Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:Het verhaal wat nu veel geroepen wordt dat de bejaarden hier weg aan het rotten zijn klopt gedeeltelijk maar dat neemt niet weg het grootste gedeelte van deze mensen vlucht voor iets wat veel verschrikkelijker is. In de tweede wereld oorlog waren wij ook blij als we konden vluchten als dit nodig was.
EliseXJoelle schreef:de 'vluchtelingen' die nu met massa's binnen komen zijn geen vluchtelingen... dit zijn gelukszoekers. meerendeel dan.
dit is niet goed dat is niet goed. mensen zamelen spullen voor ze in en dat dumpen ze weer omdat het niet goed genoeg is. het voedsel is niet bereid in een 5 sterren restaurant dus vinden ze het onacceptabel.
mijn nek haren gaan hier van overend staan. Als het niet goed is ga dan lekker weg, val ons dan niet lastig...
uiteraard ben ik er voor om de échte vluchtelingen, die wel alle hulp etc waarderen op te vangen.
Ninx schreef:EliseXJoelle schreef:de 'vluchtelingen' die nu met massa's binnen komen zijn geen vluchtelingen... dit zijn gelukszoekers. meerendeel dan.
dit is niet goed dat is niet goed. mensen zamelen spullen voor ze in en dat dumpen ze weer omdat het niet goed genoeg is. het voedsel is niet bereid in een 5 sterren restaurant dus vinden ze het onacceptabel.
mijn nek haren gaan hier van overend staan. Als het niet goed is ga dan lekker weg, val ons dan niet lastig...
uiteraard ben ik er voor om de échte vluchtelingen, die wel alle hulp etc waarderen op te vangen.
OMG.....
Informeer jezelf correct of zeg gewoon niets.
Wat een idiote aannames....
Ninx schreef:EliseXJoelle schreef:de 'vluchtelingen' die nu met massa's binnen komen zijn geen vluchtelingen... dit zijn gelukszoekers. meerendeel dan.
OMG.....
Informeer jezelf correct of zeg gewoon niets.
Wat een idiote aannames....
EliseXJoelle schreef:ik zie genoeg dingen voorbij komen. en natuurlijk komen er ook échte vluchtelingen binnen en zijn ze niet allemaal hetzelfde, maar wat ik overal van mee krijg is dat een grootdeel flink ontevreden is hier.
Jillsil schreef:Maar nu gebeurd het hier ook, je moet voor of tegen zijn. Waarom geen middenweg?
Tuurlijk die filmpjes zullen gemanipuleerd worden maar dat is andersom net zo goed. Waarom mag er niet kritischer gekeken worden naar wat we ons land binnen laten. Met alle aanslagen op het moment zouden we toch extra alert moeten zijn.
We hoeven die mensen niet te weigeren maar een iets kritischere blik kan geen kwaad toch?
Jillsil schreef:Ik vind namelijk dat vluchtelingen hier mogen komen mits zij zichzelf aanpassen . Geef deze mensen een ruimte (woning, kerk, sporthal etc) maar leg direct uit wat de regels binnen dit land zijn. De consequentie van het overtreden van deze regels moet ook zeer uitvoerig uitgelegd worden. Namelijk dat bij overtreding hiervan je direct teruggaat naar waar je van gevlucht bent en nooit meer welkom bent in Nederland. Dit zeg ik doordat ik diverse filmpjes (ja,zal vast wel iets gemanipuleerd zijn maar dat doet de tegenpartij ook) heb gezien van mensen die eten weigeren, bedelen om geld en als ze dit niet krijgen de andere mensen schoppen, slaan of spugen, vrouwen die aangerand worden etc.
jesito schreef:Wat ik vind van de vluchtelingen, lekker in eigen land blijven want de meeste zijn geen echte vluchtelingen.
Waarom laten veel mannen hun gezinnen en familie dan achter?
Ze komen hier zieken en hun zakken vullen.
