Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jillsil

Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-15 08:17

Vanmorgen open ik mijn telefoon en lees vervolgens de kranten en social media. Wat mij steeds meer gaat opvallen is dat het lijkt of je tegenwoordig voor of tegen vluchtelingen moet zijn. Ben je ervoor om ze naar Nederland te halen dan ben je de "groene boon" maar zodra je maar enige vorm van kritiek hebt ben je een racist.

Waarom mag/kun je geen middenweg zijn?

Ik vind namelijk dat vluchtelingen hier mogen komen mits zij zichzelf aanpassen . Geef deze mensen een ruimte (woning, kerk, sporthal etc) maar leg direct uit wat de regels binnen dit land zijn. De consequentie van het overtreden van deze regels moet ook zeer uitvoerig uitgelegd worden. Namelijk dat bij overtreding hiervan je direct teruggaat naar waar je van gevlucht bent en nooit meer welkom bent in Nederland. Dit zeg ik doordat ik diverse filmpjes (ja,zal vast wel iets gemanipuleerd zijn maar dat doet de tegenpartij ook) heb gezien van mensen die eten weigeren, bedelen om geld en als ze dit niet krijgen de andere mensen schoppen, slaan of spugen, vrouwen die aangerand worden etc.

Het verhaal wat nu veel geroepen wordt dat de bejaarden hier weg aan het rotten zijn klopt gedeeltelijk maar dat neemt niet weg het grootste gedeelte van deze mensen vlucht voor iets wat veel verschrikkelijker is. In de tweede wereld oorlog waren wij ook blij als we konden vluchten als dit nodig was.

Wat ik sowieso het allerbelangrijkste vindt is dat we in het land zelf ingrijpen als EU. Maak het land waar ze vandaan komen weer veilig. Dan kunnen deze mensen ook weer naar huis want dat moet het hoofddoel zijn.

Ik ben benieuwd of er nog meer mensen een middenweg zijn in deze discussie en hoe jullie ervaringen zijn.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 08:43

Citaat:
Het verhaal wat nu veel geroepen wordt dat de bejaarden hier weg aan het rotten zijn klopt gedeeltelijk maar dat neemt niet weg het grootste gedeelte van deze mensen vlucht voor iets wat veel verschrikkelijker is. In de tweede wereld oorlog waren wij ook blij als we konden vluchten als dit nodig was.

Onze bejaarden hebben er voor gezorgd dat wij nu vrij zijn en nu laten we ze 'wegrotten' omdat er 'te weinig' geld is. Als dit al gebeurd hoe kun je dan goed vluchtelingen opvangen?

Ik ben echt niet tegen opvang van vluchtelingen maar heb wel het idee dat het momenteel de spuigaten uitloopt. Duitsland gooide niet voor niet de grenzen na een paar dagen alweer dicht. Het zijn er gewoon teveel en ik verwacht ook niet dat ze straks terug gaan. Hier straks een huis, uitkering, school medische zorg want het gros heeft psychische problemen etc etc. En als nederlander moet je zo'n 8 jaar op de wachtlijst voor een simpele huurwoning.

En verder heb ik een spuughekel aan die lui die daar in Frankrijk de boel lopen te terroriseren, vrachtwagen chauffeurs die bedreigt worden en wagen die kapot worden gemaakt.
dan ben je in mijn ogen gene vluchteling meer maar gewoon misdadiger. Die lui zou ik hier al niet willen.

EliseXJoelle

Re: Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 08:59

de 'vluchtelingen' die nu met massa's binnen komen zijn geen vluchtelingen... dit zijn gelukszoekers. meerendeel dan.
dit is niet goed dat is niet goed. mensen zamelen spullen voor ze in en dat dumpen ze weer omdat het niet goed genoeg is. het voedsel is niet bereid in een 5 sterren restaurant dus vinden ze het onacceptabel.

mijn nek haren gaan hier van overend staan. Als het niet goed is ga dan lekker weg, val ons dan niet lastig...

uiteraard ben ik er voor om de échte vluchtelingen, die wel alle hulp etc waarderen op te vangen.

Jillsil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-15 09:07

Mee eens cowgirl er zou veel meer naar de ouderen en zorg in het algemeen moeten gaan. Alleen geloof ik dat los van de vele gelukszoekers zoals Elise al zegt er ook mensen echt in nood zijn.

