Bewapende burgers.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

papagroom

Bewapende burgers.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-15 10:24

Ik mag toch hopen dat deze mafkees niet de nieuwe president van Amerika wordt,en ben het volstrekt met hem oneens.
Maar hoe denken jullie hier over,zouden gewapende burgers een veiligere samenleving opleveren of juist niet ?

Bron:HLN.BE

Trump: "Aanslagen Parijs waren anders verlopen met bewapende burgers"

De aanslagen in Parijs waren anders afgelopen als inwoners van de stad wapens hadden mogen dragen, denkt Donald Trump, Amerikaanse kandidaat voor het presidentschap namens de Republikeinen. Hij hekelde na het bloedbad de strenge wapenwetgeving in Frankrijk.

"Niemand had wapens, behalve de slechteriken", zei Trump volgens Variety tijdens een bijeenkomst in de Amerikaanse staat Texas. "Als onze mensen wapens hadden gehad, als ze toestemming hadden gehad die te dragen, dan was het een heel andere situatie geweest", aldus de zakenman die bekend staat om zijn omstreden uitspraken. Eerder noemde hij Mexicaanse immigranten 'verkrachters'.

Trump kwam na de aanslag op Charlie Hebdo al met een vergelijkbare boodschap. Hij noemde het toen op Twitter 'interessant' dat de tragedie plaatsvond in een land met strenge wapenwetgeving. Dat bericht dook vrijdag weer op en kon volgens CNN rekenen op een woedende reactie van de Franse ambassadeur, die kennelijk dacht dat Trump reageerde op de aanslagen van vrijdag.

Ambassadeur Gerard Araud noemde Trump op Twitter een 'aasgier' en zijn boodschap 'walgelijk door het gebrek aan menselijk fatsoen'. De tweet werd later verwijderd.

smurfje

Re: Bewapende burgers.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 10:30

Dan is de derde wereldoorlog nog sneller dichtbij als dat zou gebeuren.

Mensen zijn zich niet bewust van ellende die ze met zo'n ding kunnen aanrichten.

Dood is on omkeerbaar

Blixem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 10:30

Dan waren mensen zomaar in het rond gaan schieten uit paniek en nog meer doden..

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 10:33

Dikke EENS.
Nu dragen we ze niet en vallen er ook doden.
de dood is on omkeerbaar. Maar liever hij dan ik.

Ik denk dat er steeds meer burgers al 'bewapend' de straat op gaan zonder dat t is toegestaan..
Groot gelijk. Hij of jij ..

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 10:33

Dan kan je de straat niet meer op,als je dan scheef naar iemand kijkt word je neergeschoten.
Krijg gelijk wildwest scene's voor mijn ogen met overal schietende cowboy's :-)

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 10:37

Waar hij aan voorbij gaat, is dat de slechterikken dan nóg makkelijker aan wapens kunnen komen. Er zullen dan veel meer van dit soort voorvallen zijn denk ik.

Bovendien, een soort wildwestschietterrein? Denkt iemand serieus dat het daar veiliger van word? En hoe moet de politie dan vervolgens, midden in de schietpartij, uitmaken wie the good guy en wie the bad guy is?

Daarnaast, ik heb er zo geen cijfers van paraat, maar wat ik begrepen heb ligt het misdaadcijfer in Amerika vele malen hogen dan hier. Kijk sowieso alleen maar naar de 'gangs'. Die kunnen dat ook alleen maar zijn omdat het zo makkelijk is aan wapens te komen. En met een wapen op zak is het een heel stuk makkelijker om een onschuldig iemand te intimideren....

Meer en goed getrainde (én gescreende) politie op straat lijkt mij een betere oplossing.

Overigens vind ik het ontzettend flauw dat die man deze dramatische gebeurtenis aangrijpt om zijn eigen politieke spelletje te winnen. Bah.

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 10:38

Gebeurd dat nu niet ook al dan? Ze schieten en of steken elkaar dood om een pen..
Dus als ze kwaad willen gebeurd t toch.
Dit is bijna 'voorbereiden op een examen oid'.

