De oostvaardersplassen; natuur of niet?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

De oostvaardersplassen; natuur of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 11:21

Hoi,

Kwam vanochtend een pagina tegen op FB. Ik wist al wel langer dat het niet goed gaat in de OVP, maar vond dit allemaal toch wel erg schokkend.
Ik ben wel benieuwd wat bokt hier van vindt. Is dit natuur of niet?

Link naar de FB pagina met meer info en foto's (let op, wel schokkend!)
https://www.facebook.com/groups/7102695 ... nref=story

Ik vind dit dus helemaal geen natuur. Het lijkt me een prima oplossing om gewonde dieren af te schieten, en gezonde dieren (in het geval van de paarden) te kijken of er mensen zijn die ze willen kopen.
Er zijn gewoon te veel dieren in dit gebied, waardoor het voedsel op is. Dit is geen natuur, in de natuur staan er geen hekken om heen en kunnen de dieren verder als het voedsel op is, hier niet!

Er loopt momenteel een petitie en wou jullie hier ook even op wijzen:
http://www.thepetitionsite.com/803/174/ ... rhongeren/

Wat vindt bokt?

paddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 11:26

ik vind dat ze de mensen die dit bedacht hebben en goed gekeurd hebben zelf in de natuur moeten droppen en met hekken met stroom erop.
kijken hoelang ze dat volhouden, is het eten op ja dat is dan jammer.
dit is gewoon te walgelijk en wreed.
en dan maar lopen zeiken over wat de boeren hun dieren wel niet aan doen.
nou ik vind dit belachelijk dat ze dit al zolang laten gebeuren.
natuur wat nou natuur, hier in nederland is te weinig ruimte voor natuur en zeker voor zulke projecten, want zo wordt dit gezien. heeft niks meer te maken met natuur.
walgelijk bah bah bah.

Jolien87

Re: De oostvaardersplassen; natuur of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 11:29

Het idee van de OVP is natuurlijk heel mooi maar het knapt inmiddels uit z'n voegen ten koste van het welzijn van de beesten daar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 11:29

Er horen geen grote grazers daar
Geen enkele

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 11:35

Als ze nu een beginnen met opruimen daar. Alle dode bomen weg. Evt grasland bemesten zodat er weer groen komt.
Wat mij betreft paarden er af.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 11:37

Ik vind de oostvaardersplassen niet echt natuur, het is daar echt verzonnen hekken, gewoon soorten erin gedropt etc. Die dieren zijn gewoon van iemand en die moeten dan ook door die organisatie verzorgd worden imo. Ik vind het trouwens wel een beetje onzin dat veel mensen het geen natuur vinden omdat er leed is, volgens mij is leed eigenlijk juist heel natuurlijk. Ik was laatst in een ander "natuurgebied" met grote grazers waar de boel wel goed geregeld was en dus weinig leed was onder de grote grazers maar imo is dat ook geen natuur, dat is gewoon een leuk groot verreikt weiland :Y)

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 11:48

kohtje schreef:
Als ze nu een beginnen met opruimen daar. Alle dode bomen weg. Evt grasland bemesten zodat er weer groen komt.
Wat mij betreft paarden er af.

2 jaar leeg laten en dan graasrechten geven aan de omwonende boeren. Begrazing + populatiecontrole + biovlees. Dat is nl wel vergelijkbaar met meneer Vera zijn new Forest.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 12:03

Moeten wij eens proberen.. Onze paarden in een wei droppen en niet meer naar omkijken.. Dan staat heel snel de dierenbescherming op de stoep, en terecht.
Staatsbosbeheer doet exact hetzelfde. Wil je natuur, dan haal je alle hekken weg en haal je een paar roedels wolven hierheen. En die kinderen en vee en huisdieren die af en toe worden opgegeten, sja, dat is ook natuur :Y) maw, echte natuur is hier onmogelijk..

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 13:14

tamary schreef:
2 jaar leeg laten en dan graasrechten geven aan de omwonende boeren. Begrazing + populatiecontrole + biovlees. Dat is nl wel vergelijkbaar met meneer Vera zijn new Forest.

helemaal mee eens!

Dit is geen natuur dit is dierenmishandeling, in de natuur wordt een ziek/zwak beest opgegeten in de OVP mag het creperen.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 20:55

Ik zat net te kijken of er al een topic was over de facebook site.

Vanavond kwam ik deze facebook site tegen via een vriend op fb.
Ik heb me aangemeld.
Vreselijk dat het er slechter op geworden is!
Had dit niet verwacht.
Wat een nachtmerrie voor deze dieren.

Zijn er weleens mensen daar wezen kijken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 21:01