Aliens

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Aliens

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 23:50

Het laatst was dit artikel op een heleboel sites te vinden, waaronder ook nu.nl en nos en het ad:

http://nos.nl/op3/artikel/2063458-wat-s ... 62852.html

Inmiddels is er geloof ik ondervonden dat het geen buitenaards leven is.

Maar hoe denken jullie over buitenaards leven? En dan niet als in groene mannetjes die van mars komen of iets wat je in science fiction ziet.

Ik denk persoonlijk dat het ergens wel moet zijn. Dit universum is zo onbevattelijk groot, waarom zouden wij de enigen zijn die zich zo hebben ontwikkeld als dat wij hebben gedaan? Het is zo groot dat ik het zelfs een aannemelijk idee vind dat er ergens een zelfde soort intelligentie als wij is.

Het probleem van dit onderwerp is dat het heel snel zweverig gaat klinken, maar dat is niet mijn bedoeling. Hoe denken jullie bijvoorbeeld ook over die crop circles die in van die graanvelden worden gemaakt? Sommige zijn zo ongelofelijk complex en zitten zo wiskundig in elkaar dat die echt niet zomaar in een nachtje door een grappenmaker met een grasmaaier gemaakt kunnen zijn. Het gebeurt echter wel in één nacht. Er komen uiteraard een boel wetenschappers op af, en die doen bijvoorbeeld ontdekkingen dat alle graansprieten op precies dezelfde manier zijn afgesneden door middel van hitte, en ga zo maar door.

Hoe denken jullie over dit alles, over buitenaards leven dat onze aarde bezoekt, of überhaupt over buitenaards leven? Ik denk dat als een vorm van leven in staat is om zo ongelofelijk ver door het universum te reizen, het ook wel in staat is om zich voor ons te verschuilen. Wij hebben bijna geen idee van wat er gebeurt in het universum om ons heen, dus er is een heleboel mogelijk waar wij helemaal geen kennis van hebben.

Nogmaals, dit topic is totaal niet zweverig bedoelt, dus maak dat er alsjeblieft ook niet van.

Eske_B

Re: Aliens

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 23:52

Alleen in de melkweg zijn al 100en miljarden planeten... ergens in het heelal moet wel leven zijn :j

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 23:56

Ik geloof zeker dat er ergens anders een vorm van leven moet zijn, maar niet dat ze ons al een paar eeuwen zitten te bespieden of graancircels maken. Lijkt me een vrij zinloze hobby als je van een paar honderd lichtjaar hiervandaan komt.

Ik las vanmorgen iets over steenlagen en waterstromen onder velden die graancircels mogelijk veroorzaken, dat klinkt al een stuk plausibeler!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 00:04

Sterker nog: het zou nogal kortzichtig zijn te denken dat wij de enige levende wezens zijn in het universum.

Gezien dd omvang, moet er vast en zeker elders ook leven tot ontwikkeling zijn gekomen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 00:04

Yessy schreef:
Ik geloof zeker dat er ergens anders een vorm van leven moet zijn, maar niet dat ze ons al een paar eeuwen zitten te bespieden of graancircels maken. Lijkt me een vrij zinloze hobby als je van een paar honderd lichtjaar hiervandaan komt.

Ik las vanmorgen iets over steenlagen en waterstromen onder velden die graancircels mogelijk veroorzaken, dat klinkt al een stuk plausibeler!

Een waterstroom die dit veroorzaakt lijkt mij juist niet erg aannemelijk, maar je hebt gelijk, als je van 100 lichtjaar komt zou je denk ik wel iets anders doen dan dat.

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 00:07

Is dat echt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 00:07

Er staan er nog veel meer op google, er zijn hele documentaires over. Allemaal echt, en wordt wetenschappelijk onderzocht.

Er was er zelfs eentje die op het eerste gezicht nergens op leek, maar toen de avondzon erop viel vanuit een bepaalde hoek, vormde de schaduwen opeens een soort van portret.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 00:14

Resistance schreef:
Yessy schreef:

Een waterstroom die dit veroorzaakt lijkt mij juist niet erg aannemelijk, maar je hebt gelijk, als je van 100 lichtjaar komt zou je denk ik wel iets anders doen dan dat.

[ [url=m/GGQmyp.jpg]Afbeelding[/url] ]

Deze vind ik juist erg "nep".
Gemaakt door mentsen, kijk maar.
Je ziet wat loopsporen en ze zijn heel simpel in het veld gekomen zonder afdrukken via de tractor sporen.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 00:20

Ik heb er ook moeite mee om te geloven dat in zo'n onwerkelijk groot universum er nérgens anders dan in deze inimini microspot leven zou zijn. Misschien wel zo ver hier vandaan dat wij het nooit te weten zullen komen. Misschien niet meer dan kleine insectachtigen. Maar ik geloof wel dat er ergens iets is, al geloof ik niet dat ze al ooit tot hier zijn geraakt in een of ander Hollywoodachtig ruimteschip.

