Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
EskeGirl schreef:Is er een uitleg dat mensen er een kick uit halen om een dier te vermoorden? Is de grems tussen een mens en een dier doden voor plezier niet ongelooflijk dun?
Ineke2 schreef:Het schijnt wel dagelijks te gebeuren...heel triest...
Goof schreef:EskeGirl schreef:Is er een uitleg dat mensen er een kick uit halen om een dier te vermoorden? Is de grems tussen een mens en een dier doden voor plezier niet ongelooflijk dun?
Ik denk dat er maar weinig jagers zijn die, nadat ze Bambi een kogel tussen de ogen hebben geschoten, zich omdraaien en denken "zo, nu zou mijn partner een mooie zijn om af te schieten".
RedPassion schreef:[ Afbeelding ]
Bovenstaande geeft mijn mening wel weer. Fijn dat mensen zich hier druk om maken, helemaal terecht. Alleen begrijp ik niet hoe je je hier boos om kunt maken als je vanavond een stuk kip op je bord hebt liggen. Ik zie dat verschil niet. Doden om te gebruiken voor menselijke consumptie is hetzelfde. Het is allemaal onnodig lijden, allemaal onnodig in dienst van de mens en komt allemaal voort uit de overtuiging dat de mens superieur zou zijn. Ik hoop dat mensen de link gaan leggen. ALLE dieren zou een lot als de dood voor het plezier van de mens (want dat is vlees eten ook) bespaard moeten blijven.
RedPassion schreef:[ Afbeelding ]
Bovenstaande geeft mijn mening wel weer. Fijn dat mensen zich hier druk om maken, helemaal terecht. Alleen begrijp ik niet hoe je je hier boos om kunt maken als je vanavond een stuk kip op je bord hebt liggen. Ik zie dat verschil niet. Doden om te gebruiken voor menselijke consumptie is hetzelfde. Het is allemaal onnodig lijden, allemaal onnodig in dienst van de mens en komt allemaal voort uit de overtuiging dat de mens superieur zou zijn. Ik hoop dat mensen de link gaan leggen. ALLE dieren zou een lot als de dood voor het plezier van de mens (want dat is vlees eten ook) bespaard moeten blijven.