Moeder vrijgesproken na herhaaldelijk mishandelen van kids

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KarmaChansy

Moeder vrijgesproken na herhaaldelijk mishandelen van kids

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-15 17:00

Ik snap dit gewoon echt niet.... Ik ben nog geen moeder maar ik kan mij van mijn levensdagen niet voorstellen dat je dit doet! Al 10 jaar lang worden ze in de gaten gehouden waarom worden ze niet weg gehaald? arme arme kinderen ;(

http://www.ad.nl/ad/nl/32605/Dordrecht/ ... ngen.dhtml

Niet alleen de vader van twee Dordse kinderen mishandelde en misbruikte ze tien jaar lang, door ze onder meer urine, ontlasting en sambal in de mond te laten nemen. Ook de moeder was gewelddadig. Els B. (50) stond donderdagmiddag voor de rechter. Jusitie kan door de volledige ontoerekeningsvatbaarheid van de gewelddadige moeder niet anders dan eisen dat de vrouw niet wordt vervolgd.

Ik zit vol moederliefde. Ik wil graag weer contact met mijn kinderen. Alle aanklachten zijn opgeblazen. Een leugen
Els B., moeder
Justitie noemt het een frustrerende eis. De vrouw sloeg, trapte, kneep en krabde volgens justitie haar twee kinderen in de periode 2004 tot 2014 wekelijks, soms dagelijks in hun woning in Zwijndrecht en daarvoor in Dordrecht.

Ze had woedeuitbarstingen en dook herhaaldelijk met haar volle gewicht op haar dochter om haar ,,te fixeren.'' Ook sleurde ze het meisje aan haar haren. Els B. was bovendien volgens justitie getuige dat haar zoon voor straf van zijn vader urine, azijn en poep in zijn mond moest doen, maar de moeder greep volgens justitie niet in.

Voortdurend
Samen met haar man, Gerard de W. (47) vernederde de moeder voortdurend hun zoon vanwege zijn, volgens hen, kleine geslacht. Van de seks die haar dochter tien jaar lang met haar man had, wist Els naar eigen zeggen niets af. Maar zelf flipte ze soms volledig en trok dan in een bizarre stemming thuis haar kleren uit om met blote borsten uitdagend te dansen onder de ogen van haar geschokte kinderen.

De dochter sprak over ,,martelingen.'' Volgens haar moeder werd het meisje ,,verwend door haar vader'' en behandelde hij het kind als een vrouw.

Vier jaar cel
Tegen de vader van het gezin is donderdagochtend 4 jaar cel en tbs geëist, of acht jaar cel vanwege de seks met zijn kinderen en mishandeling. De man bekende. De uitspraak is over veertien dagen.

Het gezin was al tien jaar lang in beeld bij Jeugdzorg en het meldpunt kindermishandeling (AMK). Bij het AMK werden tussen 2004 en 2014 negen alarmerende meldingen neergelegd door familie, buren en docenten die voor ernstige mishandelingen vreesden.

Hoewel er een enige tijd zelfs een ondertoezichtstelling was en er hulpverleners over de vloer kwamen, lukte het niet bij Jeugdzorg en het AMK zicht te krijgen op de situatie. De mishandelingen gingen daardoor tien jaar lang door.

Rollen
De bal ging vorig jaar pas echt rollen toen het meisje aangifte deed, na een 9e alarmering bij het het meldpunt kindermishandeling. Het AMK heeft vandaag nog niet gereageerd hoe dit op deze manier kon gebeuren. ,,Ik zit vol moederliefde,'' zei Els B. vandaag in de rechtbank, en de moeder gaf aan dat ze graag weer contact met haar kinderen wil. Alle aanklachten zijn volgens haar opgeblazen. ,,Een leugen.''

Volgens deskundigen is de vrouw volledig ontoerekeningsvatbaar omdat zij als kind tegen een glazen deur aanknalde. Daarna had ze epilepsie en werd ze op haar 29e jaar geopereerd. Volgens haar eigen neuroloog mankeert de vrouw niets, zegt zij. Maar volgens de nieuwe deskundigen heeft de verdachte een zogeheten ,,organische persoonlijkheidsstoornis'' opgelopen.

Daaruit vloeit de volledige ontoerekeningsvatbaarheid voort. Een medewerker van de reclassering verklaarde vandaag in de rechtbank juist ,,respect'' te hebben voor de ,,opgewekte'' vrouw vanwege kranige de manier waarop ze zich door de situatie heenslaat, aldus de reclassering.

