Politie aangereden door dronkaard, omstanders staan te klapp

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

fleurtjeuh

Politie aangereden door dronkaard, omstanders staan te klapp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-15 13:01

Vanochtend las ik iets, waarbij mn mond echt openbrak.
Stomverbaasd heb ik het hele stuk gelezen.
Dit is geschreven door de aangereden politie agent

Het is zondagnacht 13 september. Ik draai met collega's een nachtdienst in de horeca van Assen. De Brinkstraat vraagt onze aandacht. In zo’n horecadienst kun je met verschillende zaken te maken krijgen. Zo stuiten we soms op vechtpartijen of op overlast door (jonge) lui die onder invloed van drank en/of drugs zijn. Gelukkig zijn er ook voorvallen waar de nodige humor centraal staat.

Het is 3.45 uur, de meeste horecatenten gaan sluiten. Er is veel volk op de been. Terwijl ik op de Brinkstraat sta, verwacht ik dat de meesten vanwege de regen snel naar huis zullen gaan. Dan valt mij een scooter op. Ik zie dat de bestuurder hard tussen het uitgaanspubliek scheurt en bijna mensen aanrijdt. De man daagt mij en mijn collega's uit door naar ons te kijken en overmatig gas te geven. Collega's van de noodhulp proberen de scooteraar klem te rijden. Dit lukt helaas niet. Weer raast de scooter met hoge snelheid door het publiek. Er moet ingegrepen worden, want we willen voorkomen dat iemand wordt aangereden of gewond raakt. Ik ga met een collega achter een bestelbus staan. We kunnen de scooterrijder verrassen als hij ons wil passeren. Collega’s proberen de verdachte bij de muziekwinkel klem te rijden. Dat mislukt. Ineens hoor ik over de portofoon: 'Hij komt jullie kant op!' Ik zie de scooterrijder aankomen rijden. Ik wil in elk geval het kenteken noteren. Hij kijkt mij recht aan en komt hard op mij afrijden. Dan slaat mijn vastberadenheid om in twijfel. Het gaat snel, te snel om goed te kunnen reageren. Ik voel hoe de scooterrijder op mij inrijdt. Met een harde klap val ik op straat. De scooter zie ik zonder bestuurder over straat glijden, 'Mooi, nu hebben we hem', denk ik nog. Ik wil opstaan en de scooteraar aanhouden. Ik voel een venijnige steek in mijn been. Als ik kijk, schrik ik. Mijn linkeronderbeen is halverwege driekwart gedraaid. De hak van mijn schoen wijst naar voren en de neus naar achteren. Collega's komen snel naar me toe. Ik word in mijn rug gesteund door een hondengeleider, terwijl een andere collega mijn hand vasthoudt. 'Met spoed een ambulance', hoor ik nog. Ik ben bang voor wat ik zie en denk: 'Dit is einde politiecarrière.'

'Stel je niet zo aan', hoor ik iemand zeggen. 'Beroepsrisico', roept een ander. Ik denk van alles, wil reageren, maar de pijn neemt me in beslag. Voor mijn gevoel duurt het een eeuwigheid eer de ambulance er is. Dat is natuurlijk niet zo. Mijn been moet direct teruggedraaid worden. Pijnmedicatie volgt en ik raak in een roes. In het ziekenhuis zie ik mijn gewaarschuwde vriendin. Ze heeft tranen in de ogen. Ook ik houd het niet droog. Dezelfde dag volgt de operatie. Zowel mijn
scheen- als kuitbeen is gebroken. Hoe de spieren en zenuwen het eraf gaan brengen, zal de tijd leren. Ik moet rekening houden met minimaal zes maanden hersteltijd. Dan komt het echte besef. Ik ben moedwillig aangereden. Collega's vertellen dat de verdachte na het ongeval is gevlucht. De scooterrijder is na een achtervolging bij zijn woning gepakt. Hij verkeerde zwaar onder invloed van
alcohol. Van collega's hoor ik hoe zij het incident hebben beleefd. Ze zijn aangedaan. Allereerst vanwege mijn geschreeuw van de pijn. Daarnaast is het wanstaltige gedrag van het publiek hun door merg en been gegaan. Terwijl ik op de grond lag te creperen, hebben jeugdigen staan klappen en juichen. Ook zijn diverse nare zaken geroepen. Uitspraken die zo grof zijn dat ik het niet eens wil herhalen. Tijdens deze nacht heb ik veel jongelui gezien die onder invloed verkeerden. Geen probleem als het gezellig blijft. Jongelui hebben zich echter ernstig misdragen door grof en walgelijk gedrag te vertonen. Vermoedelijk ander gedrag dan dat ze thuis laten zien.