Wat mij betreft mogen de grenzen dicht en moet er veel strenger gecontroleerd worden wie er een echte vluchteling is en wie de goudzoeker. Ik vrees alleen dat het daar nu al te laat voor is.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 09:19

EliseXJoelle schreef:
de 'vluchtelingen' die nu met massa's binnen komen zijn geen vluchtelingen... dit zijn gelukszoekers. meerendeel dan.
dit is niet goed dat is niet goed. mensen zamelen spullen voor ze in en dat dumpen ze weer omdat het niet goed genoeg is. het voedsel is niet bereid in een 5 sterren restaurant dus vinden ze het onacceptabel.

mijn nek haren gaan hier van overend staan. Als het niet goed is ga dan lekker weg, val ons dan niet lastig...

uiteraard ben ik er voor om de échte vluchtelingen, die wel alle hulp etc waarderen op te vangen.

OMG.....

Informeer jezelf correct of zeg gewoon niets.
Wat een idiote aannames....

EliseXJoelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 09:22

Ninx schreef:
EliseXJoelle schreef:

OMG.....

ik zie genoeg dingen voorbij komen. en natuurlijk komen er ook échte vluchtelingen binnen en zijn ze niet allemaal hetzelfde, maar wat ik overal van mee krijg is dat een grootdeel flink ontevreden is hier.

marjan19

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 09:25

Ninx schreef:
EliseXJoelle schreef:

OMG.....

Inderdaad, ik zou zeggen ga eens kijken bij een opvang locatie en praat eens met die mensen.. Maar dat is het grote probleem hier in Nederland, mensen roepen van alles maar weten er niks vanaf. En zeg je dan kom eens kijken, dan komen ze niet.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 09:27

EliseXJoelle schreef:
ik zie genoeg dingen voorbij komen. en natuurlijk komen er ook échte vluchtelingen binnen en zijn ze niet allemaal hetzelfde, maar wat ik overal van mee krijg is dat een grootdeel flink ontevreden is hier.

Dat is allemaal stemmingmakerij.
Men laat stukjes van filmpjes zien, of fotografeert op een bepaalde manier, zodat het heel veel mensen lijken, het lijkt of het chaos is, en het inderdaad lijkt alsof mensen ontevreden zijn.... terwijl er op zo'n moment volstrekt andere dingen gaande zijn.
Mensen zien 1 klein stukje van de puzzel, en trekken conclusies.... dit is de manier waarop griezels als Wilders hun kiezers beinvloeden, die volgen allemaal als makke schapen en denken zelf niet na.

Er zal gerust een rotte vis tussen overigens, net als onder de huidige NL bevolking... een vluchteling is ook maar een mens he?!

Jillsil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-15 09:34

Maar nu gebeurd het hier ook, je moet voor of tegen zijn. Waarom geen middenweg?

Tuurlijk die filmpjes zullen gemanipuleerd worden maar dat is andersom net zo goed. Waarom mag er niet kritischer gekeken worden naar wat we ons land binnen laten. Met alle aanslagen op het moment zouden we toch extra alert moeten zijn.

We hoeven die mensen niet te weigeren maar een iets kritischere blik kan geen kwaad toch?

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 09:35

Ik zou het wel eens willen zien als wij moeten vluchten welk land ons met open armen ontvangt.
En als we daar zulke praatjes maakte hoelang het goed zou gaan.
Nederland en vooral de regering met die eikel van rutte voorop, willen zich alleen maar op de borst kloppen: Kijk wij eens hier.
Daarbij zijn veel Nederlanders ook zo dom, zo klagen ze nergens geld voor te hebben maar rutte is ook niet gek en ziet hoeveel er doneert wordt.
Nog geld zat onder de bevolking.

Wat ik vind van de vluchtelingen, lekker in eigen land blijven want de meeste zijn geen echte vluchtelingen.
Waarom laten veel mannen hun gezinnen en familie dan achter?
Ze komen hier zieken en hun zakken vullen.
Heel erg voor de echte vluchtelingen, maar nog erger hoe vele vrouwen vluchten en in kampen terecht komen en dan door hun eigen volk verkracht wordt, super normen en waarden, het lijken wel beesten.
Nee, mijn voorkeur heeft het niet, zolang die landen zelf hun ding niet geregeld krijgen komt het niet goed.
Het draait immers allemaal om geld, macht en geloof.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 09:36

Jillsil schreef:
Maar nu gebeurd het hier ook, je moet voor of tegen zijn. Waarom geen middenweg?

