Toen bedacht ik me opeens dat we in oorlog zijn met de IS, ook al merken we er niks van.
En toen kwamen de vraag opborrelen:
Wat als er een 3e wereldoorlog zou komen?
Wanneer zou het komen? Snel? Of pas over 1000e jaren? Of zou het helemaal niet komen?
Zou het weer om haat over een volk gaan, of zou het gaan omdat iemand niet tot de 'goede' godsdienst behoort, of zou het wat anders zijn?
Wat zou ik doen? Zou ik voor mijn land gaan vechten? Zou ik in het verzet gaan? Zou ik niks doen?
Hoe zou het gaan met onze technologie? Met onze tablets, telefonen weten we nu veel meer.
Zou Nederland uberhaupt mee doen aan de oorlog?
Wie is de 'stichter' van de oorlog? Welk land? Of welke groep?
Maak ik die oorlog nog mee?
Komt er nog een soort achterhuis?
Wat zou jij doen als ze op jou uit waren? (Jou achtervolgen/proberen je 'volk' uit te roeien).
Ik zou het absoluut niet willen dat er een 3e wereld komt, maar als er een komt dan zou ik waarschijnlijk:
In het verzet gaan, maar dat zeg ik nu. Als de echte oorlog begint denk ik daar vast heel anders over.

Misschien is de IS wel de bevolkingsgroep die 'stichter' kan zijn. Het is moeilijk te bepalen wie de 'stichter' zou zijn. Wil daar liever geen uitspraken over doen.
Met de nieuwe technologie denk ik dat het nog wel eens een stuk moeilijker kan worden om dingen geheim te houden. En dat ze er heel makkelijk kunnen achterkomen wat je allemaal doet.
Ook komen er vast allemaal nieuwe geheime ruimtes omdat de mensen van tegewoordig een stuk slimmer zijn dan toen.
Als ze op mij uit warenj, zou ik onderduiken of vluchten. Als dat mogelijk is dan.
Nu is de vraag, wat denken jullie?
Zouden jullie in het verzet gaan of wat anders?
Eigenlijk alle vragen die ik heb gesteld.
Nou, brand los

Nog even voor de herhaling, ik zou absoluut niet willen dat er een 3e wereldoorlog zou komen. Misschien komt het niet zo over, maar dat zou ik echt niet willen!