Ik snap er niets van. We wilden juist voorkomen dat de scooteraar onschuldige mensen zou aanrijden. De politie corrigeert en handhaaft; opvoeden is niet onze taak. Daarom vraag ik aan de ouders of zij het gesprek met hun kroost willen aangaan over wat verantwoord uitgaan is. Ik vraag aan de jongelui of zij eens goed willen nadenken over hun alcohol- en drugsmisbruik tijdens het
uitgaan. Mogelijk hebben zij ideeën om het uitgaan prettiger en veiliger te maken. Het zou goed zijn als de ouders tijdens sluitingstijd in de binnenstad van Assen komen kijken.

Het thuisfront van agenten krijgen het soms zwaar te verduren. Mijn oudste dochter zei na het incident tegen mij:'Papa, ik ben blij dat je niet kan werken.' Ik vroeg haar wat ze hiermee bedoelde. 'Nou papa, nu kan ik elke dag bij je zijn en kunnen de boeven jou geen pijn doen.' Ik weet wat de risico's in het
politievak zijn. Wat mij is overkomen, slaat echter alles. Ik hoop over een half jaar mijn werk te kunnen hervatten. Dan ga ik weer met hart en ziel mijn steentje bijdragen aan een veilige maatschappij. Ik kan niet wachten om dat samen met mijn geweldige collega's te doen.

http://www.nieuwsinassen.nl/politieagen ... inkstraat/

Laatste is een linkje naar een nieuwsartikel.

Bambolina

Re: Politie aangereden door dronkaard, omstanders staan te klapp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 13:18

Jongeren onder mekaar, onder invloed, die stoer willen doen ten opzichte van mekaar, de ernst van de situatie niet inzien en denken dat de wereld van hun is.. die doen en roepen nu eenmaal de achterlijkste dingen. Als de politie strenger gaat optreden tegen dat soort gedrag verslechtert dat de verhoudingen alleen maar lijkt mij. Vind het heel goed dat deze politieman een oproep doet aan de ouders van dit soort randdebielen. Respect voor autoriteit moet je vind ik van huis uit meekrijgen, daar gaat het al fout. Probleem is dat er sommige ouders net zo hard mee zouden joelen. Hoop in ieder geval dat die scooter rijder de zwaarst mogelijke straf krijgt!

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 13:18

Dit las ik gister ook, echt van de zotte vind ik het maar helaas wel te verwachten.
Het gedrag van de jongeren tijdens het uitgaan tegenover politie, portiers en soms barpersoneel is soms werkelijk waar zó asociaal. Ik heb altijd groot respect voor de portiers en politie, zeker sinds ik zelf in een discotheek werk. Af en toe krijg je ook dingen naar je hoofd geslingerd waarvan ik denk.. :roll:
Verder kan ik er niet veel over zeggen, deels zal het door de drank komen dat de jongeren minder nadenken over wat ze zeggen en elkaar opjutten, maar ik hoop dat ze op een dag beseffen dat dit gewoon not done is.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 13:28

Bambolina schreef:
Jongeren onder mekaar, onder invloed, die stoer willen doen ten opzichte van mekaar, de ernst van de situatie niet inzien en denken dat de wereld van hun is.. die doen en roepen nu eenmaal de achterlijkste dingen. Als de politie strenger gaat optreden tegen dat soort gedrag verslechtert dat de verhoudingen alleen maar lijkt mij. Vind het heel goed dat deze politieman een oproep doet aan de ouders van dit soort randdebielen. Respect voor autoriteit moet je vind ik van huis uit meekrijgen, daar gaat het al fout. Probleem is dat er sommige ouders net zo hard mee zouden joelen. Hoop in ieder geval dat die scooter rijder de zwaarst mogelijke straf krijgt!