Tuurlijk die filmpjes zullen gemanipuleerd worden maar dat is andersom net zo goed. Waarom mag er niet kritischer gekeken worden naar wat we ons land binnen laten. Met alle aanslagen op het moment zouden we toch extra alert moeten zijn.

We hoeven die mensen niet te weigeren maar een iets kritischere blik kan geen kwaad toch?

Voor mij is er geen middenweg, ben er klaar mee met die ellende.

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 09:39

Jillsil schreef:
Ik vind namelijk dat vluchtelingen hier mogen komen mits zij zichzelf aanpassen . Geef deze mensen een ruimte (woning, kerk, sporthal etc) maar leg direct uit wat de regels binnen dit land zijn. De consequentie van het overtreden van deze regels moet ook zeer uitvoerig uitgelegd worden. Namelijk dat bij overtreding hiervan je direct teruggaat naar waar je van gevlucht bent en nooit meer welkom bent in Nederland. Dit zeg ik doordat ik diverse filmpjes (ja,zal vast wel iets gemanipuleerd zijn maar dat doet de tegenpartij ook) heb gezien van mensen die eten weigeren, bedelen om geld en als ze dit niet krijgen de andere mensen schoppen, slaan of spugen, vrouwen die aangerand worden etc.

Ik ben momenteel werkzaam bij vuchtelingenwerk en kan je uit eigen ervaring vertellen dat de Syrische vluchtelingen die hier komen vaak een beter leven hadden in Syrië en dat ze dit hier zelden tot nooit meer zullen opbouwen. De mensen die momenteel in gemeentes worden geplaatst zijn prima ingelicht maar het is wel een heleboel informatie, mensen hebben echt een cultuurshock! Zij weten dat wanneer zij een huurwoning weigeren ze geen andere optie meer aangeboden krijgen en tevens niet meer in het AZC mogen en kunnen wonen. Ook weten zij dat wanneer ze een ernstige overtreding maken zij niet langer welkom zijn.

De filmpjes van het voedsel weigeren die jij bedoelt zijn inderdaad gemanipuleerd, deze mensen zijn in hongerstaking gegaan omdat zij niet de kans kregen om door te reizen door het afsluiten van de grenzen, mensen zijn wanhopig en dan gebeuren er nu dingen die geen schoonheidsprijs verdienen.

Het grootste deel dat wij vestigen in gemeentes is heel hard hun best aan het doen om in te burgeren. En ja er zitten ook mensen tussen die echt tussen wal en schip vallen.

Het is voor mensen inderdaad een stuk beter om in hun eigen omgeving opgevangen te worden, ik zeer hoog opgeleide mannen voor mij gehad die hier enkel in de schoonmaak aan het werk kunnen omdat hun diploma's hier niets waard zijn, vaak is het voor hun moeilijk om in Nederland de taal goed te beheersen in een korte tijd en vervolgens een studie zoals bv orthopedagoog weer opnieuw op te pakken.

Ik ben wel een voorstander van opvang in eigen regio en dit is niet omdat dit in ons belang is maar ik ben bang dat de hoeveelheid allen maar zal toenemen indien islamitischestaat zich actief gaat verplaatsen naar buurlanden, want zeg nu zelf hoe realistisch is het om te denken dat zij enkel in hun huidige werkgebied blijven.

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 09:39

Gewoon terugsturen. Gister ergens een filmpje gezien dat ze alleen maar klagen dat niks goed is :x

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 09:41

Dat ze vluchtelingen,asielzoekers en goudzoekers opvangen,prima. Maar het moet wel eerlijk gaan,niet de ene groep wel alles geven en de andere groep laten verrotten.
De zorg voor de ene groep goed geregeld,dan ook voor de andere groep goed regelen.
Het is onmenselijk om de ene groep te laten barsten.
Laatst bijgewerkt door gohya op 26-09-15 09:41, in het totaal 1 keer bewerkt

