'Amerikaanse tandarts doodt leeuw in Zimbabwe'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eske_B

'Amerikaanse tandarts doodt leeuw in Zimbabwe'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-15 18:12

http://m.ad.nl/ad/m/nl/1013/Buitenland/ ... abwe.dhtml

Dit is maar een voorbeeld, van wat ik ongelofelijk ziek vindt: doden voor plezier.
Doden/jagen voor eten vind ik nog daar aan toe, maar jagen voor puur plezier... dat is simpelweg ziek. In mijn ogen net zo ziek als een mens vermoorden.

Is er een uitleg dat mensen er een kick uit halen om een dier te vermoorden? Is de grems tussen een mens en een dier doden voor plezier niet ongelooflijk dun?

gohya

Re: 'Amerikaanse tandarts doodt leeuw in Zimbabwe'

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 18:14

Dan ben je in Mijn ogen een Psychopaat,als je dieren dood voor de kick/plezier.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 18:14

EskeGirl schreef:
Is er een uitleg dat mensen er een kick uit halen om een dier te vermoorden? Is de grems tussen een mens en een dier doden voor plezier niet ongelooflijk dun?

Ik denk dat er maar weinig jagers zijn die, nadat ze Bambi een kogel tussen de ogen hebben geschoten, zich omdraaien en denken "zo, nu zou mijn partner een mooie zijn om af te schieten".

BelleTessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 18:16

Verschrikkelijk. Net als alle andere mensen die dieren doden voor hun plezier.
De praktijk van de man heeft de laatste dagen gehad, en verdiend ook! Zou nooit door zon man m'n gebit laten behandelen.

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 18:16

Echt ongelofelijk triest... Ik snap niet wat er nou plezierig aan is om een beest af te schieten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 18:18

Ik vind het ook vreselijk... ook zijn zogenaamde spijt, want 'hij wist niet dat het een bekende leeuw was'. :+
Dan begrijp je de boodschap inderdaad niet.

Doden voor voedsel vind ik nog anders, maar inderdaad, doden voor de lol??? Wat is dan precies die lol?!
En was het andersom gebeurd, was de leeuw doodgemaakt. :x

Zag trouwens ook nog foto's van hem met andere dode dieren.
Van mij mogen ze deze man opvreten met huid en haar. :o

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 18:20

Zieke mensen..

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 18:21

Hij vind het zelfs zo leuk dat hij ook nog eens een joekel van een bedrag betaald om het te mogen doen _-:(
En dan die foto, die maakt me zo misselijk, kijk dan hoe trots ze zijn op het dode dier dat voor ze ligt -:(-

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 18:24

Nee, van mij mogen ze deze man levenslang opsluiten in een vreselijke Afrikaans gevangenis, niks opvreten, dat verkort het lijden en dood is ie nog altijd beter af.

Bekende leeuw of niet, hij stond wel klaar om afgeknald te worden, er is dik voor betaald. Anders werd het wel beter beschermd.

Een zieke misbaksel van een vent zeg, hopelijk krijgt hij een hoop ellende over zich heen, dat geldt voor alle Pret jagers hoor.

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 18:25

Ik vind het walgelijk, het is ook gewoon een ontzettend naar en glad mannetje om te zien. Eindelijk word de wereld er een keer boos om!

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 18:27

Het schijnt wel dagelijks te gebeuren...heel triest...

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 18:29

Ik vind het ook een beetje eng.. Ik vind het echt ziek als je een dier met plezier kan vermoorden. Of de grens tussen mens en dier vermoorden dun is, ligt aan die persoon. Sommige mensen plaatsen mensen heel veel hoger dan dieren namelijk. Ik zelf niet. Dus als ik met plezier een dier zou kunnen vermoorden, zou dat hetzelfde gelden voor mensen. :+

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 18:29

Er zijn hele parken die leeuwen aan de lopende band "fokken" voor dit soort praktijken. Wel fijn dat ze nu eindelijk de verkeerde leeuw hebben geschoten zodat er eens goed media aandacht aan wordt besteed :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 18:30

Nou! Het is toch iedereens grootste droom om bewijs te hebben dat je sterker bent dan de koning der dieren?

Gek eigenlijk dat er mensen zijn die géén 55.000 dollar daarvoor willen neerleggen!

:+

Ik denk dat je heel onzeker en dominant moet zijn om dit te willen doen.

Een hert om op te eten, of een zwijn of eend of konijn, begrijp ik. Het doen om de balans in stand te houden, begrijp ik. Maar wat moet je met een dooie leeuw? Dat is dan toch alleen maar "omdat het kan"? In mijn ogen compleet nutteloos.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 18:31

Ineke2 schreef:
Het schijnt wel dagelijks te gebeuren...heel triest...

Helaas wel ja, en ook met als dank aan de vakantiesafari's van "wees"dieren en die mag je dan meehelpen grootbrengen en de fles geven.

