Thalys schietpartij voorkomen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Christiene

Thalys schietpartij voorkomen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-15 21:43

zo ik las net op internet dat twee militairen het geluid van een wapen hoorde die werd doorgeladen. gelukkig grepen ze in.
want het bleek dat een man op het toilet in de trein zijn wapen aan het laden was... als die verder kon gaan met zijn plan was er ook een bloederige aanslag geweest.

bron: http://nos.nl/artikel/2053194-schietpar ... arijs.html

je zult er maar in zitten.

Yoshiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 21:45

Wat ben ik blij dat ze even gingen kijken, want als dat niet zo was geweest.. :=

Blue_Eyes

Re: Thalys schietpartij voorkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 21:46

Dat zijn echt twee helden, wat hebben die een hoop levens gered. Nu maar hopen dat het met henzelf goed komt!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 21:47

O wat super dat die mannen zo alert waren! Over het juiste moment op de juiste plaats zijn.
Zijn zij wel buiten levensgevaar?

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-15 21:58

dat kan ik niet vinden, echt helden inderdaad.

op de ene site staat dat de man al begon met schieten op de andere staat dan niet maar wel dat een geraakt is door kogels de andere door een mes.

denk dat er morgen of later wel meer duidelijk word.

Ninette

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 23:45

En wat en toeval dat ze net langs de toilet liepen en dit hoorden...met wat hij bij zich had was het een enorm bloedbad geworden helaas voor de dader heeft hij gefaald voor Allah.
Laatst bijgewerkt door Ninette op 21-08-15 23:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 23:45

Echr afschuwelijk. Hele trein had een groot bloedbad kunnen zijn. Je zou maar in die coupe zitten.. gadverdamme.

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 23:49

Hoorde het ook net.. zat zelf een paar weken terug nog in de Thalys. Naar bericht...
Al had het indd vele malen erger kunnen zijn. Wat een geluk dat erger voorkomen kon worden, hoop dat alles goed komt met de twee mannen. Helden zijn zij wel indd!

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 23:50

Wat een helden, ik hoop dat ze hun heldendaad allebei nog na kunnen vertellen.. En een hele hoop lof krijgen voor hun daad!

Ninette schreef:
En wat en toeval dat ze net langs de toilet liepen en dit hoorden...met wat hij bij zich had was het een enorm bloedbad geworden helaas voor de dader heeft hij gefaald voor Allah.

Gefaald voor Allah? In zijn (zieke) ogen dan wellicht (maar dat weet je ook niet zeker, dat hij het daarom deed). Het is namelijk absoluut niet zo dat de Koran zegt dat je dit soort aanslagen zou moeten doen..

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 23:58

Direct opsluiten in een donkere kerker. :brr:
Maar wat goed van die millitaren! :j

Ninette

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 23:59

Bedoel ook gefaald in zijn ogen natuurlijk maar ik ga er van uit dat het moslim terrorist is en deze worden opgeroepen om angst en verderf te zaaien uit naam van de islam/Allah dat bedoel ik ermee te zeggen. Voor alle andere mensen in de trein was er veel geluk vandaag had veel erger kunnen aflopen.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 00:10

Ik vermoed trouwens wel dat die militairen niet zomaar aan boord waren van de trein. Begrijp me niet verkeerd maar hoe groot is de kans dat er Amerikaanse militairen aanwezig zijn die ook nog eens precies langs de wc loopt als hij zijn geweer laadt? Ik denk niet dat het in scène gezet is maar heb wel een vermoeden dat ze hem al in de gaten hielden. Wellicht al voordat hij aan boord ging.

_Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 00:14

ingedebruijn schreef:
Ik vermoed trouwens wel dat die militairen niet zomaar aan boord waren van de trein. Begrijp me niet verkeerd maar hoe groot is de kans dat er Amerikaanse militairen aanwezig zijn die ook nog eens precies langs de wc loopt als hij zijn geweer laadt? Ik denk niet dat het in scène gezet is maar heb wel een vermoeden dat ze hem al in de gaten hielden. Wellicht al voordat hij aan boord ging.

Dat klopt ook geloof ik. Tenminste, is nog niet bevestigd maar hoorde dat ook op het nieuws van half 12.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 08:31

Hij was bekend bij de belgische inlichtingsdiensten. Ik zou overigens niet verbaasd van staan op te kijken als het op die manier van oh toeval naar buiten wordt gebracht en dat ze er idd zaten om hem in de gaten te houden, maar Amerikaanse militairen (sowieso militairen) kom je wel vaker tegen in de Thalys. Het is een snelle manier van vervoeren en makkelijk om even een dagje Brussel, Amsterdam etc. te doen.

Het waren niet alleen militairen, maar ook een gewone passagier. Verder vond ik die titel erg suggestief, want in de tekst staat dat ze hem zagen lopen met een geweer over z'n schouder. Dat is toch andere koek dan een bepaald geluid herkennen.

