5 Jarig jongetje verdrinkt hondje

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

XxMariellexX

5 Jarig jongetje verdrinkt hondje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-15 20:56

jolmer20

Re: 5 Jarig jongetje verdrinkt hondje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 20:58

Niet normaal heh.
Bah bah, ik denk echt dat dit jongetje heel snel hulp moet hebben, evenals de ouders.
Ik ben bang dat het hier anders niet bij zal blijven.

Arm meisje en dr moeder. En hondje natuurlijk..

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 20:59

Een schadevergoeding? Waarom moet er altijd geld rollen...

nouky12

Ik denk dat er dan heel veel mis is in de thuissituatie van dat jongetje als er zo onverschillig op wordt gereageerd... Heel sneu voor dat meisje

xDenies

Wat men hier van vind? Volgens mij zijn we er allemaal over eens dat het niet normaal is wat hier gebeurd is. Wie z'n schuld het ook is.

Een vijf jarig jongetje hoort niet zo maar een puppy af te pakken, ermee naar een fontein te lopen en met zijn neus op de bodem te duwen en vervolgens als het dier niets meer doet slap aan het riempje voor het neus van een zes jarig meisje te houden met 'Nu issie dood'.

Wat ik er van vind? ZIEK.
Maar hee .. het kind is vijf dus we kunnen er niets aan doen ... Net als de ouders die een huilend meisje & moeder aan de deur hadden en nog net niet hun schouders op hebben gehaald ....

Cinnepin

Had het vanmiddag al gehoord idd...afschuwelijk!

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 21:01

eenitraM schreef:
Een schadevergoeding? Waarom moet er altijd geld rollen...

Waarom niet??

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 21:05

Oke, het is een kind. Maar als een kind zoveel kronkels in zijn hoofd heeft dat hij in staat is om zoiets te doen en vervolgens weg te wandelen vind ik het een zorgwekkende gedachte dat dat jongetje tot de toekomst van nederland behoort.

Edit: een kind van vijf die normaal is opgevoed (en daar gaat het natuurlijk mis) weet dondersgoed dat zoiets niet mag

Lauratje_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 21:09

Walgelijk gewoon, maar wat deed een 6 jarig kind met een puppy alleen? Waar waren de ouders van beide kinderen? Je laat zo een jong kind toch niet alleen rond een fontein en al helemaal niet met een puppy.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 21:10

Palmera schreef:
Oke, het is een kind. Maar als een kind zoveel kronkels in zijn hoofd heeft dat hij in staat is om zoiets te doen en vervolgens weg te wandelen vind ik het een zorgwekkende gedachte dat dat jongetje tot de toekomst van nederland behoort.

Edit: een kind van vijf die normaal is opgevoed (en daar gaat het natuurlijk mis) weet dondersgoed dat zoiets niet mag

Helemaal mee eens.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 21:12

Lauratje_88 schreef:
Walgelijk gewoon, maar wat deed een 6 jarig kind met een puppy alleen? Waar waren de ouders van beide kinderen? Je laat zo een jong kind toch niet alleen rond een fontein en al helemaal niet met een puppy.

Ongeacht waar het zich bevond: een kind van die leeftijd laat je überhaupt niet een hond/pup alleen uitlaten. Zie het ook wel eens hier gebeuren dat kleine kinderen met honden op pad worden gestuurd. Totaal niet verantwoord, mijns inziens.

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 21:12

Heel banketstaaf maar ik zou t kindje even onder water houden. Dan weet hij iig hoe het voelt. Of hij er wat aan kan doen of niet. Een kind moet je een voorbeeld geven en als er dan ergens iets niet in orde is laten zien waarom t fout is. Je word er nooit zo bewust van als het je zelf niet gebeurd.

Dus ff koppie onder. (Niet te lang)

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 21:14

Het 6 jarige meisje had niet alleen mogen lopen, maar het 5 jarige jongentje is gewoon ziek. En dat is Nederland. Het wordt alsmaar gekker, erger en zieker.
De volgende generaties zijn echt gedoemd..

Zon jongetje plus ouders horen thuis in de bak. Hun leven lang. Of althans, het jongetje heeft nodig een hele bijscholing nodig als hij al niet blijvenf beschadigd is

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 21:14

Walgelijk en in en in triest dat een kind van 5 al zo verknipt is en hopelijk gaat hij lang onder goede behandeling, voordat hij dadelijk als hij ouder is andere gruwelijke dingen gaat doen.
Ook bizar dat de ouders zo laconiek reageren....

Kwa schadevergoeding misschien alleen maar goed, misschien dat de ouders dan anders gaan denken over het leed wat het meisje en het gezin is aangedaan over het verdriet van hat arme hondje....