Je slaat de spijker op z'n kop, van huis uit meegekregen. Helaas zijn dit de toekomstige ouders van een volgende generatie en we glijden in onze maatschappij steeds verder af zo te zien. En strenger optreden, tegenwoordig kan de politie blijkbaar helemaal niets meer, er is altijd commentaar op, dan te slap, dan te grof enzenz. Jammer genoeg is de tijd van respect voor ordehandhavers en bvb ambulancepersoneel gedaald tot ver beneden nul. Politie heeft daar heel soms zelf aan meegewerkt maar toch, het merendeel probeert naar eer en geweten hun beroep uit te oefenen.

Horsy83

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 13:31

Ongelofelijk zelfs al ben je dronken dit is geen normaal gedrag. Iemand moedwillig beschadigen en het gespuis wat erbij staat is geen haar beter.

Dit begint toch al bij de opvoeding. Dat is een groeiend probleem.

Als dit mijn zoon was volgde er flinke sancties _-:(

Sterkte en een spoedig herstel! Gaat het volledig herstellen?

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 13:47

Heel erg dit! Ik heb jaren op een taxicentrale in een grote stad gewerkt en zag ze gewoon a-socialer worden, echt totaal geen respect meer.
Aan de andere kant, als je ziet hoeveel kaarten er naar die agent in Rotterdam zijn gestuurd, is er best wel respect voor de politie maar dat zullen meer de ouderen zijn.
TS heel veel beterschap en een spoedig herstel!

mala26

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 13:52

Ik las het gisteren ook ja, echt gewoon bizar. Hopelijk hersteld de agent goed en kan hij straks gewoon weer zijn werk uitvoeren.
En hoop dat die mafkees op die scooter een goeie straf krijgt (vraag me af of dit onder poging tot doodslag zal vallen?) en niet alleen een taakstraf krijgt.

Jimbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 13:55

Zal wel ontoerekeningsvatbaar pleiten.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-15 14:00

chanicha schreef:
Heel erg dit! Ik heb jaren op een taxicentrale in een grote stad gewerkt en zag ze gewoon a-socialer worden, echt totaal geen respect meer.
Aan de andere kant, als je ziet hoeveel kaarten er naar die agent in Rotterdam zijn gestuurd, is er best wel respect voor de politie maar dat zullen meer de ouderen zijn.
TS heel veel beterschap en een spoedig herstel!

Dat is heel lief, maar ik ben het niet, en ken de agent in kwestie ook niet.

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 14:08

Bizar dat mensen zo reageren. Jongeren onder elkaar en alcohol vind ik zo belachelijk excuus.

Bonnyyyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 16:26

Wow bizar.toch wel een beetje mijn angst om gebeld te worden dat er iets met mijn vriend is haha(ook polktie)

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 16:34

Verschrikkelijk zeg! Triest hoor dat blijkbaar het respect voor politie en andere hulpdiensten als ambulancepersoneel en brandweerpersoneel soms ver te zoeken is.

Hier mogen wat mij betreft flinke straffen op staan, op mishandeling of poging tot doodslag op politie/ambu/brandweer. Maar ook het volk dat eromheen staat en zich er op een negatieve manier mee bemoeid zoals het werk van deze mensen onmogelijk maken of in dit geval staan te applaudisseren mag flink bestraft worden.

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 23:33

Had het gezien op tv net, jeugd van tegenwoordig ook, zal wel een slechte opvoeding hebben gehad.
Maar kan soms begrijpen dat mensen een hekel hebben aan de politie.
Mijn vader is een hele tijd geleden aangehouden voor rijden onder invloed. Nu moesten ze DNA hebben voor in de databank, hij had een oproep gekregen maar is daar niet heen gegaan.
De politie kwam bij de deur toen en meteen op de deur bonken en dreigen dat ze anders de deur zouden openklappen. Mijn moeder en ik waren thuis, was ook nog 's morgens vroeg. Echt niet normaal moet dat met zoveel geweld. Mijn vader was weg met vrienden, dus mijn moeder zei dat hij niet thuis was. Maar ze geloofden het niet eens! Toen hebben ze ons hele huis onderzocht :') Ik lag nog te slapen, kwamen mijn slaapkamer binnen, in de kasten kijken en onder mijn bed. Alles lag boven overhoop. Mijn moeder is best wel een rustige en stille vrouw en zei niet zoveel en die ene agent ging ook nog heel bot en kortaf tegen haar doen... moesten in haar mobiel kijken zelfs. Sommige agenten denken dat ze alles zijn zeker. Ik denk dan laat ze maar ernstigere zaken oplossen zoals die paardenmishandelaars. Toen ik een keer werd bedreigd door een stel jongens werd er niets gedaan...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 00:03

