De 3e wereldoorlog?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Annika

De 3e wereldoorlog?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-15 20:37

Ik was laatst op een begraafplaats waar mensen lagen die omgekomen zijn tijdens de 2e wereldoorlog.
Toen bedacht ik me opeens dat we in oorlog zijn met de IS, ook al merken we er niks van.

En toen kwamen de vraag opborrelen:
Wat als er een 3e wereldoorlog zou komen?
Wanneer zou het komen? Snel? Of pas over 1000e jaren? Of zou het helemaal niet komen?
Zou het weer om haat over een volk gaan, of zou het gaan omdat iemand niet tot de 'goede' godsdienst behoort, of zou het wat anders zijn?
Wat zou ik doen? Zou ik voor mijn land gaan vechten? Zou ik in het verzet gaan? Zou ik niks doen?
Hoe zou het gaan met onze technologie? Met onze tablets, telefonen weten we nu veel meer.
Zou Nederland uberhaupt mee doen aan de oorlog?
Wie is de 'stichter' van de oorlog? Welk land? Of welke groep?
Maak ik die oorlog nog mee?
Komt er nog een soort achterhuis?
Wat zou jij doen als ze op jou uit waren? (Jou achtervolgen/proberen je 'volk' uit te roeien).

Ik zou het absoluut niet willen dat er een 3e wereld komt, maar als er een komt dan zou ik waarschijnlijk:
In het verzet gaan, maar dat zeg ik nu. Als de echte oorlog begint denk ik daar vast heel anders over. :')
Misschien is de IS wel de bevolkingsgroep die 'stichter' kan zijn. Het is moeilijk te bepalen wie de 'stichter' zou zijn. Wil daar liever geen uitspraken over doen.
Met de nieuwe technologie denk ik dat het nog wel eens een stuk moeilijker kan worden om dingen geheim te houden. En dat ze er heel makkelijk kunnen achterkomen wat je allemaal doet.
Ook komen er vast allemaal nieuwe geheime ruimtes omdat de mensen van tegewoordig een stuk slimmer zijn dan toen.
Als ze op mij uit warenj, zou ik onderduiken of vluchten. Als dat mogelijk is dan.

Nu is de vraag, wat denken jullie?
Zouden jullie in het verzet gaan of wat anders?
Eigenlijk alle vragen die ik heb gesteld.

Nou, brand los ;)

Nog even voor de herhaling, ik zou absoluut niet willen dat er een 3e wereldoorlog zou komen. Misschien komt het niet zo over, maar dat zou ik echt niet willen!

_Annika

Re: De 3e wereldoorlog?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-15 21:03

Niemand?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 21:06

Mijn halve familie zat in het verzet of in de onderduikplekken ten tijde van WOII, ik heb geen keuze, ben ik bang :').

Nee, zonder gekheid. Ik zou niet kunnen vertellen wat ik zou doen. Ik kan wel zeggen dat ik zou willen dat ik doe, en dat is inderdaad het verzet in. Maar of ik dat daadwerkelijk zou kunnen wanneer het 'zo ver is'? Geen idee. Ik hoop er nooit achter te komen :).

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 21:08

In mijn ogen is de allang bezig alleen biet in de westerse wereld. Wel vecht de westerse wereld mee. Afghanistan, Irak, Afrika, Syrië, Oekraïne

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 21:16

Iets waar ik eigenlijk liever niet over nadenk maar het toch geregeld doe.
Ik maak mij hier grote zorgen over.
Of Nederland gaat meedoen aan de oorlog.... Ik denk het niet, niet zolang wij niet aangevallen worden.
Nederland is een land met erg veel welvaart, wij hebben een huis televisie, smartphones en dergelijke. Wij hebben geen reden om oorlog te voeren.