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 09:41

de mensen die echt leiden onder de terreur van Isis hebben niet de mogelijkheid om te vluchten, dat zijn namelijk vrouwen en kinderen en die zie je niet of nauwelijks hier.

opvang in de regio zou voor alle partijen beter zijn, het is stukken goedkoper en dan hoeven die vluchtelingen zich ook niet aan te passen aan onze cultuur met al die dingen waar waar ze zo graag tegen aan schoppen zoals vrouwen met een mening en een mini rok, of twee mannen die hand in hand over straat lopen.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 09:43

Ik vind het nogal een complex probleem en begrijp ook dat er niet zomaar een oplossing voor is. Ik ben er zeker voor vluchtelingen toe te laten. Maar ik begrijp wel wat je bedoeld TS ik heb ook het idee dat je er of voor moet zijn of tegen, maar zo zwart wit ligt het allemaal niet. Net zoals dat er gezegd wordt dat 90% geluks/goudzoekers zijn, dat verhaal wordt natuurlijk door geduwd door de extreem rechtse mensen..

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 09:45

jesito schreef:
Wat ik vind van de vluchtelingen, lekker in eigen land blijven want de meeste zijn geen echte vluchtelingen.
Heel erg voor de echte vluchtelingen, maar nog erger hoe vele vrouwen vluchten en in kampen terecht komen en dan door hun eigen volk verkracht wordt, super normen en waarden, het lijken wel beesten.
Nee, mijn voorkeur heeft het niet, zolang die landen zelf hun ding niet geregeld krijgen komt het niet goed.

Het merendeel is mannen omdat het in hun cultuur gebruikelijk is dat de mannen moeilijke zaken regelen. Je bent duidelijk zeer matig ingelicht want de sterkste uit de familie maakt de gevaarlijke overtocht en dit kost mensen ongeveer 2500 euro, dit bedrag neemt toe wanneer mensen hoger in de boot worden gezet omdat zij daar veiliger zijn. Vervolgens komt de sterkste aan in het land van registratie en daar zal hij/zij een asielvergunning krijgen waarop hij gezinshereniging kan aanvragen voor vrouw en kinderen. De familie (vrouw en kinderen) kunnen vervolgens per vliegtuig nareizen! Het is niet zo dat alle vluchtelingenkampen vol zit met vrouwen en kinderen. Mensen zijn in nood, de verkrachtingen van vrouwen zijn een feit maar dit is niet iets nieuws, dit gebeurt namelijk bij elke oorlog, ook in de 2de wereldoorlog is hier sprake van geweest. Neemt niet weg dat het goed te praten is natuurlijk.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 09:51

Blon_D schreef:
jesito schreef:

Het merendeel is mannen omdat het in hun cultuur gebruikelijk is dat de mannen moeilijke zaken regelen. Je bent duidelijk zeer matig ingelicht want de sterkste uit de familie maakt de gevaarlijke overtocht en dit kost mensen ongeveer 2500 euro, dit bedrag neemt toe wanneer mensen hoger in de boot worden gezet omdat zij daar veiliger zijn. Vervolgens komt de sterkste aan in het land van registratie en daar zal hij/zij een asielvergunning krijgen waarop hij gezinshereniging kan aanvragen voor vrouw en kinderen. De familie (vrouw en kinderen) kunnen vervolgens per vliegtuig nareizen! Het is niet zo dat alle vluchtelingenkampen vol zit met vrouwen en kinderen. Mensen zijn in nood, de verkrachtingen van vrouwen zijn een feit maar dit is niet iets nieuws, dit gebeurt namelijk bij elke oorlog, ook in de 2de wereldoorlog is hier sprake van geweest. Neemt niet weg dat het goed te praten is natuurlijk.

Matig ingelicht???
Tuurlijk worden dingen uit z'n verband getrokken maar inmiddels doen ook vrijwilligers vaak een boekje open hoe het er allemaal aan toe gaat.
Ik blijf bij mijn mening, nogmaals ik vind het vreselijk voor de mensen die echt bang zijn en als ratten in de val zitten daar.
Maar hoe willen we al die mensen nog in een klein landje als nederland kwijt er zijn nog zat andere landen waar ze kunnen aankloppen.
Maar nee ze kiezen voor nederland, duitsland, oostenrijk enz. landen waar het goed geregeld is.

