Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
secricible schreef:Sinds ik het boek "inferno". Heb gelezen van Dan Brown denk ik er ook vaak over na. Volgens mij bevind e grote groei zich niet hier, maar in de ontwikkelingslanden, waar er vaker sprake is van 5-6kinderem ipv 1-2 kinderen. Ik vind het best een beangstigende gedachte persoonlijk.
Ojajoh schreef:de hormonen nemen straks de overhand
eerst komen de gedachtes
maralyn schreef:Ojajoh schreef:de hormonen nemen straks de overhand
eerst komen de gedachtes
Verbazingwekkend, ken ik vrouwen die juist absoluut geen kinderen willen, om de reden van mogelijke toekomst voor kinderen, dus ik ben het er niet mee eens, dat hormonen de overhand nemen.
Niet alleen de vraag, waarom het niet stabiel blijft, maar ook wat er zou gebeuren als er een jaar lang geen zwangerschappen plaats vinden.
En ondanks dat japan een 1 kinds regel heeft (geloof ik) is het daar ook verschrikkelijk bevolkt.
LindyH schreef:Op zich een mooi idee want ik zie de mensheid ook als een plaag (en heb dus ook bewust geen kinderen). Maar inderdaad, in ontwikkelingslanden krijgen mensen de meeste kinderen, en daar is het ook het lastigst om dat een jaar tegen te houden door de (vaak) ondergeschikte positie van de vrouw, gebrek aan voorbehoedsmiddelen, gebrek aan kennis, gebrek aan ouderdomsvoorzieningen waardoor het krijgen van veel kinderen noodzaak is, etc.
Eigenlijk is armoedebestrijding het beste voorbehoedsmiddel.
Sababber schreef:Maar een jaar? Sorry hoor maar als je dan kinderen wilt neem je ze toch een jaar later? Stel dan de grens bij 2 kinderen per gezin, dan groeit het iig niet meer..
maralyn schreef:LindyH schreef:Op zich een mooi idee want ik zie de mensheid ook als een plaag (en heb dus ook bewust geen kinderen). Maar inderdaad, in ontwikkelingslanden krijgen mensen de meeste kinderen, en daar is het ook het lastigst om dat een jaar tegen te houden door de (vaak) ondergeschikte positie van de vrouw, gebrek aan voorbehoedsmiddelen, gebrek aan kennis, gebrek aan ouderdomsvoorzieningen waardoor het krijgen van veel kinderen noodzaak is, etc.
Eigenlijk is armoedebestrijding het beste voorbehoedsmiddel.
Mooie gedachte! Word ik blij van!!![]()
Maar hoe kunnen wij er voor zorgen, met zn allen, de hele wereld, dat de mensen in arme landen het ook goed hebben?
Ik koop tegenwoordig een fairtade tas, die 3 jaar mee gaat.
Koffie van eerlijke handelaren (dat boeren meer krijgen).
Maar ook hier in nederland kom ik ze tóch nog tegen.
Mensen die niet na denken over het krijgen van kinderen....
maralyn schreef:Ojajoh schreef:de hormonen nemen straks de overhand
eerst komen de gedachtes
Verbazingwekkend, ken ik vrouwen die juist absoluut geen kinderen willen, om de reden van mogelijke toekomst voor kinderen, dus ik ben het er niet mee eens, dat hormonen de overhand nemen.
Niet alleen de vraag, waarom het niet stabiel blijft, maar ook wat er zou gebeuren als er een jaar lang geen zwangerschappen plaats vinden.
En ondanks dat japan een 1 kinds regel heeft (geloof ik) is het daar ook verschrikkelijk bevolkt.
secricible schreef:1 jaar geen zwNgerschappen zou als een druppel op de gloeiende plaat zijn. Dat levert je vrij weinig op.
[ Afbeelding ]
Dit is een kaartje van de groei van de afgelopen jaren. 1 jaar geen kinderen zou een jaar horizontaal blijven betekenen, en daarna gewoon weer doorgaan waar we gebleven zijn.
China heeft inderdaad een 1kinds politiek, maar versoepelt die nu weer langzaam. Ook china is een druppel op de gloeiende plaat.
In het boek inferno komt de oplossing als een virus dat een groot gedeelte van de wereld onvruchtbaar maakt. Als je daar over door fantaseert komt de wereld op zijn kop te staan...
Lindy, dat is ook een paradox. Armode bestrijden terwijl de bevolking zo extreem blijt groeien is bijna onmogelijk...
maralyn schreef:Sababber schreef:Maar een jaar? Sorry hoor maar als je dan kinderen wilt neem je ze toch een jaar later? Stel dan de grens bij 2 kinderen per gezin, dan groeit het iig niet meer..
Ik denk dat jij mijn beginpost niet begrijpt?
Een heel jaar, over de hele wereld, geen kinderen kan krijgen of zwanger worden.
![]()
Lijkt mij iets anders, dan dat je de keuze maakt: Ohh dan volgend jaar maar.
Evelijn schreef:Maar dat het horizontaal blijft is niet waar, secricible... of je moet mensen ook verbieden dood te gaan.
Dus het zal wel dalen iets... alleen zal je daarna waarschijnlijk effect hebben van uitgestelde zwangerschappen.. dus jaar daarop worden er iets meer kinderen geboren dan anders zou zijn.
maralyn schreef:Ik wel, genoeg jeugd die sex heeft, zonder voorbehoedsmiddelen, en dan ineens zwanger zijn.
Joh, hoe kan dat nou! Geen idee hoor!![]()
Tjah, het kind laten weg halen, is moord. Maar het houden...
Of die eigenlijk helemaal geen financiele middelen hebben, om hun kind te onderhouden of te steunen...
@ Ojajoh, sorry, ik had m inderdaad te serieus opgevat.