Fink schreef:Dit heeft te maken met het bovenstaande argument. Robots hebben niet het vermogen om zich zo toe te wijden aan iets, zoals mensen dat kunnen. De robot heeft geen menselijke eigenschappen en gevoelens.
Een robot heeft inderdaad geen menselijk gevoel, maar het kan wel lijken alsof ze dat hebben. Ik zie het zeker wel voor me dat robots die op mensen lijken praatjes maken met ouderen. Nu lijken veel robots nog op robots en zijn houterig, maar dat is natuurlijk over .. jaar niet meer het geval. Ik zou er zelfs nu al best wel aan kunnen wennen om gesprekken te voeren met een robot 'huisdier'. Maakt me wakker, vertelt het laatste nieuws, zegt als ik weg moet. En als ik er over nadenk dan lijken me gesprekken wel gek ja, maar wel iets waar je aan kunt wennen denk ik. Doet me denken aan deze film http://www.imdb.com/title/tt0182789/. Goede film!
De werkloosheid kwestie is inderdaad een nadeel, maar moet zeggen dat dat voor mij niet zwaar genoeg weegt. Moet daar nog eens even over nadenken. Ik zie het wel zitten 
Edit: toevoeging