Miljardair wil eiland voor vluchtelingen kopen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ketly

Miljardair wil eiland voor vluchtelingen kopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-15 12:24

http://www.telegraaf.nl/buitenland/2445 ... gen__.html

Citaat:
CAÏRO - Een schatrijke Egyptenaar wil een Grieks of Italiaans eiland kopen waar alle vluchtelingen die nu Europa trekken, onderdak kunnen krijgen. Het uiteindelijke doel van miljardair Naguib Sawiris is dat er zo een onafhankelijk staat verrijst, waar Syriërs, Afghanen en andere vluchtelingen kunnen werken, studeren en leven.

,,Geen enkel verstandig persoon die het nieuws ziet, komt nu niet in actie”, aldus Sawiris in een interview voor de Egyptische televisie.
Het gaat om een serieus voorstel, zo benadrukt de zakentycoon. ,,Er zijn tientallen verlaten eilanden die honderdduizenden vluchtelingen kunnen herbergen.” Hij wil gedetailleerde plannen voorleggen aan de premiers van Griekenland en Italië. ,,Het is een oplossing waarbij de vluchtelingen zonder vernedering worden behandeld, en niet als vee.”
Sawiris kan het zich veroorloven om een eiland te kopen. Zijn vermogen, vergaard in telecommunicatie, wordt geschat op 2,8 miljard dollar. Daarmee moet hij slechts tien mensen voor zich dulden op het Afrikaanse continent. Sawiris schat dat een eiland voor de kust van Griekenland of Italië tussen de 10 tot 100 miljoen dollar zal kosten. ,,De grootste investering betreft de infrastructuur.”

Wat denken jullie? Is dit dan de oplossing?

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 12:26

DE oplossing nee, een oplossing wel. Zo voorkom je het doortrekken naar andere landen en van het kastje naar de muur gestuurd worden.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 12:26

Of het "de" oplossing is weet ik niet maar wellicht beter dan wat nu gaat gebeuren... (ze dwingen te leven tussen mensen waarvan een groot deel hen hier niet wil en waar zij éigenlijk ook niet willen leven..)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 12:28

moet hij doen...al die verschillende culturen bij elkaar....gezellig.Dan 'lost' de natuur het 'probleem' vanzelf op :+

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 12:29

En wat doen we met de mensen die nu op dat eiland leven? En via het toerisme daar afhankelijk van zijn?

Genoeg eilanden in Griekenland. Ook onbewoonde....de onbewoonde zijn ook echt niet geschikt voor bewoning.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 12:29

Deden ze dat ook niet met de lepra patiënten? :+
Ben zelf op dat eiland geweest btw

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 12:30

NatasjavE schreef:
En wat doen we met de mensen die nu op dat eiland leven? En via het toerisme daar afhankelijk van zijn?

Genoeg eilanden in Griekenland. Ook onbewoonde....de onbewoonde zijn ook echt niet geschikt voor bewoning.

mensen die er nu leven zetten we gewoon op een boot(van goede kwaliteit)

purny

Re: Miljardair wil eiland voor vluchtelingen kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 12:31

Vooral doen. Maar dan wel een Grieks eiland want dan kan Griekenland ook weer een deel van z'n schulden terugbetalen

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 12:32

geerke schreef:
moet hij doen...al die verschillende culturen bij elkaar....gezellig.Dan 'lost' de natuur het 'probleem' vanzelf op :+

En dat probleem gaat hier niet ontstaan denk je?

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 12:33

Ik vind het een goede oplossing! :j
Komen ze ook niet overal tussen.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 12:36

Cioccolato schreef:

En welk eiland mag dat dan worden? :)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 12:36

Ayasha schreef:
geerke schreef:

En dat probleem gaat hier niet ontstaan denk je?

uiteraard...maar als je dat roept noemen ze je een rascist.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 12:37

NatasjavE schreef:
Cioccolato schreef:

En welk eiland mag dat dan worden? :)

In de OP wordt er 1 genoemd? Lijkt me een leuk idee.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 12:38