Dat de 3e wereld oorlog al een tijdje bezig is ben ik het mee eens... Of en wanneer deze tot hier gaat komen, geenidd ik hoop van niet natuurlijk. Wij leven nu al in de langste periode zonder oorlog en ik hoop dat we hier nog heel wat 100/1000 enz jaren aan kunnen plakken.

*oja, wel ben ik van mening dat godsdienst dé reden van oorlog is momenteel.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 21:18

Nederland doet al mee aan de oorlog, hoor. Alleen merken wij daar relatief weinig van omdat de oorlog niet hier plaatsvindt, maar in een ander deel van de wereld :).

_Annika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-15 21:19

Ik vind het ook belachelijk dat je perse tot een godsdienst moet behoren om niet dood geschoten te worden, als ik het mag zeggen.

_Annika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-15 21:20

_San87_ schreef:
Nederland doet al mee aan de oorlog, hoor. Alleen merken wij daar relatief weinig van omdat de oorlog niet hier plaatsvindt, maar in een ander deel van de wereld :).

Ben je niet bang dat de oorlog wel hier naartoe komt?

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 21:20

Nederland doet idd mee maar ik bedoelde dat we het zolang mogelijk buiten de deur houden,

Ik denk dat je beter niet tot een godsdienst kunt horen om ervoor te zorgen dat je niet word neergeschoten... Nu staan mijn inziens godsdiensten lijnrecht tegenover elkaar.
Laatst bijgewerkt door meisje_ op 13-05-15 21:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 21:21

Ik denk dat op het moment dat de generatie die de tweede wereldoorlog heeft meegemaakt volledig dood is, we een derde wereldoorlog krijgen. Voornamelijk omdat er dan geen mensen over zijn die zich kunnen relateren aan de verschikkingen die het eerder heeft meegebracht.

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 21:25

#Emmaa_:
Daar zeg je zo iets.. Best eng eigenlijk om daarover na te denken want dat zijn geen 100 jaren meer eer die tijd is aangebroken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 21:25

Die is er al lang...

_Annika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-15 21:26

Emmaa_ schreef:
Ik denk dat op het moment dat de generatie die de tweede wereldoorlog heeft meegemaakt volledig dood is, we een derde wereldoorlog krijgen. Voornamelijk omdat er dan geen mensen over zijn die zich kunnen relateren aan de verschikkingen die het eerder heeft meegebracht.

Daarom lijkt het me ook erg belangrijk dat we elke 4 mei even 2 minuten stil zijn om er aan herdacht te worden. Ik hoop dat ze in andere landen ook zoiets doen om een volgende 3e wereldoorlog te voorkomen.

_Annika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-15 21:27

Bizzybijtje schreef:
Die is er al lang...

In Europa nog niet, geen echte 'wereldoorlog' dus.
Of zijn ze volgens jou al in Europa bezig het te 'veroveren'?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 21:27

_Annika schreef:
_San87_ schreef:

Ben je niet bang dat de oorlog wel hier naartoe komt?

Nee. Vooralsnog totaal niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 21:28

_Annika schreef:
Bizzybijtje schreef:
Die is er al lang...

In Europa nog niet, geen echte 'wereldoorlog' dus.
Of zijn ze volgens jou al in Europa bezig het te 'veroveren'?

Genoeg Europese landen die zich er ook mee bemoeien. Dat het hier niet platgebombardeerd wordt betekent niet dat er geen oorlog gevoerd wordt.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 21:30

belle_boef schreef:
In mijn ogen is de allang bezig alleen biet in de westerse wereld. Wel vecht de westerse wereld mee. Afghanistan, Irak, Afrika, Syrië, Oekraïne

Ons vliegen de kogels dan wel niet om de oren, maar in oorlog zijn we eigenlijk wel. De sancties tegen Rusland vallen nl wel degelijk onder oorlogshandelingen. Je ziet echter geen fysiek slagveld, omdat er oorlog gevoerd wordt op economisch vlak, valuta, beurzen, bedrijven, olieprijzen, etc. waar met de waardes gigantisch gemanipuleerd wordt. Door dit soort sancties vallen er wel degelijk slachtoffers onder de burgerbevolking (voornamelijk kinderen), maar die zie je niet terug in het nieuws, ze zijn onzichtbaar. De sancties destijds tegen Irak (geen olie exporteren) heeft ook vele kinderen het leven gekost.

