Pannenkoekhuis Hans en Grietje in Zeewolde afgebrand

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nowylover

Pannenkoekhuis Hans en Grietje in Zeewolde afgebrand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-15 12:43

Bron: http://www.destentor.nl/regio/zeewolde/ ... -1.5023328

ZEEWOLDE - Pannenkoekenhuis Hans & Grietje in Zeewolde is de afgelopen nacht volledig uitgebrand. Er resteert niet veel meer dan asresten", zegt Wim Maas, woordvoerder van de Brandweer Flevoland. Over de toedracht is op dit moment nog niets bekend. "De politie heeft de zaak in onderzoek."

De brandweer kreeg even na middernacht een melding van een hevige brand in het Zeewoldse pannenkoekenrestaurant. Omdat het pand vrijwel volledig van hout is, verspreidde het vuur zich razendsnel. "Gelukkig was er niemand in het gebouw aanwezig", weet Maas. "Er zijn dan ook geen gewonden gevallen.
Gevaar dat het vuur over zou slaan op omliggende panden, was er niet. "De dichtstbijzijnde woning bevindt zich op 300 meter afstand van Hans & Grietje. We moesten alleen zien te voorkomen dat het vuur de bomen in de omgeving aan zou tasten."
Het pand van Hans & Grietje is betrekkelijk nieuw. De enige bouwmaterialen die in het gebouw zijn verwerkt, zijn hout en steen. "Er zijn dus geen schadelijke stoffen vrijgekomen."

Burgemeester Gerrit Jan Gorter van Zeewolde noemt de brand een "triest begin van de zomer". Het restaurant aan de Sternweg was volgens Gorter het levenswerk van de eigenaren.

Ben hier zelf wel erg van geschrokken. Mijn vader heeft namelijk er voor gezorgd in opdracht van de eigenaar dat bijvoorbeeld de tafel kunnen bewegen en meer van die dingen. Daarnaast kwam ik er zelf ook regelmatig en werkte mijn zusje er sindskort
Laatst bijgewerkt door nowylover op 23-06-15 12:48, in het totaal 1 keer bewerkt

UhNee

Re: Pannenkoekhuis Hans en Grietje in Zeewolde afgebrand

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 12:45

Wow, hier ben ik als kind echt super vaak geweest. Die bewegende tafel was helemaal geweldig. Wat ontzettend zonde!

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 12:47

Oh wat een ramp zeg. Kwam daar supergraag. Niet alleen als kind, maar nu ook gewoon voor een lekker ijsje.

Hoop voor de eigenaren dat het goed verzekerd is en ze snel kunnen beginnen met het herstel :)

Bonnyyyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 19:30

Echt jammer.
Laatste jaren elk jaar 1 x geweest(na een bepaalde wedstrijd) en het werd al groter, elke keer nieuwe dingen echt top voor de kinderen!
Vorig jaar(miss al 2 jaar terug) al veel inbraken achter elkaar en nu dit.. Echt rot voor ze!