Urielle

Re: Moeder vrijgesproken na herhaaldelijk mishandelen van kids

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 17:04

Afschuwelijk. Arme arme arme kinderen.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 17:05

Bizar -:(-
Daar hebben een flink aantal instanties weer zitten slapen.

Amaranth7

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 17:05

Opknopen aan de hoogste boom.

Hele leven van dr kind verpest. Niet toerekeningsvatbaar, kom op zeg. Zo kom je tegenwoordig overal mee weg

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 17:07

Niet te geloven vreselijk!

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 17:09

Ik zit het met open mond te lezen.. Hoe ver heen ben je als je zoiets doet met je eigen kinderen?

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 17:11

Wat ontzettend triest voor deze kinderen... Hopelijk komen zij met intensieve therapie toch nog goed in de wereld 'terecht'. Ik vraag me af hoe deze moeder en vader vroeger in hun eigen gezinnen werden behandeld.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 17:14

helaas kan ik me wel ouders voorstellen die dit soort dingen doen. Kom zelf uit een gezin waar geestelijke mishandeling en geestelijke verwaarlozing aan de orde van de dag was.
Vrienden dachten ook dat mijn ouders leuke en aardige mensen waren, want de kunst van mooi weer spelen verstonden mijn ouders tot in de puntjes.
En weet je; de weinige vrienden die mijn moeder nu heeft vinden mij een ondankbaar kreng, omdat ik met mn moeder gebroken heb, want tegen die loopt ze te verkondigen dat ze zo'n geweldige moeder was die altijd goed voor dr kinderen is geweest en wordt mijn vader (die overleden is) alles in de schoenen geschoven door dr.

Deze kinderen zijn godzijdank gered uit de hel, maar de straffen die geeist zijn, zijn natuurlijk een lachertje. 4 jaar eisen voor het kapotmaken van je kinderen. Wat dat betreft blijft Nederland een dieptriest land.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 17:18

Die opmerking van de reclassering, deed mijn mond openvallen... :r |o

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-15 17:20

Dat vind ik heel erg voor je xxCYNNxx! dikke digitale knuffel voor jou.

Het punt wat je benoemd klopt sommige mensen zijn zo goed in het verbergen van hun ware aard :n

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 17:20

Hou op, schei uit..

Zoontje van mijn vriend is bij zijn moeder weggehaald, omdat zij lijdt aan NAH en hem daardoor 'klein' hield.. (zij bleef m betuttelen als een vierjarige, terwijl hij zeven was) dit vond JZ slecht voor zijn ontwikkeling en kwam hij dus naar mijn vriend..

Maar dit kan wel allemaal???????????????????

Wat een idiote, achterlijke, krankzinnige omgekeerde k*twereld leven we in....

Sorry, ik heb er geen andere woorden voor..

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 17:21

ohjajoh6 schreef:
Die opmerking van de reclassering, deed mijn mond openvallen... :r |o

ja bij mij ook, maar ook die verbaast mij niks: dit soort lieden zijn meesters in zich naar de buitenwereld voordoen als de perfecte ouder.

en dank je Kirri :)

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 17:32

En reclasseringmensen zijn dan vaak weer boekenwijsheid mensen....die hebben geen idee ... De gekste zijn de beste toneelspelers..

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 17:38

Oh die arme kinderen |(
Ik kan er niet bij dat meerdere instanties zo te kort schieten in dit soort situaties. :n

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 17:38

Godallemachtig. 10 jaar lang bekend bij BJZ en AMK en er gewoon mee weg komen. Walgelijk!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 17:48

Dit laten ze 10 jaar lang doorgaan na vele meldingen?? Er worden kinderen voor veel minder uit huis geplaatst. Echt ongelooflijk. Wat een waardeloze instelling is het toch.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 17:51

nine1987 schreef:
Hou op, schei uit..

Zoontje van mijn vriend is bij zijn moeder weggehaald, omdat zij lijdt aan NAH en hem daardoor 'klein' hield.. (zij bleef m betuttelen als een vierjarige, terwijl hij zeven was) dit vond JZ slecht voor zijn ontwikkeling en kwam hij dus naar mijn vriend..

Maar dit kan wel allemaal???????????????????

