Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Collie2008 schreef:En welke afdeling binnen jeugdzorg is dat goof? het doorschuiven hoor je inderdaad vaker.
Goof schreef:Ik heb door mijn werk afgelopen jaar te maken gehad met jeugdzorg en ik ben zeker niet tevreden.
Ik vind de communicatie en bereikbaarheid slecht en ik vind de begeleiding en aanpak nog slechter. Er wordt niet doorgepakt, er gebeurt niets. Deze zaak werd al 3 jaar lang van persoon op persoon doorgeschoven en er was in 3 jaar tijd nog niets aangepakt of verbeterd, waardeloos. Ik was zelf nog degene die er het hardst achteraan rende volgens mij.
horsies5 schreef:Goof schreef:I
Ik herken dit ook vanuit de pleegzorg kant..
ook keuzes die gemaakt worden en kant nog wal raken.. waarvan je vooraf al kunt zeggen dat dit niet het beste voor het kind gaat zijn..
communicatie is vreselijk.. ze zeggen a en doen vervolgens b.. en ze daarop aanspreken werkt niet want dan doe je moeilijk en heb je t verkeerd begrepen.. ik heb zelfs meegemaakt dat dingen die gezegd werden, afspraken die gemaakt werden uit de notulen werden gehaald
pgb werkers die gewoon 3 maanden geen loon kregen.. dat je eerst n advocaat in de arm moet nemen voordat er dan toch betaald werd.. en dat het vrije deel van t pgb van t kind niet naar t kind zelf ging maar naar bureau jeugdzorg zelf
Aradis schreef:Punt is dat indien jeugdzorg faalt, en dat doen ze helaas vaker wel dan niet, dan zijn de gevolgen niet te overzien en enorm ingrijpend voor zowel ouders als kinderen. Ik las hier net de zin; soms moet je kiezen uit twee niet zo goede oplossingen. Eigenlijk is dit ook van toepassing op jeugdzorg, goed dat ze er zijn. . . echt goed werk verrichten doen ze helaas niet.Maar ook genoeg zaken waar escalatie voorkomen wordt, maar daar hoor je niks over want het is niet geëscaleerd...
Ik weet niet het fijne van de zaken die jij nu aanhaalt, maar met welke motivatie heeft men daar niet ingegrepen?
Collie2008 schreef:horsies5 schreef:Ik herken dit ook vanuit de pleegzorg kant..
ook keuzes die gemaakt worden en kant nog wal raken.. waarvan je vooraf al kunt zeggen dat dit niet het beste voor het kind gaat zijn..
communicatie is vreselijk.. ze zeggen a en doen vervolgens b.. en ze daarop aanspreken werkt niet want dan doe je moeilijk en heb je t verkeerd begrepen.. ik heb zelfs meegemaakt dat dingen die gezegd werden, afspraken die gemaakt werden uit de notulen werden gehaald
pgb werkers die gewoon 3 maanden geen loon kregen.. dat je eerst n advocaat in de arm moet nemen voordat er dan toch betaald werd.. en dat het vrije deel van t pgb van t kind niet naar t kind zelf ging maar naar bureau jeugdzorg zelf
Maar da's heel bijzonder want een PGB wordt gestort op de bankrekening van de PGB houder (in dit geval de houder) dus als de PGB uitvoerder (hulpverlener) dan niet betaald wordt gaat er of bij ouders iets verkeerd, of ouders hebben hun PGB storting niet gehad wat dan zou komen door de indicatie te laat is afgehandeld en de vraag is of ouders het dan te laat hebben ingediend, of BJZ het te laat heeft afgehandeld. PGB betaling gebeurt namelijk niet vanuit jeugdzorg, maar vanuit het zorgkantoor.
Notulen die verandert worden is gewoon fraude! Zoiets moet je eigenlijk altijd melden aan de teamcoordinator van zo'n jeugdzorgmedewerker. Schandalig als zulke dingen echt gebeuren