Kindvrije horeca

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 17:26

18+ restaurant, gelijk ook verlost van die verveelde pubers want die kunnen er ook wat van :')

Nee geintje, hoeft van mij niet. Voordeel van een restaurant is dat je ergens anders kunt zitten als je overlast hebt van de buren. Een geluidsdichte ruimte in het vliegtuig waar ouders met hun vervelende kinderen heen kunnen lijkt mij wél ideaal :D (en voor de ouders ook aangenamer, want een kind die de boel bij elkaar krijst in het vliegtuig voelt echt niet fijn) kan moeilijk halverwege uit het vliegtuig stappen namelijk :')

Chiave

Berichten: 5491
Geregistreerd: 19-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 17:27

Overigens... Pas ging ik uiteten bij een gesplitst restaurant. Rechts voor gezinnen, compleet uitgerust met klimattributen, legohoek en pannenkoekhoek waar kinderen zelf konden bakken. Links konden volwassen plaats nemen. Ik heb nooit last gehad van die kinderen in dat restaurant. Ik vond het juist leuk opgelost!

Shadow0

Berichten: 43521
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 17:28

Totdat de jaarclub van de studentenvereniging naast je zit en al enige biertjes opheeft. Janken om een ijsje zullen ze niet doen maar in allerlei andere opzichten kunnen ook volwassenen echt ontzettend vervelend en overlastgevend zijn.

Maar wat ik dus ook wel eens zie is dat een kind begint met jengelen, en je dan al allerlei mensen al rechtop ziet zitten en verontwaardigd ziet kijken: "zie je wel, weer zo'n kind!" En dat de ouders het kind aanspreken, het kind zich vervolgens weer gedraagt, en de overige gasten desondanks een streepje in hun hoofd bijschrijven over hoeveel overlast er is van kinderen in het restaurant.

(En de normen zijn erg veranderd. Ik schijn als peutertje vaak bij andere tafels langsgegaan te zijn om een praatje te maken. De pogingen van mijn ouders om dat tegen te houden werkten niet zo, vooral ook niet omdat de meeste mensen daar heel positief op reageerden en het voor mij dus leuk bleef. Toen werd dat blijkbaar niet als doodzonde en gigantische overlast ervaren maar als iets waar de meeste mensen open voor stonden. Ik heb echt het idee dat de meeste kinderen van nu allang niet meer doen wat volkomen geaccepteerd werd toen ik jong was.)

Sunrise19

Berichten: 4395
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Breukelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 17:28

Menig tokkie á la all-inclusive restaurants moet je gewoon mijden denk ik :+ Daar zitten én dronken gasten én gillende en rondrennende kinderen :+

Leuk zeg, even 70-80 euro afrekenen om je de hele avond te irriteren aan dat gegil of gewauwel *D

Wij gaan alleen sushi doordeweeks eten om hier geen last van te hebben. Al valt het in het weekend ook nog wel mee gelukkig.

Gelukkig ken ik heel wat restaurants die niet aantrekkelijk zijn om met kinderen te gaan eten of waar mensen perse zich vol willen gooien.

Mijn dochter is echt een schatje hoor, maar ik kan niet van haar verwachten dat zij meer dan 1,5 uur braaf stil blijft zitten. Dus als ze al mee gaat neem ik kleurboeken etc. mee en als ze vervelend is betaal ik de rekening en ga ik weg.

Shadow0

Berichten: 43521
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 17:29

pmarena schreef:
Lijkt mij prima als iedere ondernemer gewoon zelf bepaalt wie die wel of niet in zijn zaak toe wil laten :j


Maar als het zo uitkomt dus ook geen gehandicapten, geen homo's en geen niet-blanken? Ik weet niet zeker of ik dat echt een goed idee vind :=

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 17:30

Die vreetschuren zijn helemaal erg, maar dan vol met gênante volwassenen die geen fatsoen hebben :')

Suzanne F.

