Drugs keihard aanpakken!!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

papagroom

Drugs keihard aanpakken!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-15 10:03

Het hoort hier misschien niet thuis,maar dit zit me echt heel erg hoog...
Wat een klote weekend met een hoofdletter K....wat een feest had moeten zijn werd een drama.
Pieter was een goede vriend,en ex collega.
Die smerige poedersuiker drugs en de gebruikers er van moeten ze zo hard aanpakken als maar kan....gewoon jarenlang opsluiten net zo als in het buitenland.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/2443 ... gn=twitter

Maureen95

Re: Drugs keihard aanpakken!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 10:04

Ik las het op je facebook! Gecondoleerd en heel veel sterkte! Echt heel naar zoiets. En inderdaad moet dat hele drugs gedoe eens stoppen. Er vallen er de laatste tijd teveel slachtoffers mee :(

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 10:05

Gecondoleerd! Zoiets zou niet mogen gebeuren!

Echter ben ik het niet eens met je stelling, dan ook maar alcohol verbieden aangezien dat een harddrug is? Het gaat vaak om de gebruiker en zijn instelling, en niet om de drug die gebruikt is. Al kan het een het andere wel versterken natuurlijk :j

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 10:35

Gecondoleerd, op zo'n manier zou je een vriend niet mogen verliezen.

Maar inderdaad met Tillie eens. Heb genoeg mensen zien doordraaien met alleen alcohol op.

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 10:39

Gecondoleerd, wat vreselijk zeg! :(
Wel eens met Tillie. Niet alle drugsgebruikers zijn zo. Verre van.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 10:41

Gecondoleerd, wat een vreselijke gebeurtenis. Had niet mogen gebeuren.

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-15 10:43

Neem van mij aan na veel horecaervaring...er zit een enorm verschil tussen een dronkeman,en iemand onder die synthetische rotzooi.

Frieskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 10:44

ik woon zelf op een boerderij en tegenover ons huis is een weiland wat grenst aan een bos (groot bos). Gisteravond zat er een politie langs dat weiland te rijden. Mijn vader er na toe om te vragen waarom de politiewagen er langs reed wat bleek dat er in dat weiland werd gedeald.. Nou fijn om te weten dat er drugs wordt gedeald ( ik rijd daar soms met mijn pony). ;(

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 10:44

Gecondoleerd, van mij mag alle drugs ook afgeschaft worden. Mensen zijn zichzelf niet meer drugs ook al werkt het voor sommige positief.

Frieskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 10:45

en natuurlijk gecondoleerd met deze *** gebeurtenis , het dealen van drugs moet idd veel harder worden aangepakt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 10:49

Van drugs worden mensen niet agressief, het is de drank waar het fout gaat. Dus ik ben het ook niet eens met je stelling.

Was gisteren zelf ook in Harlingen (om alcohol en drugstesten af te nemen zelfs!) En hebben ook een minuut stilte gehouden. Sterkte!

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 10:52

Gisteren één minuut stilte, heel imposant dat de Visserijdagen voor één minuut stil was. Je hoorde echt niets. Ik hoop dat dit wel een eyeopener is voor de organisatie, nog strengere controles. Ging gisteren ook heel naar met veel dronken 14-16!!! jarigen.

Sterkte, mijn schoonouders kenden hem ook.

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 10:57

Er bestaat ook zoiets als recreatief drugsgebruik waarin alles bewust volgens de regels gaat en word getest. Dit kunnen gewoon mensen zijn zoals jij en ik, bijvoorbeeld je buurman, het meisje achter de kassa of de postbode. Helaas word dit nog al eens vergeten en zien mensen alleen het negatieve wat in de krant staat of op tv komt. Dat is begrijpelijk als je je er verder niet in verdiept, maar weet dan wel dat het echt niet zo is dat alle recreatieve drugsgebruikers aggressieve tokkies zijn en alle dealers verkrachters en enge mannetjes.
Alles harder aanpakken gaat alleen maar averechts werken.

Ik snap wel dat je van slag bent, dit zijn degenen die alles verpesten. Sterkte, nogmaals.

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 10:58

papagroom schreef:
Neem van mij aan na veel horecaervaring...er zit een enorm verschil tussen een dronkeman,en iemand onder die synthetische rotzooi.

Je denkt dat ik zelf geen ervaring heb met mensen aan de alcohol of aan drugs? Je weet dat er veel verschillende soorten drugs bestaan he? Je kan het allemaal over 1 kam scheren maar dat slaat nergens op omdat elke drug een compleet ander effect heeft. XTC staat bijvoorbeeld echt bekend als een knuffeldrug. Coke (en zeker in combinatie met alcohol!) kan juist weer agressie versterken. En iemand die stoned van die wiet is heeft waarschijnlijk niet eens zin om iemand te slaan. Ik merk zelf ook met uitgaan dat mensen met alcohol op graag dingen kapot maken en heel irritant worden. Als men alleen aangeschoten is blijft het vaak gezellig maar zodra men echt dronken wordt...