Wat een idiote, achterlijke, krankzinnige omgekeerde k*twereld leven we in....

Sorry, ik heb er geen andere woorden voor..

O ja die ken ik ook ja; Iranese vrouw die ik goed ken is een jaar lang 4 van dr 5 kinderen kwijt geweest. En waarom: ze was te lief voor dr kinderen volgens de wijze instanties. Mocht ook alleen onder begeleiding 1 keer per week dr kinderen zien en moest verplicht een opvoedcursus doen.
En dat allemaal omdat ze te lief was voor dr kinderen 8)7

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 17:59

Suzanne F. schreef:
Dit laten ze 10 jaar lang doorgaan na vele meldingen?? Er worden kinderen voor veel minder uit huis geplaatst. Echt ongelooflijk. Wat een waardeloze instelling is het toch.

Ja het is verschrikkelijk maar ben jij zelf gezinsvoogd geweest? Mensen denken dat je als gezinsvoogd heel veel kan, maar dat valt zo tegen. Je hebt niet de rol van detective en kan niet aan waarheidsvinding doen. Je moet afgaan op wat je hoort en ziet, maar waarbij je heel veel informatie niet helder krijgt. Pas als er vanuit meerdere milieu's zorgen samenkomen kan je actie ondernemen, maar als ouders dan weer hulp accepteren kom je soms geen stap verder.

Het is zo'n ingewikkelde functie en he hebt zoveel beperkingen en eigenlijk zo weinig mogelijkheden.

Wordt er moe van dat BJZ altijd zo afgedaan wordt. Er zijn zoveel kinderen wel met succes beschermd, maar alleen de negatieve zaken halen het nieuws en dat is scheef.

Ik zeg niet dat er geen fouten gemaakt worden want die worden er eel en er zijn helaas ook disfunctionerende medewerkers.En ja...Dat is schandalig en ieder gebroken kind is er 1 teveel.

En in dit geval klinkt t allemaal als discutabel dat er zoveel meldingen zijn geweest en niet eerder ingegrepem, maar BJZ afdoen als waardeloos slaat echt kant nog wal.

Dat is hetzelfde als nu beweren dat dr politie kloothommels zijn en een verziekte 'instantie ' is die louter slecht werk verricht omdat er situaties soms gruwelijk mis gaan.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 18:00

Verschrikkelijk, ik had het hele verhaal nog niet mee gekregen en ga er letterlijk van over mijn nek.
djeez ,in wat voor land leven wij met zulke uitspraken door reclasering en in feite ook wat voor straf is dit nu.
Arme ,arme kinderen |(

Juliette61

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 18:10

Walgelijk... Die mensen moeten ze echt heel veel hulp geven, en zorgen dat ze nooit meer een kind kunnen krijgen! Die arme kinderen, ik kan het me niet eens bedenken hoe het zou voelen.
@xxCYNNxx, wat ontzettend erg voor je! Ik heb er geen woorden voor :(:)

Eydis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 18:15

Wat een vreselijk verhaal.
Ik werk zelf veel als hulpverlener bij dit soort situaties met gezinnen. Maar dit is wel vreselijk.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 18:15

Lieve kinderen... Heb totaal geen kinderwens, maar op zo'n moment denk ik echt zo van... Doe ze aub naar hier. Omdat ik weet wat een moeilijke jeugd inhoud...wens je dat echt niemand toe.

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 18:16

Jahoor, gedraag je maar als een idioot en je bent ontoerekeningsvatbaar. Waar kun je tegenwoordig nog wel op vertrouwen? Wat moet er gebeuren voor ze ook daadwerkelijk onderzoeken gaan doen? En dan nog is het meestal al te laat, het kwaad is al geschied. Verdorie 10(!!) jaar. Nou wil ik de ouders wel de schuld geven, maar óok de kinderbescherming. Die hebben 10 jaar lang 'toegekeken' en daarmee de kinderen een hoop ellende bezorgd. Waarschuwingen genoeg immers. Walgelijk.

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 18:23

Hier kan ik zo boos om worden, negen meldingen in tien jaar tijd en niemand kijkt er naar om.
En de andere zijde van de medaille is dat kinderen uit huis worden geplaatst terwijl er (bijna) niks aan de hand is. Dit is gewoon de omgekeerde wereld :?

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 18:26

naar een gesticht sturen en die kinderen zijn daar hopelijk weg