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 09:51

het merendeel is man omdat in hun cultuur een man meer waard is dan een vrouw, en laat dat nou net onverenigbaar zijn met onze cultuur

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 09:58

jesito schreef:
Matig ingelicht???
Tuurlijk worden dingen uit z'n verband getrokken maar inmiddels doen ook vrijwilligers vaak een boekje open hoe het er allemaal aan toe gaat.
Ik blijf bij mijn mening, nogmaals ik vind het vreselijk voor de mensen die echt bang zijn en als ratten in de val zitten daar.
Maar hoe willen we al die mensen nog in een klein landje als nederland kwijt er zijn nog zat andere landen waar ze kunnen aankloppen.
Maar nee ze kiezen voor nederland, duitsland, oostenrijk enz. landen waar het goed geregeld is.

De meeste mensen willen helemaal niet naar Nederland maar naar Duitsland (door de speech van angela met haar ''kom allemaal bij ons'', Denemarken of Zweden. En daar is ook ruimte! Maar door het verdrag van Dublin moeten zij op de plaatst van registratie worden opgevangen. Het is dus eigenlijk meer de schuld van onze eigen regering en niet van de vluchtelingen. En wie hebben deze regering gekozen? Oja! Wij als Nederlanders met stemrecht.

Seventeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 10:18

Ninx schreef:
EliseXJoelle schreef:

Dat is allemaal stemmingmakerij.
Men laat stukjes van filmpjes zien, of fotografeert op een bepaalde manier, zodat het heel veel mensen lijken, het lijkt of het chaos is, en het inderdaad lijkt alsof mensen ontevreden zijn.... terwijl er op zo'n moment volstrekt andere dingen gaande zijn.
Mensen zien 1 klein stukje van de puzzel, en trekken conclusies.... dit is de manier waarop griezels als Wilders hun kiezers beinvloeden, die volgen allemaal als makke schapen en denken zelf niet na.

Er zal gerust een rotte vis tussen overigens, net als onder de huidige NL bevolking... een vluchteling is ook maar een mens he?!

Pardon? Ik zit zelf een beetje in de politiek, genoeg om af te weten op wie ik zal gaan stemmen en waarom. Wat een enorm oordeel zeg.
Ik ben het niet altijd eens met Wilders, hij gaat soms wel heel extreem maar hij zit daar dan alsnog niet alleen in de kamer. Ik hoor veel mensen die puur en alleen op hem stemmen zodat het wat meer naar het midden word getrokken.

Veel mensen zijn 'tegen' de vluchtingen, die zijn niet tegen de vluchtelingen maar tegen het Rijk. Zoals wij zeggen; De vluchteling en de Nederlander moet gelijk behandeld worden. Maar de vluchteling krijgt nu gewoon meer. Een dikkere/betere uitkering en een huurhuis, allemaal nieuwe technologie.
En de rijkere Nederlander vind dat niet zo heel erg. Maar de arme Nederlanders wel! En dat maakt ze niet direct dom of wat dan ook.

sloffiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 10:37

Heb gisteren een filmpje gezien zegt zoon vluchteling ik wil geld en beter eten enzo denk ik verdorie ontevreden stuk vuil ga dan maar terug ze mogen gewoon blij zijn met eten wat ze krijgen ik wil ook wel geld en dit en dat haha als het ze niet aanstaan hadden ze inderdaad beter kunnen blijven

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 10:46

sloffiee schreef:
Heb gisteren een filmpje gezien zegt zoon vluchteling ik wil geld en beter eten enzo denk ik verdorie ontevreden stuk vuil ga dan maar terug ze mogen gewoon blij zijn met eten wat ze krijgen ik wil ook wel geld en dit en dat haha als het ze niet aanstaan hadden ze inderdaad beter kunnen blijven

Dit bewijst toch al dat het grootste gros helemaal geen vluchteling is.
Allemaal gelukszoekers.

sloffiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 10:47

Ja indd hij wou geld hebben ook om zijn moeder in Syrië te bellen maar waarom is die dan niet mee??? Ook zo raar iets

sloffiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 10:48

Filmpje staat op de Facebook van powned
Laatst bijgewerkt door sloffiee op 26-09-15 10:56, in het totaal 2 keer bewerkt