De paardenbeul(en)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

De paardenbeul(en)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 00:00

Hoi bokkers,

Ik loop er al weken mee, maar nu er gisteren weer een paard is mishandeld hier niet ver vandaan, heb ik het niet meer.
Mijn pony staat aan huis, wij hebben een goede waakhond en ze staat 's nachts binnen, ik slaap met het raam los en slaap al weken slecht omdat ik er echt op lig of niks geks hoor...

Maar hoe kan het in godsnaam dat deze schurk(en) nog steeds niet gepakt is/zijn?!
Geen aanval hoor, maar is de politie niet veel te laks met deze zaken?
Ik bedoel, als er een paard mishandeld is, zijn er toch wel sporen? Vingerafdrukken aan halsters, voetsporen in het weiland, weet ik veel?
Of denk ik te makkelijk?

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 00:04

Ja, je denkt een beetje makkelijk. Maar dat geeft niet. :)

Sporen moeten bruikbaar zijn. En vingerafdrukken zijn moeilijk te krijgen bijvoorbeeld, helemaal als iemand handschoenen draagt. En stel dat het jou afdrukken zouden zijn, dan moeten die wel in de computer staan.

Het is gewoon heel moeilijk omdat je geen getuigen hebt en vrijwel geen sporen.

Ze doen juist heel veel. Bijvoorbeeld met een helikopter rondvliegen in de hoop een profiel te kunnen maken.

wemkelover

Re: De paardenbeul(en)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 07:19

Denk indd door misschien tv politieserries dat je te makkelijk denkt. Hoe snel ze daar doen zo gaat het in echt niet. Kost tijd.

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 08:34

De sporen die jij bijvoorbeeld noemt, TS, zijn lang niet altijd bruikbaar.
Vingerafdrukken aan het halster? Voetsporen in het weiland? Dan weet je alleen nog maar (als je geluk hebt!) dat iemand met maatje xx daar gelopen heeft. En zelfs die kans is klein dat je dat te weten komt.

Sporenonderzoek is niet zoals in CSI, waar je met wat inzoomen hele kentekens kan zien en vingerafdrukken nooit mislukken, en er altijd wel een voetafdruk te zien is. Het is in het echt veeel ingewikkelder. Google maar 's op het CSI effect :)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 08:45

Nee de politie is zeker niet laks.Ze doen heel veel, en wij weten niet wat ze achter de schermen allemaal doen.Dat brengen ze echt niet naar buiten.
Ze doen zeker wel uitgebreid sporen onderzoek,buurtonderzoek en hielden hier bij mij wielnad zelfs voorbijgangers op fiets of scooter aan,om te vragen of ze ooit iets verdachts hadden gezien.
Geloof me,ze zijn niet laks.Een dader die geen vast patroon heeft is heel moeilijk te pakken.