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 11:03

Van mij mogen ze dat ook we wel.meer aanpakken,.gecondoleerd, ik zie het ook vaak op feestjes. Dat mensen het gebruiken moeten ze zelf weten, maar daarna nog in de auto stappen en op de openbare weg vertonen.... drankcontrole haalt dan weinig uit.

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 11:04

Gecondoleerd, vind het ontzettend naar wat er gebeurd is.

Maar ik ben het ook niet met je eens. Van alcohol raak je ook gewoon onder invloed en je kan er net zo goed verslaaft aan raken, en sommige mensen worden zeker wel aggresief van drank. Als we drugs verbieden en hard aanpakken, verbied alcohol dan ook. Dat is ook gewoon verslavende troep.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 11:11

Allereerst heel veel sterkte gewenst. Vreselijk dat zinloze geweld. Ik moet zeggen dat ik regelmatig naar Hardcore etc ga en daar heb je meer dan genoeg mensen aan de drugs. Echter heb ik daar nog nooit last van gehad. Vorige week naar festival Zand geweest en daar wel erg veel last gehad van mensen aan de alcohol.

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 11:12

De man was de schoonvader van een collega van mij. Erg sneu dat er op gezellige avonden zoals de visserijdagen altijd een geweld mo er t gebruiken en dat het slachtoffer overlijd. Voor vrienden en familie heel veel sterkte gewenst

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 12:36

PPG gecondoleerd. Had natuurlijk nooit mogen gebeuren. Helaas kunnen drank en drugs misbruik niet uitgebannen worden. Net zoals je het voetbal niet af kunt schaffen. (vandalisme etc.) Maar ik vind dat misbruik van drank en drugs niet mogen dienen als verzachtende omstandigheden. (niet toerekeningsvatbaar) Deze man mag wat mij betreft driedubbel bestraft worden.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 12:40

Ben het eens dat de synthetische drugs aangepakt moet worden. Ben het alleen niet eens met het fenomeen wietplantje laten groeien voor eigen gebruik in de zin van thee of roken. Ik ken namelijk een aantal mensen met gewrichtsproblemen, die door gebruik van een beetje wiet enorme baat hebben. Het verlicht hun pijn. Het doorverkopen of chemisch verwerken van het een en ander stuit mij ook tegen de borst.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 12:46

Veel sterkte met het verlies van je vriend, Papagroom.
Ook voor zijn familie.

Wat een trieste en zinloze gebeurtenis ;(

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 12:49

Wat erg dat dit zo is gebeurd, en dan gaat het om 'een misverstand'... Ongelooflijk. Gecondoleerd.

Echter is dit natuurlijk niet 100% de schuld van drugs en drugs verbieden slaat kant noch wal na aanleiding van één incident, waar ook alcohol bij betrokken was.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 12:50

Gecondoleerd!

Ik ben van België en hier is drugs verboden. Hier heb je gebruikers maar enorm aantal minder problemendan bij jullie. Ik was laatst in Amsterdam en met gewoon over straat wandelen werd ik misselijk van de geur. Ik zat in een duurder restaurantje, steekt daar iemand een joint op... Mijn hele eetlust verpest door die rotgeur.

Ik ben voor afschaffen binnen de volledige Europese unie (volgens mij is Nederland het enige land waar dit is toegestaan?). Ook de alcoholwetten mogen een stuk strenger.

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 12:54

Zoe_97 schreef:
Gecondoleerd!

Ik ben van België en hier is drugs verboden. Hier heb je gebruikers maar enorm aantal minder problemendan bij jullie. Ik was laatst in Amsterdam en met gewoon over straat wandelen werd ik misselijk van de geur. Ik zat in een duurder restaurantje, steekt daar iemand een joint op... Mijn hele eetlust verpest door die rotgeur.

Ik ben voor afschaffen binnen de volledige Europese unie (volgens mij is Nederland het enige land waar dit is toegestaan?). Ook de alcoholwetten mogen een stuk strenger.

Drugs zijn hier ook verboden, hoor. Wiet gedoogd en dus treedt de politie niet op als je een joint rookt.

Stoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 12:55

Zoe_97 schreef:
Gecondoleerd!

Maak jezelf dat maar niet wijs. In Belgïe is het probleem even groot als overal anders.

Geconcoleerd Papagroom, zo'n verlies is altijd onbegrijpelijk.
Laatst bijgewerkt door Stoof op 30-08-15 12:57, in het totaal 1 keer bewerkt