Berichten: 49290
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 17:33

Ik heb dan een kindje maar ik vind het een goed idee. :)
Je zit niet altijd te wachten op die krijsende kotertjes.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 17:34

Brainless, moet je hier een keertje komen tafelen in de regio :P Kinderen met hopen en de ene nog ongemanierder dan de andere. Ofwel trek ik dat soort momenten aan en heb ik gewoon pech :')

Nee, kinderen die zich prima kunnen gedragen zijn er ook hoor, en die verdienen dan ook een pluim van me. Maar helaas zit er meestal toch minstens 1 die het echt te bont maakt. Op zich stoort het me niet als ze niemand voor de voeten lopen, maar als er bediening is, is dat best lastig. Een kind let daar gewoon niet op. Een keertje even van zich laten horen, dat overleef ik eveneens. Het zijn echt de gevalletjes waarvan ze zich gedragen alsof ze zich in een pretpark bevinden en de hele buurt kan meegenieten.

En tjah, een stad met een nogal laag sociaal gehalte van de inwoners en aardig veel vreemdelingen die denken dat ze alles mogen, dan wordt je er vaker mee geconfronteerd dan in een duurdere regio natuurlijk.

eilleen333

Berichten: 12844
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 17:39

Best een goed initiatief. Immers is mijn hond ook niet overal welkom, maar dat lijkt heel normaal.
Ik vind een hond die rustig onder tafel logt niet vies. Ik heb meer moeite met ondergekwijlde kinderen die door de zaak rennen en zitten te krijsen.

Snollygoster

Berichten: 3834
Geregistreerd: 20-12-12
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 17:39

Als iemand die in de horeca werkte en op regelmatige basis wel eens koppels met kinderen moet bedienen denk ik dat het probleem bij de ouders aangepakt moet worden. Zo was er laatst een tafel met een stuk of 8 volwassenen en 3 kinderen. Kinderen hebben de hele avond zitten rondlopen en krijsen, en dan ook nog eens de hele tijd vlak voor de klapdeur van de keuken gaan zitten spelen. Er was al eens een waarschuwing naar de ouders gegaan dat het gevaarlijk was om de kinderen voor de klapdeur te laten spelen, maar daar leken zij zich niets van aan te trekken. Toen een kind bijna door de klapdeur geraakt werd schoot één van de volwassenen maar net op tijd in actie om het kind weg te kunnen trekken, maar dat had ook heel anders kunnen aflopen. Kinderen hebben toen voor de rest van de avond op hun stoel moeten blijven zitten, maar dan vind ik het eigenlijk wel jammer dat de ouders pas reageren als er (bijna) ongelukken van komen.
Ik heb ooit met mijn hand tussen die klapdeur gezeten en die was zwaar gekneusd, ik wil niet weten wat er gebeurd zou zijn moest dit een kind zijn :n

Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 17:51

Zie dat meerdere mensen zeggen dat personeel ouders er maar op aan moet spreken.. maar weet je hoe lastig dat is, als ouders zelf het totaal niet in (willen) zien.. dan ben jij als personeel de boeman..

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 17:52

Toen ik nog in het ziekenhuis werkte een keer iemand gehad die kwam omwille van een werkongeval. Die was tegen een rondrennend kind opgelopen met een dienblad vol glazen, is gevallen en in de glazen terecht gekomen met zijn handen. Op dat moment kwam hij bij de arts om alle hechtingen eruit te laten halen. Ik weet niet meer of er behalve snijwonden pezen of spieren geraakt waren in de vingers.

Voor zover ik begreep van die persoon zijn de ouders van het betreffende kind nooit tussenbeide gekomen, het was immers een werkongeval. Voor hetzelfde geld botst je kind echter tegen iemand op met hete soep en krijgt die dat (of het kind zelf) dat over zich heen. Dat risico wil je als ouder toch niet?

Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Re: Kindvrije horeca

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 17:53

Helaas maakt dat ouders niet uit.. ben ook al eens onderuit getakeld met volle dienblad door een kind.. nooit excuses gehad van kind of ouder

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 17:57

Begrijp niet dat ouders dan met een gerust hart kunnen tafelen...

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34689
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 17:59

Gianti: maar om het dan maar niet aan te gaan vind ik ook niet kunnen voor de andere gasten. Kinderen helemaal niet meer toe laten is imo niet de oplossing.

Geen excuses vind ik echt schandalig. Ik zou me kapot schamen als mijn kind zoiets zou doen en me superschuldig voelen.

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 17:59

Eitje, gewoon de verantwoordelijkheid van je kind bij een ander leggen en nog boos worden op die ander als hun kind wel voor brokken zorgt :+

Al kunnen volwassen daar ook wel wat van zonder kinderen. Zelf een glas omgooien, de schuld leggen bij de serveerster en nog met een vinger wijzen waar het nog nat is :+ want waarom zelf de verantwoordelijkheid nemen voor je eigen handelingen als het veel makkelijker is de ander te beschuldigen!

Es_ther

Berichten: 18721
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 18:01

[quote="Gianti"]Helaas maakt dat ouders niet uit.. ben ook al eens onderuit getakeld met volle dienblad door een kind.. nooit excuses gehad van kind of ouder[/quote

Ik heb een keer de inhoud van een dienblad op mij gekregen door een kind.. Kind liet de medewerker struikelen, kon het dienblad niet meer houden en ik kreeg bier, rode wijn, witte wijn en cola op mijn shirt.
De medewerker zei 1000x sorry, maar die ouders lachten me vierkant uit. Mijn vriend heeft een opmerking gemaakt naar die mensen toe, en wij kregen alles wat we hadden gehad (1x drinken en voorgerecht) gratis. Eventuele waskosten wou de zaak betalen, maar dat hoefde niet van mij.
De ouders van dat kind hadden van mij wel mogen betalen, de wijn ging er dus mooi niet meer uit >;)

NYC2B
Berichten: 6215
Geregistreerd: 07-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 18:01

Een kind vrij vliegtuig ben ik helemaal VOOR. Ik ging in November naar Gran Canaria (6,5 u vliegen) en er hadden een aantal stellen kinderen mee die me toch een partij liepen te krijsen. In een restaurant kun je er nog wat van zeggen maar in een vliegtuig kun je geen kant op!

Een restaurant hoef voor mij niet perse kind vrij maar in een vliegtuig is het wel hinderlijk hoor!

Femke_Tweety

Berichten: 12006
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 18:02

Als ik uit eten ga (en dat is niet heel vaak) dan vind ik het uitermate prettig als er geen overbodige drukte of lawaai is.
Ik kom dan voor het genieten van het eten, en ongestoorde wat betere gesprekken. (in een ideale situatie)
Mijn ervaring is dat kinderen daar niet zo briljant best bij passen.
Liever niet dus, in dat soor gelegenheden.


Pannekoekenhuis, macdonalds etc is wat mij betreft echt anders. Dat zijn specifiek op kinderen ingerichte gelegenheden.
Maar wat mij betreft geldt ook daar dat een kind niet ongestoord zomaar alles mag...
Het lijkt soms wel of dat door een deel van de ouders anders gezien wordt.
Ook in zon gelegenheid vind ik hard schreeuwen, rondrennen en tegen mensen oplopen niet nodig.
Het zijn gelegenheden waar kinderen -op een leuke manier met "escapemogelijkheid" in de vorm van speeltoestellen- de basis normen en gedragsregels in een restaurant aangeleerd kunnen krijgen.

Dat is dus niet mijn voedsel ongevraagd van tafel jatten...! Of steeds aan mijn mouw trekken, of -in een pannenkoekenhuis in het bos- ongevraagd onder tafel duiken zo pardoes bovenop mijn hond....