Ik las het gisteren al.
Zelf zou ik later wel bij de politie willen, en ik zag met het stappen een paar weekjes geleden een erg mooie politieauto staan :P Ik zou met twee vriendinnen naar huis en voor ik weg wou fietsen dacht ik: 'mm, maar eens proberen om onopvallend een foto te maken. Ik mijn mobiel op camera, hoesje weer dicht en op de gok een fotootje maken. De dronken scharrel van mijn vriendin die avond zag dat ik een foto maakte.
Niet te geloven wat voor verwensingen naar de politie door hem werden gezegd. Het is het niet waard om neer te schrijven. Stukje onrespectvol tuig dat die jongeren die zich zo gedragen zijn!

Weet niet of het opvoeding is. Ik gok meer groepsdruk. Want de politie is 'slecht' volgens de vrienden omdat het enige wat ze doen boetes uitschrijven en feestjes verpesten zijn.
(En deze dronken jongens met gevaar voor eigen leven redden als ze in levensgevaar zijn. Maar die kant van de politie kennen ze niet :) )

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 00:19

Had het ook gelezen. Is in Assen centrum op een zaterdagnacht. Alleen de tieners, 'stoere' jongelui en de idioten gaan daar uit. Het grootste deel van de uitgaansgroep is gewoon agressief dom gespuis. Er is ook altijd standaard ruzie op zaterdagnacht ergens. Meestal de blanke Assenaren tegen een groep 'buitenlandse' Assenaren. Ik ben in mijn tienerjaren in Assen opgegroeid en ging als 16-jarige ook weleens uit in Assen. Heb de gekste dingen gezien... Al snel ging ik er eigenlijk nooit heen, op de ene uitzondering na (verjaardag van een vriendin etc). Wilde ik niet. Voelde me onveilig en vond iedereen maar vervelend. Groepen jongens met vuilniszakken jassen, bontkragen en petjes op die naar je riepen etc.

Het is ontzettend erg voor de agent dit mee te maken en ook op zo'n moment zulke hatelijke dingen naar je geroepen krijgen. Ik hoop dat die jongeren het nieuwsitem lezen en zich ontzettend schamen voor hun gedrag.

Maar dat gedrag.. Tja, het is Asserjeugd denk ik dan altijd maar... Hopelijk is die wat erger uitgevallen dan de jeugd in heel Nederland, want anders houd ik mijn hart vast.

Ik hoop altijd dat de goede jongeren, die er ongetwijfeld zijn, op zo'n avond lekker thuis zitten en zich helemaal niet tussen de idioten mengen... En wel iets goeds aan het worden zijn voor de toekomst.

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 00:28

Gucci_ schreef:
Had het gezien op tv net, jeugd van tegenwoordig ook, zal wel een slechte opvoeding hebben gehad.
Mijn vader is een hele tijd geleden aangehouden voor rijden onder invloed. Nu moesten ze DNA hebben voor in de databank, hij had een oproep gekregen maar is daar niet heen gegaan.
De politie kwam bij de deur toen en meteen op de deur bonken en dreigen dat ze anders de deur zouden openklappen. Mijn moeder en ik waren thuis, was ook nog 's morgens vroeg. Echt niet normaal moet dat met zoveel geweld. Mijn vader was weg met vrienden, dus mijn moeder zei dat hij niet thuis was. Maar ze geloofden het niet eens! Toen hebben ze ons hele huis onderzocht :') Ik lag nog te slapen, kwamen mijn slaapkamer binnen, in de kasten kijken en onder mijn bed. Alles lag boven overhoop. Mijn moeder is best wel een rustige en stille vrouw en zei niet zoveel en die ene agent ging ook nog heel bot en kortaf tegen haar doen... moesten in haar mobiel kijken zelfs. Sommige agenten denken dat ze alles zijn zeker. Ik denk dan laat ze maar ernstigere zaken oplossen zoals die paardenmishandelaars. Toen ik een keer werd bedreigd door een stel jongens werd er niets gedaan...