Bereid je ruim van te voren goed voor. Dan is je kans van slagen groter. (Draag een wapen en overleef de aanval is groter).

Of bereid je pas voor op het moment dat je examen begint. Dan ben je te laat. (Probeer je leven te redden op het moment dat ze je aamvallen en kans van overleven is kleiner. Jammer voor je na bestaande joh.
Je koos liever voor de aanvaller dan voor je zelf.

Je aanvaller slaapt er geen nacht minder of of je dood bloed in een straat.

Wapens zijn ondanks de strenge wapenwetten te krijgen al water. Je betaald ervoor maar sommige mensen hebben dat ervoor over.

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 10:43

Uhh nee dankje. Dan ga ik echt de straat niet meer op. Maarja, Amerika laat natuurlijk wel mooi zien hoe het eraan toe gaat in een land waar je zomaar met wapens rond mag lopen. School shootings, veeeel meer geweld, angst, politiegeweld....
Trump is echt een walgelijke vent. Deze trieste gebeurtenis gebruiken om zijn mening er nog even door te drukken....

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 10:50

Deze tweet was gepost door Trump op de 7e van januari dit jaar, na de aanslagen op Charlie Hebdo. Niet na de aanslagen van vrijdagavond en -nacht

Afbeelding
Kijk maar naar de datum.

Even dat jullie het weten.

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 10:54

Wat mij meer zorgen baard is dat er steeds meer beelden verschijnen waar de IS laat zien wat ze doen met Sexslavinnen die niet mee werken. Sexslavinnen soms afkomstig uit NL die daar heen 'gelokt' zijn een tijd geleden. Gedwongen zijn. Enz.
Dat ze Brussel als nieuw groot doelwit hebben. En ze Rusland zullen aanvallen in eigen land.
'Oceanen van bloed zullen er vloeien'.

Jahoor braaf afwachten tot we ze aan de deur hebben staan. En dan huilen als je moet 'bukken'! En je kinderen moeten toe kijken moe mama even aan het sporten is..
Want ja stel je voor dat je ze moet schieten.. dan dood je toch iemand dat is niet goed he.

Mooie verkeerde aan mij. K maak gatenkaas van je.

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 10:57

Musiess schreef:
Wat mij meer zorgen baard is dat er steeds meer beelden verschijnen waar de IS laat zien wat ze doen met Sexslavinnen die niet mee werken. Sexslavinnen soms afkomstig uit NL die daar heen 'gelokt' zijn een tijd geleden. Gedwongen zijn. Enz.
Dat ze Brussel als nieuw groot doelwit hebben. En ze Rusland zullen aanvallen in eigen land.

Jahoor braaf afwachten tot we ze aan de deur hebben staan. En dan huilen als je moet 'bukken'! En je kinderen moeten toe kijken moe mama even aan het sporten is..
Want ja stel je voor dat je ze moet schieten.. dan dood je toch iemand dat is niet goed he.

Misschien moet je stoppen met je kansloze mening rond te bazuinen. Als wij onze gun control wetten af zouden schaffen zouden er toestanden zoals in Amerika ontstaan. Meer criminaliteit, meer doden en ongelukken, meer angst. Waar er eerst een paar klappen vallen zullen er dan doden vallen. Dood is onomkeerbaar en je denkt hier imo veel te makkelijk over.

Jij hebt echt te veel spelletjes gespeeld en films gekeken volgens mij.

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 11:01

Felicxa schreef:
Musiess schreef:

Misschien moet je stoppen met je kansloze mening rond te bazuinen. Als wij onze gun control wetten af zouden schaffen zouden er toestanden zoals in Amerika ontstaan. Meer criminaliteit, meer doden en ongelukken, meer angst. Waar er eerst een paar klappen vallen zullen er dan doden vallen. Dood is onomkeerbaar en je denkt hier imo veel te makkelijk over.

