Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_xManadisx_ schreef:Het is van groot belang dat de portretten naar Nederland komen, zeggen de politici en de kunstwereld. "Het is nu of nooit", zegt Bussemaker. "Als we ze nu niet kopen, komen ze in handen van een of andere rijke oliesjeik en dan kan het publiek ze nooit meer zien."
Pantykous schreef:Moeilijk te begrijpen voor sommige mensen, maar kunst is wel erg belangrijk, en genereert ook inkomsten in dit geval. Het begrotingstekort is overigens aan het dalen.
Dat het misschien op een marketing technisch niet zo handig moment komt kan ik me in vinden.
Pantykous schreef:Moeilijk te begrijpen voor sommige mensen, maar kunst is wel erg belangrijk, en genereert ook inkomsten in dit geval. Het begrotingstekort is overigens aan het dalen.
Dat het misschien op een marketing technisch niet zo handig moment komt kan ik me in vinden.
LadyMadonna schreef:Maar idd, komen die inkomsten dan ook weer in de staatskas terecht? Of is dit voor het Rijksmuseum om hun kosten te dekken en andere werken aan te schaffen?
Mijn eerste reactie is: absolute onzin, zéker op dit moment. Maar weet graag meer van hoe en wat
anneliesdj schreef:Laten ze eerst al die opgeslagen kunst eens veilen dan hoeven ze ook niet te graaien in de staatskas.
Ik snap echt wel dat het een unieke kans is en het zijn natuurlijk wel schilderijen van 'Nederlands' schilder, maar dan zo'n bedrag en op dit moment? Ze zouden toch ook ergens moeten bedenken dat het nu niet kan, ookal is de kans dan bekeken.
En dan heb je al die kunst nog die werkeloos opgeslagen staat en al jaren geen daglicht heeft gezien, ik zou zeggen 1+1=2