kaboutertjes en ander lieflijke figuranten, overschaduwen sluwerds het vrolijke gebeuren in het bos. Geld-en andere wolven slaan je doen en laten gretig na om er binnenkort hun buit mee binnen te halen. Spannend he? Ik probeer die slechteriken alvast zoveel mogelijk spaken in de wielen te steken en zorgen dat die lieve brave niets vermoedende schaapjes toch eens hun hoofd opheffen van hetgeen ze voorgeschoteld krijgen en even verder kijken dan hun snuitje lang is haha

Ik zou sit topic, als het serieus bedoelt is, wel wat algemener proberen te benaderen.Dit stuk komt op me over alsof je priester bent en de vvolgelingen pribeert te bekeren ;)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 21:07

Ze kunnen niets letterlijk aftappen, ze kunnen enkel soms delen ontcijferen.
Wat een paniek zeg, maar wel bellen in het openbaar waar men 100% van je gesprek wel letterlijk kan verstaan :+

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 21:08

Goh, google wordt ook steeds brutaler he :=

Op iphone is dat volgens mij onmogelijk, suusie. Je moet op je iphone namelijk altijd toestemming geven voordat een app je microfoon kan gebruiken.

haffylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 21:08

Je beseft hopelijk toch wel dat het met bijna alle digitale apparaten van tegenwoordig gebeurt?

Ooit een stil gestaan bij waar je allemaal toestemming voor geeft als je ene app download?
Of als je iets zoekt via google?

Kabouter123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 21:09

Ik heb een I-Phone en het is me nog nooit overkomen tot nu toe.
@ Cambiar: door mijn naam denk je precies met een naief sprookjesfiguurtje te moeten converseren of wat? :=

haffylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 21:09

8nnemiek schreef:

Op iphone is dat volgens mij onmogelijk, suusie. Je moet op je iphone namelijk altijd toestemming geven voordat een app je microfoon kan gebruiken.

Als je goed leest heeft dit niks met je microfoon van doen. maar met deeltje wat bewegingen detecteerd door middel van trilling en deze vertaald

een stemgeluid is een trilling dus 1 +1 = 2

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 21:12

8nnemiek schreef:

Lang leve Apple :o

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 21:15

8nnemiek schreef:

Mijn HTC heeft dit soort gekke fratsen anders niet. Misschien ligt het ook wel aan de apps die iemand wel/niet op zijn/haar telefoon heeft staan?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 21:15

haffylover schreef:
8nnemiek schreef:

Als je goed leest heeft dit niks met je microfoon van doen. maar met deeltje wat bewegingen detecteerd door middel van trilling en deze vertaald

een stemgeluid is een trilling dus 1 +1 = 2

De gyroscoop die in iPhones wordt gebruikt is gevoelig voor trillingen tot 100 Hz, en daardoor ongeschikt voor het opvangen van stemmen.
Maar daarnaast kan google ook niet via safari bij die gyroscoop voor zover ik weet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 21:17

Nou, ik wens ze veel plezier met het afluisteren van mijn gesprekken over de mooie onderbroeken en BH's die ik vandaag weer bij de Hema heb gekocht. :D

Rossfechten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 21:29

Kan ook via de microfoon zijn gegaan hoor,
Je MOET toestemming geven anders werkt het niet.
Mijn vorige telefoon liep hopeloos vast toen ik Googles gespeur er af knikkerde en blokkeerde.
Door alles aan elkaar te koppelen(facebook acount, google acount ) is het gewoon ZIEK wat ze allemaal van je weten. Op bijna iedere site zit iets van Google of ander bedrijf te kijken wie er langskomt, ja ik kan controleren wat er allemaal op de site staat.
Geloof me ze weten alles,
En grappig/ triest dat de politie bij criminelen zoveel moeite moet doen om ze veroordeeld te krijgen. Terwijl bedrijven alles weten van iedereen.

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-15 22:11

Oh ik ben een dummy hoor. Heb voor niets toegang gegeven.
Trilling inderdaad. Staat in artikel. Dit is ook afluisteren.
Sta versteld hoeveel dit normaal vinden.
Zieltjes winnen :-) lol. Dit lijkt wel omgekeerde wereld! Alsof ik hier misbruik wil van maken :')
Ik had al eerder een vermoeden en neen....Dit vind ik niet meer normaal. Dat Google zaken opslaat die ik opzoek, dat weet ik. Ik ben actief met Internet bezig dan.
Als ik niet actief bezig ben met Internet dan moeten ze me appelflap met rust laten.
Of het nu bepaalde woorden zijn of niet. Dit is ronduit misdadig want ik heb hiervoor GEEN toelating gegeven en ik was hiervan NIET op de hoogte. Smartphone gaat eruit.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 22:14

Ik heb er totaal geen last van. Gebruik niet eens een adblocker op mijn telefoon. Samsung Galaxy 6.

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 22:18

Dit is mij dus ook al eens opgevallen. Als ik het tegen mijn moeder bijvoorbeeld ergens over had kreeg ik ineens een advertentie daarover. Dacht eerder dat het toeval was maar nu ik er verder over nadenk..

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-15 22:19

Goof schreef:
Ze kunnen niets letterlijk aftappen, ze kunnen enkel soms delen ontcijferen.
Wat een paniek zeg, maar wel bellen in het openbaar waar men 100% van je gesprek wel letterlijk kan verstaan :+

Ontvanger bepaalt grijns. Waar zie jij ergens paniek lol :-). Beetje verstand zegt: ergernis.
Hoe? volg jij mij ook al haha? 100 % bellen in openbaar :-)? Wie zegt dat ik dit doe? Ik bepaal zelf wat ik zeg tegen wie. Van zodra ik niet op de hoogte ben als gegevens over me verzameld worden noem ik dat MISBRUIK.
Struisvogel politiek noem ik jouw opmerking. Ze detecteren wat ze kunnen gebruiken. punt

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 22:25

De ontvanger bepaalt grijns?

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 22:32

sorry, ik geloof er niet zo in..

In de huidige tijd lezen en leren we veel via internet.
DAarna, praten we erover met familie en vrienden..

Echter, je vergeet dat je die telefoon en tablet ook in een pc geplugd hebt, of op een thuisnetwerk..
datzelfde als waar je pc aan aangesloten zat toen je zaken online opzocht.

ik ga er eerder voor dat je dus op een ander apparaat pop ups kunt krijgen dan het apparaat waar je iets op opzocht en compleet toeval..

immers over iets praten, doe je vaak omdat het een hottopic is. dus onder de aandacht, dus al meer reclame gevoelig..

Het zou toch raar zijn dat onderzoekers slechts delen van gesprekken kunnen ontcijferen
en bedrijven, niet een blijkbaar maar velen, nog veeeeel verder zijn.. die kunnen al willekeurige telefoons, niet specifiek getarget, maar gewoon het hele netwerk en alles wat erop zit scannen op specifieke onmiskenbare kernbewegingen en dat foutloos vertalen naar een gerichte advertentie?

niet een maar vele bedrijven liggen dan dus voor op de wetenschap?

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 22:36

Ik vind ook dat de laatste zin van Goof kant noch wal raakt.

Ook ik bel niet in het openbaar zodat iedereen mee kan meeluisteren. Je hebt werkelijk geen idee, goof. En schrijft maar wat.

Maar dan nog, dat is iets heeeeeeeeel anders dan thuis in de privesfeer iets onder elkaar bespreken en ongemerkt en ongewild en onbewust afgeluisterd, in welke vorm dan ook, worden.