Maar je zegt het zelf al???

Hij is er niet heen gegaan toen hij opgeroepen werd.
Hij kon vrijwillig komen maar dat deed hij niet. Dit is standaard procedure, welke gedaan word als verdachte niet vrijwillig komt. Dan word hij s morgens van zijn bed gelicht :j. Je vader heeft wel gewoon gereden onder invloed.
Laatst bijgewerkt door Amber_ op 11-10-15 00:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 00:31

Bizar dat dit gebeurt, en al helemaal dat er zo door die jongeren op gereageerd wordt.
Maar wat ik eigenlijk nog gestoorder vind, is dat er uberhaupt politiebewaking nodig is om te voorkomen dat een avondje stappen ontspoort. Net als dat er een half leger aan agenten nodig is om ervoor te zorgen een gemiddelde voetbalwedstrijd door iedereen overleefd wordt. Treurig.

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 00:59

Eigenlijk alleen 16 jarigen en de tokkies uit Assen gaan in Assen uit. Ik vin het echt vreselijk wat er gebeurd is en ik hoop dat dit ouders wakker schrikt.
Ik ga als 20 jarige nooit meer in Assen uit, het is precies zoals ElineS beschrijft..

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 01:10

Gucci_ schreef:

Je vind rijden onder invloed niet ernstig? Dat is hartstikke ernstig! Levensgevaarlijk. Dat de persoon die drinkt zichzelf de sloot inrijd, prima, eigen bult dikke schuld.. Maar wat als die een ander verwond of erger, zelfs doodrijd omdat hij/zij onder invloed was? Dat vind je niet ernstig?

Groot gelijk ook dat ze zo binnen kwamen stormen. Je vader heeft niet voldaan aan een oproep.. Die oproep is niet vrijwillig.. Je moet er aan voldoen, anders komen ze je halen als een crimineel.. En dat ben je op dat moment ook gewoon, een crimineel. Dus om hem te vinden, dan gaan ze inderdaad niet zijn vrouw op haar woord geloven (want vrouwen, kinderen, familie etc hebben de neiging te liegen voor hun geliefde) en het huis doorzoeken en ook haar mobiel, want misschien is er een berichtenwisseling geweest.

Daarnaast was de ene agent bot tegen haar. Dat kan inderdaad niet door de beugel. Maar jij ziet haar stil zijn als gewoon rustig en stil zijn, maar de agent zag het misschien als niet willen meewerken omdat ze haast niets zei en misschien kortaf antwoordde en alles.. Hij kent je moeder immers niet. Botheid van een agent keur ik niet goed, maar misschien was hier een inschattingsfout van het gedrag van je moeder.

Ik kijk soms wel eens naar shows waarin Amerikaanse politie een verdachte arresteert en hoe ze daar met hem omgaan. Zonder pardon taseren ze die, drukken ze hem/haar op de grond, draaien de armen zodat ze beter meelopen en van alles nog wat. Dat gaat er allemaal aardig ruw aan toe. Dat heeft zijn positieve kanten.. Maar ook heel veel negatieve kanten. Politiemannen in Amerika die denken alles mogen te maken, arrogant worden hierdoor, onnodig extra hardhandig zijn want dat is leuk, macht misbruiken... Dus ja de politie is hier misschien wel een stuk softer, maar hier zijn ook een stuk minder ernstige incidenten met politie. Wat goed is toch? De hardere aanpak werkt niet in Amerika, lijk het. Criminaliteit neemt alleen maar toe en de cellen raken overvol.