Heel erg voor de echte vluchtelingen, maar nog erger hoe vele vrouwen vluchten en in kampen terecht komen en dan door hun eigen volk verkracht wordt, super normen en waarden, het lijken wel beesten.
Nee, mijn voorkeur heeft het niet, zolang die landen zelf hun ding niet geregeld krijgen komt het niet goed.
Het draait immers allemaal om geld, macht en geloof.
Blon_D schreef:jesito schreef:Wat ik vind van de vluchtelingen, lekker in eigen land blijven want de meeste zijn geen echte vluchtelingen.
Waarom laten veel mannen hun gezinnen en familie dan achter?
Ze komen hier zieken en hun zakken vullen.
Heel erg voor de echte vluchtelingen, maar nog erger hoe vele vrouwen vluchten en in kampen terecht komen en dan door hun eigen volk verkracht wordt, super normen en waarden, het lijken wel beesten.
Nee, mijn voorkeur heeft het niet, zolang die landen zelf hun ding niet geregeld krijgen komt het niet goed.
Het draait immers allemaal om geld, macht en geloof.
Het merendeel is mannen omdat het in hun cultuur gebruikelijk is dat de mannen moeilijke zaken regelen. Je bent duidelijk zeer matig ingelicht want de sterkste uit de familie maakt de gevaarlijke overtocht en dit kost mensen ongeveer 2500 euro, dit bedrag neemt toe wanneer mensen hoger in de boot worden gezet omdat zij daar veiliger zijn. Vervolgens komt de sterkste aan in het land van registratie en daar zal hij/zij een asielvergunning krijgen waarop hij gezinshereniging kan aanvragen voor vrouw en kinderen. De familie (vrouw en kinderen) kunnen vervolgens per vliegtuig nareizen! Het is niet zo dat alle vluchtelingenkampen vol zit met vrouwen en kinderen. Mensen zijn in nood, de verkrachtingen van vrouwen zijn een feit maar dit is niet iets nieuws, dit gebeurt namelijk bij elke oorlog, ook in de 2de wereldoorlog is hier sprake van geweest. Neemt niet weg dat het goed te praten is natuurlijk.
jesito schreef:Matig ingelicht???
Tuurlijk worden dingen uit z'n verband getrokken maar inmiddels doen ook vrijwilligers vaak een boekje open hoe het er allemaal aan toe gaat.
Ik blijf bij mijn mening, nogmaals ik vind het vreselijk voor de mensen die echt bang zijn en als ratten in de val zitten daar.
Maar hoe willen we al die mensen nog in een klein landje als nederland kwijt er zijn nog zat andere landen waar ze kunnen aankloppen.
Maar nee ze kiezen voor nederland, duitsland, oostenrijk enz. landen waar het goed geregeld is.
Ninx schreef:EliseXJoelle schreef:ik zie genoeg dingen voorbij komen. en natuurlijk komen er ook échte vluchtelingen binnen en zijn ze niet allemaal hetzelfde, maar wat ik overal van mee krijg is dat een grootdeel flink ontevreden is hier.
Dat is allemaal stemmingmakerij.
Men laat stukjes van filmpjes zien, of fotografeert op een bepaalde manier, zodat het heel veel mensen lijken, het lijkt of het chaos is, en het inderdaad lijkt alsof mensen ontevreden zijn.... terwijl er op zo'n moment volstrekt andere dingen gaande zijn.
Mensen zien 1 klein stukje van de puzzel, en trekken conclusies.... dit is de manier waarop griezels als Wilders hun kiezers beinvloeden, die volgen allemaal als makke schapen en denken zelf niet na.
Er zal gerust een rotte vis tussen overigens, net als onder de huidige NL bevolking... een vluchteling is ook maar een mens he?!
sloffiee schreef:Heb gisteren een filmpje gezien zegt zoon vluchteling ik wil geld en beter eten enzo denk ik verdorie ontevreden stuk vuil ga dan maar terug ze mogen gewoon blij zijn met eten wat ze krijgen ik wil ook wel geld en dit en dat haha als het ze niet aanstaan hadden ze inderdaad beter kunnen blijven