Er wordt ondertussen echter wel flink geschreeuwd door o.a. navo dat de Russen gevaarlijk zijn, enz. Als je 1 miljoen vluchtelingen moet opvangen is het leger je beste optie om voor de gehele logistiek, voedsel, medische verzorging, etc. te zorgen. Logisch dus dat er dan een aantal legereenheden bij de grens ligt.

Een aantal mensen hoog in een paar regeringen/organisaties wil oorlog tot aan kernwapens (als preventie 8)7 ) aan toe. Er hebben er een paar kennelijk of geheel geen besef van de gevolgen (usa raketschild werkt niet, om over decennia nucleaire winter maar te zwijgen) of het kan ze allemaal geen bal schelen of God zal het uitverkoren Amerikaanse volk wel redden. Er is laatst een onderzoek geweest waarvan de conclusie was dat je hoe hoger je in een organisatie kwam hoe meer sociopaten er waren. Regering van een groot land is heel hoog in een organisatie.

Maar WOIII is afhankelijk van hoe je rekent, sommigen rekenen de koude oorlog ook als wereld oorlog en gezien het grote aantal betrokken landen valt daar wat voor te zeggen. In dat geval zitten we al in WO IV.

_Annika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-15 21:32

Bizzybijtje: Wat doet Europa dan aan de oorlog? Ze bemoeien zich ermee, maar wat bedoel je daar mee?
Dat ze het tegen ze zeggen mondeling?
Of dat ze mensen sturen om daar te vechten?

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 21:33

Op dit moment vind ik Rusland een steeds grotere dreiging worden..

Het zou mij niet verbazen.

_Annika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-15 21:34

Bralindy schreef:

Wat is Rusland dan aan het doen wat 'gevaarlijk' zou kunnen zijn?

JoellaLoves

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 21:35

ik weet niet hoe de 3e wereld oorlog zal gaan maar de 4e wereld oorlog begint met stokken en handen!
het is niet normaal aan wat voor wapens wij/zij hebben tegenwoordig! 1 druk op de knop en nederland zal verwoest zijn (of anderen landen)!

aman2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 21:36

Ik vind nl ook nog te mild met de grenzen. Er zullen maar een paar gekken binnen lopen.

Even wat weggehaald toch een beetje bang :=
Laatst bijgewerkt door aman2002 op 13-05-15 21:49, in het totaal 4 keer bewerkt

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 21:37

_Annika schreef:
Bralindy schreef:

Wat is Rusland dan aan het doen wat 'gevaarlijk' zou kunnen zijn?

Ik zeg niet gevaarlijk, ik zeg dreiging. Het bevalt me niet dat zij die nieuwe tanks e.d. aangeschaft hebben en daarma lopen de paraderen over het Red plein, en de Krim hebben verovert. Naar mijn idee flinke machtspelletjes.

Ik heb het gevoel dat Putin weer de Soviet Union leven in wil blazen. Waarom denk je dat Letland, Oekraïne e.d. bij de EU zijn aangesloten? :roll:

_Annika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-15 21:39

aman2002 schreef:
Ik denk dat het er wel aan zit te komen. Met IS enzo. Ik snap echt niet hoe die mensen het in hun kop halen om alle mensen met een ander geloof te geizelen en onthoofden >;)

Er zit vast iets los daar 8)7
Maar met mijn uitspraken over IS enzo ben ik voorzichtig, ze zouden bewijze van spreken mijn adres zo kunnen opzoeken en mij even vermoorden als ze het niet bevalt. -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 21:41