@suus_pepper: Ik ben 1x weer geweest toen ik 20 was... Ik heb er een uur gezeten en toen wilde ik weer naar huis aan. Verschrikkelijk. Ik voelde me zo oud tussen al dat grut.. En ook zo.. Normaal. Ik keek als 16 jarige altijd op tegen de wat 'oudere' jeugd in het Café, maar nu waren die allemaal jonger dan ik en ook gewoon kleine guppies. Nee, in Assen ga ik niet meer uit. Het is een agressieve speeltuin voor 16 tot max 20 jarige tieners, waarin zelfs de bouncers een rol spelen! Sommige mensen en groeperingen niet binnen laten omdat ze bevriend waren met die en die etc. Dat was toen in de tijd van Club Diana een groot iets. Nu geen idee of het nog zo is. Diana is er al lang niet meer.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 01:36

Allereerst wat triest voor die agent. Van hulpverleners blijf je af. Wat mij betreft kunnen de straffen dan ook heel erg hard omhoog.
Maar om nou een hele stampij te gaan maken omdat iemand geen DNA af wil staan vind ik toch wel een beetje te ver gaan. Agenten moeten ook nadenken dat iemand stil kan zijn en dan behoren ze zich niet zo te gedragen alsof ze god in Frankrijk zijn.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 10:31

Verplichte DNA-afname is er pas bij een strafmaat vanaf 4 jaar en sinds wanneer heeft rijden onder invloed een strafmaat van 4 jaar? Er heeft dus blijkbaar meer gespeeld dan alleen maar het rijden onder invloed. Grote kans dat dit meegespeeld heeft op de manier waarop de politie reageerde.

femmy91

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 10:42

Vreselijk!! Ik kom ook uit de omgeving van Assen en ben er ook wel op stap geweest en in de brink straat hangt altijd een vervelend sfeertje! Wel moet ik zeggen dat ik er ook wel leuke kroegjes zijn in Assen met oudere jeugd zoals zusjes de boer! Daar hangt altijd een hele andere sfeer!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 10:51

Alcohol kan van de meest netste vader een de grootste tokkie maken.
Mijn man heeft als nacht taxi chauffeur gewerkt en tot 1:00 was het leuk mensen naar feestjes, kroegjes en dergelijk heen te brengen.
Mensen waren hoogstens een beetje aangeschoten en dat maakt ze dan net ff wat losser.
Tot na 1:00 uur er gaat meer alcohol in en mensen worden vervelend, agressiever en vooral onvoorspelbaar.
Hij heeft het een half jaar volgehouden maar naar een aantal uit de hand gelopen situaties is hij er mee gestopt.
Het heeft zijn onbevangenheid naar mensen kapot gemaakt.

Overal waar teveel alcohol genuttigd wordt krijg je te maken met de meest negatieve kant van de mens. Heeft niets te maken met tokkies, aso's of onopgevoede jeugd in Assen.
Dit kom je in heel Nederland tegen in alle lagen van de bevolking.

alice0cullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 23:57

Ik moet wel zeggen dat jongeren steeds minder respect hebben voor de politie. Maar ik zie het ook terug in het onderwijs en bij sportclubs. Jongeren zijn veel brutaler je ziet het overal. Denken niet meer na en doen maar gewoon.
Wat betreft opvoeding, ouders zijn minder thuis, laten het gewoon gaan of kunnen soms hun eigen kinderen niet eens meer aan.

Agenten moeten zich aan een bepaalde procedure houden. Wat hierboven genoemd wordt dat iemand van bed geligt wordt door een team van de politie vind ik een goede zaak, had hij zich gewoon moeten melden. Regels zijn regels.

Agenten mogen hier wel wat harder worden en de straffen hoger. Denk altijd nog aan die Pool die met zijn dronken kop een klein kind en grootouders heeft doodgereden en bij de eerste rechtzaak kwam hij eraf met een taakstraf. In hoger beroep kreeg hij toch een celstraf maar sorry die vind ik veel te laag. 25 tot levenslang komt meer in de richting.
Dat gejoel van de jongeren langs de lijn vind ik walgelijk ben je nou helemaal besodemieterd.

Hoop dat de agent in kwestie snel beter wordt.

Chibi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 00:12

Dit is inderdaad net zo absurd als agressie naar hulpverleners enzo. Soms kan ik het niet geloven dat het allemaal mensen zijn. Mensen die zich zo gedragen lopen echt wat achter in de evolutie. Van mij hadden deze jongeren echt wel opgepakt mogen worden en een nacht in de cel mogen zitten, misschien dat ze er dan eens over na denken wat ze hebben gedaan en daadwerkelijk wat leren.
Ik heb een hekel aan dit gedrag en ook hooligans en vandalisten. Aggressie zonder reden, walgelijk deze mensen.