Ook daar wil ik aan tafel soort van met rust gelaten worden. Maar daar begrijp ik wel dat er heen en weer gelopen wordt, en dat er niet fluisterend/zachtjes geconverseerd wordt, zeg maar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 18:04

Deijs schreef:
Een kind vrij vliegtuig ben ik helemaal VOOR. Ik ging in November naar Gran Canaria (6,5 u vliegen) en er hadden een aantal stellen kinderen mee die me toch een partij liepen te krijsen. In een restaurant kun je er nog wat van zeggen maar in een vliegtuig kun je geen kant op!

Een restaurant hoef voor mij niet perse kind vrij maar in een vliegtuig is het wel hinderlijk hoor!

Maar dat is al helemaal moeilijk te realiseren. Mensen met kinderen mogen dan dus niet meer op vakantie? Of niet meer familie in het buitenland bezoeken? Ik vind het net zo irritant als de volgende als ik naast/voor/achter een kind zit in een vliegtuig dat het blijkbaar allemaal zo spannend, eng of pijnlijk aan de oren vindt dat het begint te krijsen, maar daar weet je tenminste dat je er echt niets aan kan doen.

Ouders die in een restaurant lekker zitten te kletsen met een paar wijntjes te veel terwijl de kinderen de obers overhoop rennen vind ik wel degelijk het probleem van de ouders. Of je houdt je kinderen bij je aan tafel, of je laat ze gewoon thuis.

Chiave

Berichten: 5491
Geregistreerd: 19-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 18:04

Femke_Tweety schreef:
Dat is dus niet mijn voedsel ongevraagd van tafel jatten...!


Is dit serieus gebeurd? -O-

NYC2B
Berichten: 6215
Geregistreerd: 07-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 18:05

Is ook moeilijk te realiseren natuurlijk maar dat zou ik liever hebben dan een kindvrije horeca want daar vind ik persoonlijk dat je de ouders moet aanspreken en als die er niks mee doen; de deur wijzen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 18:06

Ik heb het ook wel eens gehad hoor. Kinderen die ineens naast mijn bord stonden en vroegen of ze een frietje mogen. Eigenlijk vind ik dat gewoon ongepast, niet netjes, en ik hoef geen frietjes te delen met een kind dat niet van mij is en die ik ook niet ken. Toch voelde ik me uit een bepaald sociaal patroon toch verplicht om ja te zeggen, want wie gaat nou weer de spelbreker zijn die zo'n kind nee zegt. Ik vind het gewoon de taak van de ouder om dit soort dingen te voorkomen, kom op zeg :roll:

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 18:06

Gebeurt vaker dan je denkt, tafel naast ons had ook last van een dievegge. Graaihandjes gingen richting de patat en zo in de mond van het onbekende meisje.

Maar.... De ouders renden er snel heen en schaamden zich kapot en boden excuses aan en ook de kleine meid moest sorry zeggen. Kind moet ook leren hoe het hoort dus het gaat niet gelijk vanaf moment 1 vlekkeloos. Deze ouders losten het prima op :j
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 18-08-15 18:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Ulfeino
Berichten: 2196
Geregistreerd: 06-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 18:06

Ik heb zelf 2 kinderen van 7 en 12 (meisje en jongen) maar ik moet heel eerlijk zeggen dat ik me regelmatig groen en geel erger aan de kinderen van een ander, die ze maar wat rond laten rennen, schreeuwen etc., tuurlijk die van mij zijn niet anders, maar ik treed wel regelmatig flink op, dat mis ik bij heel veel andere ouders.
Ik zou het heel normaal vinden dat er restaurants zouden zijn waar kinderen niet zijn toegestaan, of pas na een bepaalde tijd.
Ben laatst in Dubai geweest en daar zijn meerdere restaurants waar kinderen na 20.00 uur niet zijn toegestaan.
Als ik uit eten ga geniet ik ook het liefst in alle rust :)