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 00:34

Ik geloof ook zeker dat wij er nog ander leven is in het heelal, het is nogal egoistisch gedacht dat alleen wij er zouden zijn...

Echter als deze andere levensvormen in staat zijn om hier te komen (heb meerdere malen dingen gezien die niet te verklaren waren...) dan zijn ze iig heeeeel veel verder dan dat wij dat zijn.

Vind het ook wat egoistisch gedacht dat als er andere levensvormen zouden zijn deze net als wij 2 benen, 2 armen, 1 hoofd en 2 ogen zouden hebben (standaard beeld). Wie zegt dat het niet een compleet andere soort levensvorm is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 00:38

Calanddra schreef:
Ik geloof ook zeker dat wij er nog ander leven is in het heelal, het is nogal egoistisch gedacht dat alleen wij er zouden zijn...

Echter als deze andere levensvormen in staat zijn om hier te komen (heb meerdere malen dingen gezien die niet te verklaren waren...) dan zijn ze iig heeeeel veel verder dan dat wij dat zijn.

Vind het ook wat egoistisch gedacht dat als er andere levensvormen zouden zijn deze net als wij 2 benen, 2 armen, 1 hoofd en 2 ogen zouden hebben (standaard beeld). Wie zegt dat het niet een compleet andere soort levensvorm is?

Inderdaad. :j Je weet maar nooit hoe een andere levensvorm eruit ziet. Ons lichaam is op koolstof gebouwd, maar er zijn bijvoorbeeld ook heel goed levensvormen mogelijk op basis van chloor en nog wat elementen. Die lichamen moeten dus op een hele andere manier reageren en omgaan met die elementen, dus zullen er vast ook heel anders uitzien.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 00:41

Er is een episode van tv-serie "through the wormhole" met morgan freeman over aliens en wat er zou kunnen gebeuren als ze hier komen. Maakte meteen dat ik hoop van niet. Want net als hier is het een roofdier die door het geconcentreerde dieet genoeg tijd en hersencapaciteit heeft om dingen uit te vinden. Niets dat zegt dat zo'n alien ons als intelligent en gelijkwaardig ziet ipv voedselbron zoals wij naar bv een koe kijken.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 00:41

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 00:45

Hannanas schreef:
Resistance schreef:

[ [url=m/GGQmyp.jpg]Afbeelding[/url] ]

Deze vind ik juist erg "nep".
Gemaakt door mentsen, kijk maar.
Je ziet wat loopsporen en ze zijn heel simpel in het veld gekomen zonder afdrukken via de tractor sporen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En er zijn nog veel complexere...

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 00:46

De Fermi paradox is intrigerend. In het licht van de grootte van het heelal, en de waaaanzinnige hoeveelheid sterren en planeten erin, is de waarschijnlijkheid dat er buitenaards intelligent leven is vermoedelijk nogal groot. Een groot deel van die planeten waar mogeijk leven is ontstaan is ouder dan de onze.
De vraag is dus; waarom vinden we geen aanwijzingen voor de aanwezigheid van aliens, waar zijn ze, zijn ze er ueberhaupt?
Een interessante mogelijkheid is "the big filter", oftewel de "we are rare, we are first or we are fiets" hypothese. In het eerste geval zijn we het filter voorbij, in het tweede is er (misschien) geen filter, en in het derde staat het filter ons te wachten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 00:47

Kuggur schreef:
De Fermi paradox is intrigerend. In het licht van de grootte van het heelal, en de waaaanzinnige hoeveelhied sterren en planeten erin, is de waarschijnlijkheid dat er buitenaards intelligent leven is vermoedelijk nogal groot. Een groot deel van die planeten waar mogeijk leven is ontstaan is ouder dan de onze.
De vraag is dus; waarom vinden we geen aanwijzingen voor de aanwezigheid van aliens, waar zijn ze, zijn ze er ueberhaupt?
Een interessante mogelijkheid is "the big filter", oftewel de "we are rare, we are first or we are fiets" hypothese. In het eerste geval zijn we het filter voorbij, in het tweede is er geen filter, en in het derde staat het filter ons te wachten.

Kan je dat verder uitleggen?

Black_Devil

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 00:49

Wat interessant! Ik denk inderdaad zoals hierboven staat dat er ook leven is op andere planeten. Maar wat is echt 'leven'? Want er is uitgezocht dar er op de bereikbare planeten geen leven mogelijk is, maar dan wel vanuit de mens gezien. Wie weet waar de andere wezens van leven of hoe ze 'ademen' zeg maar.
edit: sommige graancirkels lijken wel iets van een helal of stelsel weg te hebben vind ik.
Laatst bijgewerkt door Black_Devil op 16-12-15 00:50, in het totaal 1 keer bewerkt

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 00:49

Yessy schreef:

Ik heb net zo goed mijn twijfels over aliens die graancirkels zouden maken, maar er vanuit gaan dat een totaal van aarde losstaande beschaving op een voor ons herkenbare manier probeert te communiceren is ook kortzichtig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 00:51

tamary schreef:
Yessy schreef:

Ik heb net zo goed mijn twijfels over aliens die graancirkels zouden maken, maar er vanuit gaan dat een totaal van aarde losstaande beschaving op een voor ons herkenbare manier probeert te communiceren is ook kortzichtig.

