Muziek in het verkeer, wat vinden jullie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ricie

Muziek in het verkeer, wat vinden jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-15 17:27

Hallo allemaal,

Ik ben gewoon eens even benieuwd, naar wat anderen nou vinden van het gebruik van muziek in het verkeer.
Namelijk ben ik sinds een aantal maanden nu overgestapt van de fiets naar de scooter.

Alleen nu begin ik pas te merken hoe veel mensen eigenlijk muziek luisteren in het verkeer, koptelefoons op, oortjes in en ga zo maar door.

Vaak horen fietsers of andere verkeersdeelnemers (ook vaak hardlopers etc) me niet eens aankomen omdat ze muziek op hebben staan.

Nu ben ik eens benieuwd wat jullie van heel het muziek gebruik in het verkeer vinden, hoe wel, hoe niet, waarom wel of waarom niet? Ben erg benieuwd!

Zelf gebruik ik maar heeeel zelden muziek in het verkeer, als ik het gebruik vaak maar 1 oortje in en op zo een volume dat als er een auto aan of voorbij komt dat ik me muziek niet eens meer hoor.

Kahawa

Re: Muziek in het verkeer, wat vinden jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 17:28

Als scooter gewoon altijd toeteren. Is het geen muziek dan zijn ze wel veel te druk met hun smartphone of gewoon oud en doof.

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 17:30

Op de fiets heb ik altijd 1 oortje in omdat ik toch graag autos etc aan hoor komen.

In de auto heb ik altijd muziek aan! Vind het vreselijk om auto te rijden zonder :=

Poek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 17:30

Op de fiets naar stal wil ik graag muziek in, daardoor ga ik sneller fietsen :+ Meestal heb ik gewoon 2 oortjes in, maar als het echt druk is (wat het bijna nooit is) doe ik 1 oortje uit waardoor ik het verkeer wel hoor.

Unique6

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 17:31

Ik gebruik dagelijks muziek in het verkeer. Ik heb altijd mijn rechteroortje in zodat ik aan de kant waar het verkeer aankomt het meeste gehoor heb. Mijn volume staat zacht genoeg dat ik alles kan horen, maar hard genoeg dat ik mijn muziek toch nog hoor tussen alle geluiden door. Ik vind het zelf niet eens fijn fietsen met 2 oortjes, aangezien ik dan het idee heb dat ik heel veel mis of gewoon niet in de gaten heb.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 17:31

Spiegels zitten toch niet voor niks op je scooter :7 zijn niet bedoeld om je make up bij te weken....

Sowieso moet je opletten in het verkeer ;)

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 17:33

Als je doof bent kun je ook deelnemen aan het verkeer, je moet alleen wel beter uit je doppen kijken! ;)

xTiffani

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 17:36

Allebei mijn ouders zijn doof, dus ik heb geen probleem met muziek. Als het erg druk is doe ik 1 oortje uit.

Mijn ouders kunnen ook prima in het verkeer deelnemen, dus waarom geen muziek?

__Elizabeth

Ik heb altijd muziek in gehad en nooit problemen gehad. Had ook altijd 2 oortjes in maar ik hoorde auto's ed wel altijd aankomen en had muziek niet heel zacht staan dus ik vraag me af hoe hard ze de muziek dan wel niet hebben staan.

Sheran

Ik hoor alles echt nog wel door mijn oordopjes heen... en je moet gewoon goed uitkijken. Want je hoort echt niet alles aankomen, ook niet als je geen muziek op hebt. Als je bv langs een grasmaaier rijdt hoor je niks, als je op de brommer zit hoor je niks, als je in de auto zit hoor je niks... gewoon goed je ogen gebruiken!

Maar muziek lijkt me wel enger dan doof zijn, want ten eerste ben je het niet gewend en ten tweede word je wel enigszins afgeleid door de muziek.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 21:53

Sommige mensen zijn gewoon te dom om uit hun ogen te kijken en die horen gewoon niet in het verkeer thuis :( Heeft weinig met muziek te maken

Ricie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-15 09:49

Veel verschillende meningen dus. Wel leuk om te lezen hoe anderen er over denken. Bedankt voor het reageren tot zo ver!

DynamiteS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 10:03

Ik rijd ook scooter, erger me dood een die mensen die dus echt niks horen.. hoevaak je ook toetert, ze horen je echt niet.. _-:(

Maar aan de andere kant, als mensen zonder oortjes fietsen schrikken ze zich een ongeluk als ik toeter om in te halen :')

Zelf houd ik ook van muziek, maar merk nu zelf hoe irritant het is als je niets hoort.

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 10:11

Heb altijd oortjes in naar de pony's, zonder muziek word ik echt super chagarijnig :=
Wel heb ik ze op een zacht volume zodat ik het verkeer om mij heen voldoende hoor

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 10:13

Ik heb bijna altijd muziek aan op de fiets, maar geen hard volume. Ik hoor auto's gewoon aankomen, ik hoor sirenes, fietsbellen, toeters. Ik zie dit dus niet als onveilig :)

Op drukkere plekken doe ik wel eens 1 oortje uit. Ik fiets meestal op fietspaden met een berm tussen het fietspad en de autoweg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 10:20

Ik heb sinds ik autorij geen muziek meer op de fiets. Ik merkte toen pas hoe irritant fietsers zijn die me niet horen.

Met mn elektrische scooter moet ik sowieso toeteren, ook bij muziekloze fietsers. Anders horen ze me niet :))

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 17:39

Als ik op een drukke plek fiets zoals binnenstad zwolle etc dan heb ik geen oortjes in, hier in Ommen wel. :')

Quanneh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 17:42

Hier ook altijd maar 1 oortje in, tenzij ik door weilanden fiets en het toch erg rustig is. Het volume staat ook niet erg hoog :)

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 17:44

Heb ook altijd oortjes in maar geluid staat relatief zacht. Vind het echt niks om auto's en scooters niet te horen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 17:45

In de auto en op de motor heb ik altijd muziek aan.

Fietsen doe ik niet aan :')

CharIsabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 17:49

muziek keihard aan op de fiets maar kijk om de 5 seconden achter me ;)
ben al een keer bijna aangereden dus daarom kijk ik achter me ook al heb ik echter geen muziek op dan hoor ik nog amper iets ben ik te geconcentreerd op iets anders ,,, :=

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 17:52

CharlotteJay schreef:
muziek keihard aan op de fiets maar kijk om de 5 seconden achter me ;)
ben al een keer bijna aangereden dus daarom kijk ik achter me ook al heb ik echter geen muziek op dan hoor ik nog amper iets ben ik te geconcentreerd op iets anders ,,, :=

Nou ik weet niet wat veiliger is, iemand die steeds achterom loert of harde muziek en gewoon voor je uit kijken :=

shiroihebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 17:55

Ik heb nooit muziek in, één keer gedaan en ik schrok er gewoon van hoe afgesloten ik me dan voel. Heb het in huis alleen aan als ik beneden ben, daar voel ik mensen aankomen (trillingen door een houten vloer). Boven heb ik vloerbedekking, dan voel ik mensen niet aankomen en schrik ik me helemaal kapot als ik me dan omdraai en er staat ineens iemand naast me :')

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 17:56

Ik fiets standaard met 2 oortjes met muziek. Hoor altijd alles wel aankomen eigenlijk.

En tja of mensen nog zitten te praten of muziek op hebben is toch bijna het zelfde dan horen ze ook andere niet.

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 17:58

Ik fiets bijna nooit met muziek haha