fe - mi` nis - me
het -woord
vrouwenbeweging; leer volgens welke vrouwen gelijkwaardig zijn aan mannen en aanspraak kunnen maken op gelijke behandeling en dezelfde rechten
Laten we bij het begin beginnen. Ik ben 17 jaar, en heb sinds 2 jaar een blog op Tumblr. Daardoor ben ik, zoals velen, in aanraking gekomen met het begrip Feminisme. Er kwamen een paar posts voorbij over dit onderwerp en langzaam maar zeker ben ik op onderzoek uitgegaan op het internet. Het begon eigenlijk allemaal met het nieuws dat er in India een 23-jarige studente was omgekomen nadat ze op brute wijze is verkracht.(http://www.nu.nl/buitenland/2992801/ver ... leden.html) Dat schokte mij, net zoals vele anderen over de hele wereld. Ik kwam tot de conclusie dat het eigenlijk best ongelijk en oneerlijk is verdeeld op de wereld tussen mannen en vrouwen.

Waarom is het zo dat als mannen met veel meisjes naar bed gaan in een korte tijd, cool en stoer worden gevonden? Waarom is het zo dat als meisjes met veel mannen naar bed gaan in een korte tijd, sletten worden genoemd? Waarom krijgen zoveel vrouwen seksistische opmerkingen naar hun hoofd gegooid terwijl ze op straat lopen? Dat zijn de dingen die ik mij afvraag. Zelfs hier op bokt kom ik afentoe dingen tegen waarvan ik denk: goh, hoe kun je zo denken? Zo was er een tijd geleden een topic over een meisje dat verkracht was door haar collega en haar verhaal wilde doen. Het commentaar wat ze kreeg vond ik echt opmerkelijk. "Ze gaf dubbele signalen" en "ze was naïef". Er stond zelfs "dit had ze kunnen voorkomen" en "straks word ze berecht voor uitlokking". Ik vraag me af hoe mede-vrouwen zo kunnen denken.
Wie is er hier nog meer een feminist? En zo niet, waarom? Ik wil GEEN reltopic starten, laat dat voorop staan.