Mening rondbazuinen is toegestaan.. jammer joh!
Misschien enkele aanvar8ngen gehad met minder leuke afloop. Die misschien beter hadden afgelopen als ik mezelf wel kon verdedigen.

Achteraf ben je te laat.

*verzond perongeluk te snel*

Daarnaast denk ik eraan hoe ik me zou voelen als een geliefde van mij in hun handen valt. Levend verbrand word ect.
Weoeten niet meer denken aan hun (IS) Zij willen graag dood.
Laatst bijgewerkt door Musiess op 15-11-15 11:03, in het totaal 1 keer bewerkt

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 11:03

Ja, laten we lekker allemaal met een wapen rondlopen, wordt de wereld vast gezelliger van. :7

beatje

Musiess schreef:

Ik moet zeggen dat ik erg antimoslim ben en de problemen als een burgeroorlog ook wel zie aankomen.Maar zelfs ik schrik wel van jou mening hoor.Die is wel heel erg rechts.

Felicxa

Musiess schreef:
Felicxa schreef:

Mening rondbazuinen is toegestaan.. jammer joh!
Misschien enkele aanvar8ngen gehad met minder leuke afloop. Die misschien beter hadden afgelopen als ik mezelf wel kon verdedigen.

Achteraf ben je te laat.

Je antwoord wel, maar je verdedigt je mening niet.
Op feiten antwoord je niet, dus deze discussie is bij voorbaat al gedoemd. Maar veel succes, en zoals ik al eerder gezegd hebt: hopelijk voorkomen onze wetten omtrend (vuur)wapens dat jij een wapen in je handen krijgt.
Laatst bijgewerkt door Felicxa op 15-11-15 11:04, in het totaal 2 keer bewerkt

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 11:04

Musiess schreef:
Dikke EENS.
Nu dragen we ze niet en vallen er ook doden.
de dood is on omkeerbaar. Maar liever hij dan ik.

Ik denk dat er steeds meer burgers al 'bewapend' de straat op gaan zonder dat t is toegestaan..
Groot gelijk. Hij of jij ..

Door het 'massaal' bewapenen van burgers gaan er alleen maar meer doden vallen. Kijk naar de VS, in 2013 vielen daar 21 doden door terrorisme maar er vielen 33.636 doden door schietincidenten. En dat zijn echt niet alleen criminelen. De VS laat prima zien waarom er heel voorzichtig om moet worden gegaan met wapens, daar sterven jaarlijks veel meer onschuldige mensen door gewone gekken met geweren dan door terroristen.
Bron: http://edition.cnn.com/2015/10/02/us/or ... -violence/

Ik vind het echt super naïef om te denken dat het veiliger zou worden als iedereen maar bewapend was. De vraag is ook of je iets uithaalt tegen een terrorist. Kan er nu op internet nog zo'n stoere grote mond worden gegeven maar op het moment dat je tegenover zo'n gek staat is het maar de vraag dat je nog tijd hebt om je wapen te trekken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 11:06

Nou Musiess, bedenk dat die vervelende ervaringen net zo vervelend (wellicht vervelender) zijn als de tegenpartij ook gewoon wapens in bezit mag hebben. Nee, het vergroot de criminaliteit en zorgt ervoor dat er weer meer "opgelost" wordt met geweld. Nee danku.

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 11:08

Fel.

Voor wapens zijn er geen wetten nodig? Zie je dat niet.. er zijn wapens.. waar ze een wapenwet hebben.
Hoe kan iedereen zo simpel eraan komen en het zijn nog geen kleintjes ook zo te zien.

Het is hier tegenwoordig ook net alsof je een kind in de snoepwinkel los laat aan wapen keuzes.

Ik ben gewoon van mening : de is heeft geen medelijden met de gene die ze te grazen nemen. Waarom wij dan wel met hun.
Waarom zouden we ons zelf niet mogen verdedigen tegen dit soort mensen. Afwachten en je lek laten schieten schieten we ook niks mee op.
hoe bescherm je je kind je geliefde.. met woorden? Daar red je geen levens mee. Dat vangt geen kogels.