Inderdaad. Wij maken bij communicatie veel gebruik van radiogolven. Dat hebben wij toevallig uitgevonden en is verder ontwikkeld. Een andere levensvorm kan iets totaaal anders gebruiken; iets wat wij dus niet kunnen meten.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 00:54

The big filter is een reden waarom leven niet tot het stadium van interstellair reizen/coloniseren komt.
Er zijn dus geen aliens omdat ze uitsterven voor ze werkende vliegende schotels kunnen maken (teniminste volgens de big filter hypothese, er zijn veel meer hypothesen die de Fermi paradox proberen te verklaren).
Als je genoeg tijd hebt als technologische beschaving, dan is er in principe geen reden te bedenken waarom je niet een groot deel of zelfs de hele melkweg kunt coloniseren. Dit zou in principe waarneembaar moeten zijn (hoewel er hypothesen zijn dat wél dergelijke beschavingen bestaan die niet door onze hopeloos primitieve middelen waar te nemen zijn).

Volgens de BF hypothese zou het trouwens niets goeds voorspellen als we artefacten vinden van buitenaards leven....

Er is veel over te vinden, google de Fermi paradox maar eens, interessant (tenminste voor nerds als ik...)

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 00:55

Als er nu een alien hoax komt 90% dat het een reclame stunt is voor the X Files revival :D

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 00:56

Resistance schreef:
Inderdaad. Wij maken bij communicatie veel gebruik van radiogolven. Dat hebben wij toevallig uitgevonden en is verder ontwikkeld. Een andere levensvorm kan iets totaaal anders gebruiken; iets wat wij dus niet kunnen meten.

Maar steeds minder, hoe geavanceerder onze technologie wordt, hoe "stiller" het wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 01:01

Kuggur schreef:
The big filter is een reden waarom leven niet tot het stadium van interstellair reizen/coloniseren komt.
Er zijn dus geen aliens omdat ze uitsterven voor ze werkende vliegende schotels kunnen maken (teniminste volgens de big filter hypothese, er zijn veel meer hypothesen die de Fermi paradox proberen te verklaren).
Als je genoeg tijd hebt als technologische beschaving, dan is er in principe geen reden te bedenken waarom je niet een groot deel of zelfs de hele melkweg kunt coloniseren. Dit zou in principe waarneembaar moeten zijn (hoewel er hypothesen zijn dat wél dergelijke beschavingen bestaan die niet door onze hopeloos primitieve middelen waar te nemen zijn).

Volgens de BF hypothese zou het trouwens niets goeds voorspellen als we artefacten vinden van buitenaards leven....

Er is veel over te vinden, google de Fermi paradox maar eens, interessant (tenminste voor nerds als ik...)

Maar wie zegt dat zo'n ras uitsterft voordat ze zo'n schotel hebben gemaakt? We weten niets van zo'n levensvorm, laat staan dat we weten hoelang ze leven. En waarop ze leven. Wij zijn voorlopig gebonden aan onze aarde omdat we gewoon zuurstof nodig hebben, maar een andere levensvorm zou mogelijk wel veel makkelijker het heelal in kunnen oid.

Het probleem is en blijft gewoon dat we nog steeds bijna niets weten. Hoe wormgaten en dat soort dingen werken blijft voor ons een raadsel, het is bijna magie. We hebben bijna geen idee, onze hersenen kunnen het gewoon niet bevatten omdat wij het niet kennen.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 01:05

Kuggur schreef:
Resistance schreef:

Maar steeds minder, hoe geavanceerder onze technologie wordt, hoe "stiller" het wordt.

Staat mij ook iets bij van een remmende werking qua geavanceerd en beschikbaarheid energie, etc. Cut off zou standaard liggen bij capaciteit voor ruimtereizen verder dan de maan/eigen zonnestelsel.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 01:10

Resistance schreef:
Maar wie zegt dat zo'n ras uitsterft voordat ze zo'n schotel hebben gemaakt? We weten niets van zo'n levensvorm, laat staan dat we weten hoelang ze leven. En waarop ze leven. Wij zijn voorlopig gebonden aan onze aarde omdat we gewoon zuurstof nodig hebben, maar een andere levensvorm zou mogelijk wel veel makkelijker het heelal in kunnen oid.

Het probleem is en blijft gewoon dat we nog steeds bijna niets weten. Hoe wormgaten en dat soort dingen werken blijft voor ons een raadsel, het is bijna magie. We hebben bijna geen idee, onze hersenen kunnen het gewoon niet bevatten omdat wij het niet kennen.

Wat betreft buitenaards leven weten we helemaal niets; en dat is waar de Fermi paradox om draait...