Vandalen worden steeds jonger en extremer? 10/12 jaar

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Vandalen worden steeds jonger en extremer? 10/12 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-15 22:33

Naar aanleiding van dit bericht

http://drimble.nl/regio/limburg/sittard ... teren.html

Lijkt het erop dat vandalen steeds jonger en extremer worden. Het is niet het eerste bericht van jonge eikeltjes. Berovingen, mishandeling enz.

En nu dit. Wat maakt dat kinderen tussen 10 en 12 dit gaan doen. Vroeger speelden we buiten of deden we tikkertje niet leuk andermans spullen kapot maken en mensen verdriet doen.

Echt hee, triest hopelijk vinden ze deze jonge crimineeltjes en krijgen ze een zware passende straf. -:(-

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 09:30

Vroeger waren er net zo goed rotjochies van die leeftijd. En soms met nog veel extremer gedrag, kijk bijvoorbeeld naar de moord op James Bulger in 1993 of de misdaden van Mary Bell in 1968. Alleen als je zelf kind bent heb je dat niet zo in de gaten. Jij speelde tikkertje, maar gegarandeerd dat er toen ook kinderen waren die wangedrag vertoonden. En internet speelt er ook een rol in. Nu kan ik lezen dat er in Susteren iets is gebeurd. Vroeger had ik daar nooit iets van meegekregen, want ik woon in een heel andere regio. Daardoor lijkt het soms of dit soort dingen steeds vaker voorkomen, maar het is waarschijnlijker dat je er gewoon vaker iets over hoort.

Het is natuurlijk heel naar wat deze kinderen hebben gedaan, maar het is goed te onthouden dat het wel écht uitzonderingen zijn en dat die uitzonderingen er ook altijd al geweest zijn.