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 11:09

Bizzybijtje schreef:
Nou Musiess, bedenk dat die vervelende ervaringen net zo vervelend (wellicht vervelender) zijn als de tegenpartij ook gewoon wapens in bezit mag hebben. Nee, het vergroot de criminaliteit en zorgt ervoor dat er weer meer "opgelost" wordt met geweld. Nee danku.

Dat was er aanwezig. Dat zeg ik. Hier op straat loop je zo eentje rustig tegen t lijf.
En dan sta je met je lege handjes. Oeps en dan?

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 11:11

Musiess schreef:
Ik ben gewoon van mening : de is heeft geen medelijden met de gene die ze te grazen nemen. Waarom wij dan wel met hun.
Waarom zouden we ons zelf niet mogen verdedigen tegen dit soort mensen. Afwachten en je lek laten schieten schieten we ook niks mee op.
hoe bescherm je je kind je geliefde.. met woorden? Daar red je geen levens mee. Dat vangt geen kogels.

Het punt is, je kan niet zeggen "wapens zijn voor alle burgers toegestaan, maar alléén om tegen IS te gebruiken!". Als je wapens gaat toestaan, worden ze straks overál voor gebruikt. En in plaats van dat je je dan 'alleen' zorgen hoeft te maken om de extremisten, moet je je ineens zorgen maken om élke bullebak die bij je om de hoek leeft. Is dat een toekomst die je fijner vind?

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 11:12

Musiess schreef:
Fel.

Voor wapens zijn er geen wetten nodig? Zie je dat niet.. er zijn wapens.. waar ze een wapenwet hebben.
Hoe kan iedereen zo simpel eraan komen en het zijn nog geen kleintjes ook zo te zien.

Het is hier tegenwoordig ook net alsof je een kind in de snoepwinkel los laat aan wapen keuzes.

Je wilt dus Nl veiliger maken door het onveiliger te maken?

Het werkt in Amerika niet, dus hier zal het ook niet werken.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 11:15

De VS is met al z'n mass shootings (die niet voorkomen worden) bij uitstek het voorbeeld waarom je niet meer wapens wilt. Wapens geven meer doden en meer onveiligheid, niet minder. Er gebeuren meer ongelukken met wapens, kleine ruzies en problemen escaleren sneller, politie schiet sneller onschuldige mensen neer omdat ze denken dat de ander misschien een wapen heeft, er zijn meer mass shootings.

Dus vooral niet doen.

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 11:16

Wapens zijn niet de oplossing.
Anderzijds kan ik persoonlijk ook niet zeggen dat ik nu echt bescherming ervaar van onze overheid.
Op veel gebieden een 'soft' beleid.
'Ja, laten we eens kijken naar een verscherping aan controle bij de grens'.
{:)-:( beetje laat...allemaal.

Liannetje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 11:17

Als dat gaat gebeuren, wil ik ook iets hebben. Maar dan om mezelf door mijn hoofd te schieten, weet ik tenminste dat het meteen over is.

Heel bot gezegd, niet iedereen kan met wapens omgaan, of het nu expres is (omdat je ruzie hebt of je zegt iets van iemands gedrag en ipv slaan schieten ze) of het nu per ongeluk (richt op persoon x, raakt persoon y) is. Ik denk niet dat het veilig is. Ik vertrouw niet elke burger met een wapen.

Dat beveiligers met een opleiding en alles wapens mogen gaan dragen, prima... Maar alle burgers... Dan wil ik niet meer over straat :)

Merula123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 11:17

papagroom schreef:
De aanslagen in Parijs waren anders afgelopen als inwoners van de stad wapens hadden mogen dragen, denkt Donald Trump, Amerikaanse kandidaat voor het presidentschap namens de Republikeinen. Hij hekelde na het bloedbad de strenge wapenwetgeving in Frankrijk.

Dit vind ik erg lijken op de uitspraken van Ben Carson...