Ze roepen maar raak. Feit is dat onze landen ook stilaan vol geraken en moeite genoeg hebben met de huidige populatie te onderhouden (hoeveel schuld had België ook alweer? En de hoeveelste waarschuwing hebben we gekregen?)
Ik begrijp dat de situatie in Syrië onhoudbaar is, ik begrijp dat men vlucht, wie zou dat niet doen, maar het probleem verschuift enkel naar Europa nu.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 12:40

Cioccolato schreef:

Ik lees er waarschijnlijk overheen. Welk eiland wordt er genoemd? :)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 12:41

NatasjavE schreef:
Cioccolato schreef:

texel? :')

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 12:41

NatasjavE schreef:
Cioccolato schreef:

Geen idee. Maakt me ook niks uit. Genoeg eilanden waar het nog kan.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 12:42

geerke schreef:
texel? :')

Neee joh! Daar wil ik nog veilig paardrijden tijdens de SGW :))

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 12:43

Ayasha schreef:
Ze roepen maar raak. Feit is dat onze landen ook stilaan vol geraken en moeite genoeg hebben met de huidige populatie te onderhouden (hoeveel schuld had België ook alweer? En de hoeveelste waarschuwing hebben we gekregen?)
Ik begrijp dat de situatie in Syrië onhoudbaar is, ik begrijp dat men vlucht, wie zou dat niet doen, maar het probleem verschuift enkel naar Europa nu.

ben het met je eens...begrijp ook dat mensen vluchten,zou ik ook doen.Maar denk dat het onmogelijk is om ze allemaal op te vangen.Het zijn er teveel,om uit te zoeken wie,wie is,of ze geen oorlogsmisdaden op hun geweten hebben.Niet te doen...

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 12:44

geerke schreef:
Ayasha schreef:

ben het met je eens...begrijp ook dat mensen vluchten,zou ik ook doen.Maar denk dat het onmogelijk is om ze allemaal op te vangen.Het zijn er teveel,om uit te zoeken wie,wie is,of ze geen oorlogsmisdaden op hun geweten hebben.Niet te doen...

Beter idee is om het probleem bij de kern aan te pakken lijkt me.. Maar dan ook de vroeg; hoe?

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 12:45

het zijn ook vooral heel veel jonge mannen valt mij iedere keer weer op als ik die beelden zie op tv.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 12:45

Cioccolato schreef:

Jij zegt net dat er een in de OP genoemd wordt :?

Nou, ik ken de Griekse eilanden nogal goed.

En de onbewoonde exemplaren zijn dat met een rede.

Die zijn piepklein, hebben geen water(vele Griekse vakantielanden worden bevoorraad met water via een waterboot) en zijn veel al niet meer dan een grote berg in het water.

En ik denk echt niet dat Griekenland bereid is Rhodos te verkopen.....of Samos, of Kreta..

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 12:46

of dit een oplossing is vraag ik me af, maar 1 ding is zeker: op deze manier gaat het niet goed, heel West-Europa wordt bedolven onder de vluchtelingen, dat gaat een keer fout....

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 12:47

NatasjavE schreef:
Cioccolato schreef:

Jij zegt net dat er een in de OP genoemd wordt :?

Nou, ik ken de Griekse eilanden nogal goed.

En de onbewoonde exemplaren zijn dat met een rede.

Die zijn piepklein, hebben geen water(vele Griekse vakantielanden worden bevoorraad met water via een waterboot) en zijn veel al niet meer dan een grote berg in het water.

En ik denk echt niet dat Griekenland bereid is Rhodos te verkopen.....

Joh ik heb het niet helemaal gelezen. Het idee dat iemand een eiland er voor wil kopen vind ik erg goed. Maakt me niks uit welk eiland. Ze kunnen er ook 1 bewoonbaar maken. Het geld dat in uitkeringen etc gepompt wordt waar voor ze niks hoeven te doen kan ook gestopt worden in zoiets, kunnen de mensen zelf meebouwen aan hun nieuwe huis.
Zo'n soort concept.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 12:50

Knakker schreef:
of dit een oplossing is vraag ik me af, maar 1 ding is zeker: op deze manier gaat het niet goed, heel West-Europa wordt bedolven onder de vluchtelingen, dat gaat een keer fout....

las net dat europeanen over een aantal jaren schaars zijn... ;)