Niettemin super dat erger is voorkomen.

edit: kijk.. twee militairen, een student en een zakenman http://nos.nl/artikel/2053262-helden-ui ... trots.html

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 08:42

Toeval of niet, er is een groot bloedbad voorkomen. Petje af voor deze mannen, je moet het maar durven in zo'n situatie.

ajesca123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 08:44

Vond het zelf toch ook best heftig.
Wij zaten op dat moment in de Thalys van Parijs naar Amsterdam dus hebben deze talys rond brussel nog gekruisd.
Ik zat daar met mn vriend en dochtertje en toen ik het las schoot wel even door mn hoofd ' wat als hij in Brussel in onze trein gestapt was' we waren daar immers rond dezelfde tijd.
Natuurlijk weet ik dat het hele 'wat als' er eigenlijk niet toe doet maar toch doet het op zon moment iets met je.
Ben heel trots op de mannen die dit enorme drama verder hebben kunnen voorkomen en ik hoop dat ze allemaal snel herstellen.
En ik heb een keer extra in mn handen geknepen dat ons dit bespaard is gebleven

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 10:56

Ik hoorde het gister. Dat krijg je ervan als je alle grenzen open gooit voor jan en alleman. Wat mij betreft grenzen op slot en amerikaans systeem en heb je hier niks te zoeken met een geldige reden of ander dan terug naar land van herkomst.
Maar dat zal ik dan wel weer verkeerd zien of racistisch zijn

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 10:56

purny schreef:
Ik hoorde het gister. Dat krijg je ervan als je alle grenzen open gooit voor jan en alleman. Wat mij betreft grenzen op slot en amerikaans systeem en heb je hier niks te zoeken met een geldige reden of ander dan terug naar land van herkomst.
Maar dat zal ik dan wel weer verkeerd zien of racistisch zijn

Nee hoor helemaal mee eens!

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 10:59

Het waren marriniers, niet zo gek met de Sail in NL dus :)

Dat wc verhaal blijkt dus nu ook weer niet te kloppen aangezien hij al schoot en een van die militairen 10 meter moest rennen om hem neer te halen.

Dat filmpje is ook bizar trouwens. Met aan de ene kant de dader vast gebonden en de andere kant de slachtoffers en op het bankje het wapen.

Bizar gewoon.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 14:12

Ja hoe moet je dat anders doen als het net gebeurd is en er is geen ruimte en geen politie?
Ik heb begrepen dat hij van het toilet kwam, dat ze het wapen zagen en hem gevloerd hebben.
En er is een Franse acteur gewond geraakt toen hij het ruitje van het noodalarm brak hihi.

Volgens het journaal vanmorgen was het allemaal toeval en was deze kerel wel bekend maar werd hij niet in de gaten gehouden en vragen ze zich nu af waarom dat niet is gedaan.
Die kerel zelf zegt dat hij de wapens in een park heeft gevonden en dat hij een overval op de trein wilde plegen...

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 14:16

Het verhaal is echt vreemd trouwens, er gaan zo ongeveer 3 versies van rond, de ene zegt idd gehoord en meteen buiten de toilet gepakt. Een ander verhaal liep schietend door de trein. Drie gewonden, vier gewonden. Miliairen geen militairen, een franse acteur gewond door glas omdat die op de noodstop duwde. Ben wel benieuwd welk verhaal nu waar is.

Blijft wel naar, geen idee wat de jongen wilde, nu weer dat hij zou willen kapen, gijzelen en losgeld vangen.

Ja hij werd in de gaten gehouden door de politie schijnt.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 14:17

Ja logisch. . Dat soort wapens slingeren altijd zomaar in parken..

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 14:18

Ja natuurlijk, ik zie ze dagelijks liggen. Jij niet dan? :')

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 14:20

karuna schreef:
Ja natuurlijk, ik zie ze dagelijks liggen. Jij niet dan? :')

Ik vind ze zeker 3x per week, meestal liggen ze zo voor het grijpen.
Hoe netter het park, hoe meer ze er liggen :)) _O-

Maar zonder gein, het is een vaag verhaal en ik denk dat het ook deels komt doordat het allemaal nog maar pas geleden is en men dus "van horen zeggen..." iets verteld.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 14:26

Vanmorgen op het journaal waren er 4 mannen die ingegrepen hebben; 2 am militairen waarvan 1 nu in het ziekenhuis ligt, 1 britse zakenman en 1 am student. 2 passagiers zijn gewond geraakt omdat de dader begon te schieten toen ze hem in de kraag vatten.
Ze hebben hem schijnbaar gehoord op het toilet en toen hij eraf kwam wilden ze hem pakken maar was hij schijnbaar al klaar om te schieten. Hij heeft een van de militairen met een mesje gestoken oa in zijn nek.