Maar in feite help je ze met de dieren voor de jacht wanneer ze groter worden en heb je eraan meegewerkt om deze business in stand te houden en te promoten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 18:32

Afbeelding

Bovenstaande geeft mijn mening wel weer. Fijn dat mensen zich hier druk om maken, helemaal terecht. Alleen begrijp ik niet hoe je je hier boos om kunt maken als je vanavond een stuk kip op je bord hebt liggen. Ik zie dat verschil niet. Doden om te gebruiken voor menselijke consumptie is hetzelfde. Het is allemaal onnodig lijden, allemaal onnodig in dienst van de mens en komt allemaal voort uit de overtuiging dat de mens superieur zou zijn. Ik hoop dat mensen de link gaan leggen. ALLE dieren zou een lot als de dood voor het plezier van de mens (want dat is vlees eten ook) bespaard moeten blijven.

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 18:34

Dit gaat dan weer over in dezelfde discussie als van het vegetariers topic.
Ik vind dat anders, ookal zeggen sommige mensen van niet, mensen hebben toch echt vlees nodig om te leven.

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 18:35

Goof schreef:
EskeGirl schreef:

Ik denk dat er maar weinig jagers zijn die, nadat ze Bambi een kogel tussen de ogen hebben geschoten, zich omdraaien en denken "zo, nu zou mijn partner een mooie zijn om af te schieten".

Andersom misschien wel...... je zal zo'n vent hebben.....

JolisaJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 18:35

Het is echt vreselijk... En dan ook nog lachend poseren op een foto naast het dode dier (niet van deze leeuw, maar wel andere foto's met deze man en andere 'jagers'). Toch te triest voor woorden.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 18:36

Ah ik wist dat de eeuwige vleesindustrie er weer bij gesleept zou worden... iets met appels en peren.

Een dier afschieten voor de lol, trots ermee op de foto en dan nog een trofee (kop in dit geval) meenemen om aan je vriendjes thuis te kunnen laten zien hoe stoer je bent geweest... Ik heb er geen goed woord voor over, ongeloofelijk dat dit soort praktijken zo vaak voor komen. Zonde dat de leeuw gedood is, maar ik mag hopen dat zijn dood niet voor niets was en de vele media aandacht die hier nu voor is een verschil gaat maken.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 18:37

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-15 18:38

RedPassion schreef:
[ Afbeelding ]

Bovenstaande geeft mijn mening wel weer. Fijn dat mensen zich hier druk om maken, helemaal terecht. Alleen begrijp ik niet hoe je je hier boos om kunt maken als je vanavond een stuk kip op je bord hebt liggen. Ik zie dat verschil niet. Doden om te gebruiken voor menselijke consumptie is hetzelfde. Het is allemaal onnodig lijden, allemaal onnodig in dienst van de mens en komt allemaal voort uit de overtuiging dat de mens superieur zou zijn. Ik hoop dat mensen de link gaan leggen. ALLE dieren zou een lot als de dood voor het plezier van de mens (want dat is vlees eten ook) bespaard moeten blijven.

Een dier dat (goed) wordt geslacht en opgegeten is in een paar seconde (hersen)dood en wordt nuttig gebruikt. Een dier dat met pijl en boog volledig onnodig wordt vermoord maakt voor mij wel degelijk verschil.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 18:39

Dit is een van de berichten waar ik verdrietig van wordt. Geld maakt echt dingen kapot. "Even" 55000 neertellen voor het voor de lol doden van een onschuldig levend wezen. En nog triester dat er mensen zijn die hier rijk van worden ook nog, van het laten doden van onschuldige dieren. Blij dat de stropers die dit mogelijk hebben gemaakt gepakt zijn en hopelijk vinden ze de tandarts voordat hij afgemaakt wordt door anderen. Ben bang dat de man zijn leven niet zeker meer is. Wat net zo triest is trouwens.

Daarnaast heeft het dier 40 uur geleden voor hij werkelijk dood was. -O-
Laatst bijgewerkt door karuna op 29-07-15 18:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 18:39

RedPassion schreef:
[ Afbeelding ]

Die worden ook uit hun reservaat gelokt, aanschoten met een kruisboog en dagen achtervolgt???

Vegetariër zijn is prima, maar douw het anderen niet zo door hun strot. Jij rijdt waarschijnlijk paard (want op Bokt), op een leren zadel, met leren laarzen.......

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 18:41

Toen ik lodges zocht voor ons verblijf in Zuid-Afrika, ben ik genoeg sites tegengekomen van parken waar gejaagd wordt. Hele prijslijst erbij wat je per dier betaalt wat je wilt neerknallen. Je kunt er dan ook nog voor kiezen of je het vlees wilt kopen. Uiteraard ben ik niet in dit soort parken blijven slapen.