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 21:19

Schadevergoeding merken de "dader"-ouders niet veel van, omdat het een verzekeringsverhaal is (papierwerk en verder wordt alles voor je geregeld). Met geld krijg je je hond niet terug, maar het is inderdaad wel goed als dit op papier geregeld/opgelost is. Mochten er in de toekomst onverhoopt weer problemen door dat gezin (zij het het jongetje, zij het de ouders) zijn, dan heb je alvast iets in het "dossier" staan. Het beste lijkt mij (opvoedings)therapie voor het jongetje, maar zeer zeker ook voor zijn ouders.

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 21:20

Moeder van het meisje heeft haar hele facebookprofiel openbaar. Gezin van dat jongetje schijnt tijdelijk hier te wonen wegens grote problemen elders. Er schijnt geen wa-verzekering te zijn.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 21:23

Kind er meteen achter aan gooien :\
Dat is wat ik denk, helaas mag het niet.

anneroxanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 21:25

Ik word hier spontaan verdrietig van |(

Jeetje wat vreselijk, ik kan alleen maar denken aan hoe gestresst en in paniek het hondje wel niet moest zijn toen hij niet meer kon ademen en ook niet meer naar boven kon zwemmen. En hoe het meisje machteloos toe heeft gekeken. |(

Ik debk zelf dat er echt wat mis is met dat jongetje, of dat zijn eigen thuissituatie vreselijk is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 21:25

Oo de leeftijd van 5 is het geweten nog niet ontwikkeld. Dit heeft aansturing nodig vanuit een volwassene.
Het is zorgelijk dat het kind niet weet dat het niet mag maar dit is niet de schuld van het kind.
Dit ligt bij de ouders en is waarschijnlijk een punt van gebrekkige opvoeding. Er kan ook wat anders aan de hand zijn, bijvoorbeeld conduct disorder hoewel dat geloof ik pas vanaf 12 jaar kan worden gediagnosticeerd.
Het is in elk geval niet per definitie zo dat dit kind een psychopaat wordt later of dat het opgroeit voor galg en rad.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 21:31

Volwassene van jongetje lagen op bed, jongetje alleen buiten. Zijn niet WA verzekerd.

Meisje, 6 jaar, stond in de poort opening van de tuin met haar puppy. Wellicht een meter er voor. Jongetje vijf jaar trekt de riem uit de handen van het meisje. Meisje dacht dat het een grapje was (ja wie verwacht nou zoiets) en is snel naar haar moeder gegaan.

Zo staat het op de Facebook van de moeder van dit meisje. Moeder was dus wel gewoon in de buurt maar niet zo dicht in de buurt ... dat is natuurlijk ook niet altijd mogelijk.

Maar welke zieke geest verwacht er nou dat iemand dit doet ...

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 21:36

Ik vind het een raar verhaal. Van beide kanten. Een 5 jarige hoort niet alleen op straat, terwijl ouders op bed liggen? En een meisje van 6 hoort imo niet alleen te zijn met een puppy.

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 21:39

Verschrikkelijk dit, 5 jaar en al zo iets doen?!
Kan toch geen geestelijk gezonde volwassene uitkomen..

Verder vind ik met 6 jaar de straat op (mits het een rustig dorpje oid is) niet eens zo vreemd, wij speelden als kind toch ook buiten? :)

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 21:40

Musiess schreef:
Heel banketstaaf maar ik zou t kindje even onder water houden. Dan weet hij iig hoe het voelt. Of hij er wat aan kan doen of niet. Een kind moet je een voorbeeld geven en als er dan ergens iets niet in orde is laten zien waarom t fout is. Je word er nooit zo bewust van als het je zelf niet gebeurd.

Dus ff koppie onder. (Niet te lang)

Ik verwacht dat er meer aan de hand is dan opvoeding en dat het zelf laten ervaren echt niet gaat helpen.....
Ben er ook bang voor wat hij hierna nog gaat doen. Ik geloof niet dat het nog goed gaat komen. :x

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 21:41

Nee alleen op straat is niet zo'n ramp, maar een jong kind hoort niet alleen te zijn met zo'n jonge hond. Zonder toezicht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 21:41

Ik herhaal mezelf nog maar eens.

Lente schreef:
Op de leeftijd van 5 is het geweten nog niet ontwikkeld. Dit heeft aansturing nodig vanuit een volwassene.
Het is zorgelijk dat het kind niet weet dat het niet mag maar dit is niet de schuld van het kind.
Dit ligt bij de ouders en is waarschijnlijk een punt van gebrekkige opvoeding. Er kan ook wat anders aan de hand zijn, bijvoorbeeld conduct disorder hoewel dat geloof ik pas vanaf 12 jaar kan worden gediagnosticeerd.
Het is in elk geval niet per definitie zo dat dit kind een psychopaat wordt later of dat het opgroeit voor galg en rad.